2 min. čítanie

Aké sú výsledky prieskumu slovenských e-shopov: E-shop Barometer 2019? (Ivana Mazániková, KPMG)

E-shopy v čase Vianoc lákajú svojich zákazníkov najmä na doručenie zdarma. Avšak až 3/4 opýtaných nerieši oblasť CX a teda zákaznícku skúsenosť. Tieto zistenia vyplynuli zo 4. ročníka prieskumu E-shop Barometer, ktorý na vzorke viac ako 100 respondentov realizovala spoločnosť KPMG v spolupráci s agentúrou ui42.

Aký je pohľad samotných e-shopov?

V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,” Jakub Žilinčan, marketingový riaditeľ spoločnosti Berlin Brands Group, ktorá prevádzkuje 20 e-shopov (napr. Electronic-star a Klarstein) v krajinách strednej a východnej Európy.

Podnikatelia by sa z môjho pohľadu mali zamerať na zakladanie e-shopov viac sofistikovane a hľadať unikátnosť produktu na trhu. Zákaznícky servis je pre zákazníkov veľmi dôležitý. Za kľúčovú konkurenčnú výhodu však považujem aj rýchlosť doručenia do 24 hodín (veci skladom). Ako aj komfort možnosti vrátenia tovaru a teda pomyselná bezpečnosť pri nákupe.” Andrea Podstrelencová, CEO e-shopu Holokolo.

Zaujímavé odkazy:

V rozhovore sa dozviete:

  • 0:41 Čo je cieľom prieskumu? prečo KPMG vytvorilo takúto aktivitu?
  • 2:59 Aký je najčastejší prvý impulz pre založenie e-shopu?
  • 3:39 Kedy slovenské e-shopy sledujú najvýraznejšie zvýšenie dopytu? Sú to Vianoce alebo Black Friday?
  • 4:44 Mení sa výška priemerného nákupu v predvianočnom období?
  • 6:18 Pracujú e-shopy so špeciálnymi ponukami počas vrcholu sezóny?
  • 7:30 Doručenie zdarma – je to špecifikum Vianoc alebo celoročný štandard?
  • 8:20 Do akej oblasti najviac investujú slovenské e-shopy?
  • 10:12 Čím je spôsobený trend nárastu expanzie?
  • 11:40 Ktoré marketingové aktivity riešia e-shopy interne/externe?
  • 12:46 Kde sa vzdelávajú slovenské e-shopy?
  • 13:27 CX (customer experience) – viete bližšie popísať o čo ide?
  • 15:01 Ako dlho sa KPMG venuje oblasti CX (zákazníckej skúsenosti) a prečo?
  • 16:29 Riešia zákaznícku skúsenosť už aj e-shopy na Slovensku?
  • 17:03 V čom sa môžu zlepšovať e-shopy v rámci zákazníckej skúsenosti?
  • 20:06 Mal by mať e-shop definované základné piliere?
  • 21:22 Sú rozdiely medzi e-shopmi a klasickým retailom?

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako postaviť performance oddelenie, ktoré doručuje výsledky (Roman Helt – ui42)
1 min. čítanie

Ako postaviť performance oddelenie, ktoré doručuje výsledky (Roman Helt – ui42)

Večný boj medzi tým, či mať interný tím, agentúru, alebo nebodaj sa spoliehať na freelancera, je stále v kurze. Každá z menovaných možností má svoje výhody aj nevýhody. Ako zákazník by ste si mali vedieť vyhodnotiť, čo sa vám najviac oplatí a samozrejme aj trošku tejto práci rozumieť, pokiaľ nechcete zostať oklamaní… Kedy je vhodné […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)
1 min. čítanie

Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)

Čakanie na správny moment nie je v prípade expanzie až tak na mieste. Pokiaľ máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, rozhodne by ste do toho mali ísť. Vie to priniesť obrovský obchodný potenciál a množstvo ďalších benefitov. Či je český trh vždy ideálna voľba pre expanziu, ako by mal prebiehať celý proces a […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+