|
2 min. čítanie

Aké sú výsledky prieskumu slovenských e-shopov: E-shop Barometer 2019? (Ivana Mazániková, KPMG)

E-shopy v čase Vianoc lákajú svojich zákazníkov najmä na doručenie zdarma. Avšak až 3/4 opýtaných nerieši oblasť CX a teda zákaznícku skúsenosť. Tieto zistenia vyplynuli zo 4. ročníka prieskumu E-shop Barometer, ktorý na vzorke viac ako 100 respondentov realizovala spoločnosť KPMG v spolupráci s agentúrou ui42.

Aké sú výsledky prieskumu slovenských e-shopov: E-shop Barometer 2019? (Ivana Mazániková, KPMG)

Aký je pohľad samotných e-shopov?

V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,“ Jakub Žilinčan, marketingový riaditeľ spoločnosti Berlin Brands Group, ktorá prevádzkuje 20 e-shopov (napr. Electronic-star a Klarstein) v krajinách strednej a východnej Európy.

Podnikatelia by sa z môjho pohľadu mali zamerať na zakladanie e-shopov viac sofistikovane a hľadať unikátnosť produktu na trhu. Zákaznícky servis je pre zákazníkov veľmi dôležitý. Za kľúčovú konkurenčnú výhodu však považujem aj rýchlosť doručenia do 24 hodín (veci skladom). Ako aj komfort možnosti vrátenia tovaru a teda pomyselná bezpečnosť pri nákupe.“ Andrea Podstrelencová, CEO e-shopu Holokolo.

Zaujímavé odkazy:

V rozhovore sa dozviete:

  • 0:41 Čo je cieľom prieskumu? prečo KPMG vytvorilo takúto aktivitu?
  • 2:59 Aký je najčastejší prvý impulz pre založenie e-shopu?
  • 3:39 Kedy slovenské e-shopy sledujú najvýraznejšie zvýšenie dopytu? Sú to Vianoce alebo Black Friday?
  • 4:44 Mení sa výška priemerného nákupu v predvianočnom období?
  • 6:18 Pracujú e-shopy so špeciálnymi ponukami počas vrcholu sezóny?
  • 7:30 Doručenie zdarma – je to špecifikum Vianoc alebo celoročný štandard?
  • 8:20 Do akej oblasti najviac investujú slovenské e-shopy?
  • 10:12 Čím je spôsobený trend nárastu expanzie?
  • 11:40 Ktoré marketingové aktivity riešia e-shopy interne/externe?
  • 12:46 Kde sa vzdelávajú slovenské e-shopy?
  • 13:27 CX (customer experience) – viete bližšie popísať o čo ide?
  • 15:01 Ako dlho sa KPMG venuje oblasti CX (zákazníckej skúsenosti) a prečo?
  • 16:29 Riešia zákaznícku skúsenosť už aj e-shopy na Slovensku?
  • 17:03 V čom sa môžu zlepšovať e-shopy v rámci zákazníckej skúsenosti?
  • 20:06 Mal by mať e-shop definované základné piliere?
  • 21:22 Sú rozdiely medzi e-shopmi a klasickým retailom?

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025
7 min. čítanie

TikTok Shop, reklamy vo WhatsAppe a príprava na Cyber Five už počas leta | MUDROVAČKA 06/2025

Meta testuje reklamy vo WhatsAppe, TikTok mení hru v predaji cez video, Facebook zlučuje videá do Reels, Pinterest redefinuje, ako hľadáme produkty, a Microsoft ukazuje, že má čo povedať aj v oblasti reklamy. Tento diel Mudrovačky je nabitý praktickými tipmi a trendami, ktoré vám pomôžu nestratiť sa v online priestore, v ktorom denne vidíte stovky […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge