Aký je pohľad samotných e-shopov?
“V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,” Jakub Žilinčan, marketingový riaditeľ spoločnosti Berlin Brands Group, ktorá prevádzkuje 20 e-shopov (napr. Electronic-star a Klarstein) v krajinách strednej a východnej Európy.
“Podnikatelia by sa z môjho pohľadu mali zamerať na zakladanie e-shopov viac sofistikovane a hľadať unikátnosť produktu na trhu. Zákaznícky servis je pre zákazníkov veľmi dôležitý. Za kľúčovú konkurenčnú výhodu však považujem aj rýchlosť doručenia do 24 hodín (veci skladom). Ako aj komfort možnosti vrátenia tovaru a teda pomyselná bezpečnosť pri nákupe.” Andrea Podstrelencová, CEO e-shopu Holokolo.
Zaujímavé odkazy:
- Štúdia 50 najúspešnejších značiek na stiahnutie.
- Výsledky prieskumu E-shop_Barometer 2019
V rozhovore sa dozviete:
- 0:41 Čo je cieľom prieskumu? prečo KPMG vytvorilo takúto aktivitu?
- 2:59 Aký je najčastejší prvý impulz pre založenie e-shopu?
- 3:39 Kedy slovenské e-shopy sledujú najvýraznejšie zvýšenie dopytu? Sú to Vianoce alebo Black Friday?
- 4:44 Mení sa výška priemerného nákupu v predvianočnom období?
- 6:18 Pracujú e-shopy so špeciálnymi ponukami počas vrcholu sezóny?
- 7:30 Doručenie zdarma – je to špecifikum Vianoc alebo celoročný štandard?
- 8:20 Do akej oblasti najviac investujú slovenské e-shopy?
- 10:12 Čím je spôsobený trend nárastu expanzie?
- 11:40 Ktoré marketingové aktivity riešia e-shopy interne/externe?
- 12:46 Kde sa vzdelávajú slovenské e-shopy?
- 13:27 CX (customer experience) – viete bližšie popísať o čo ide?
- 15:01 Ako dlho sa KPMG venuje oblasti CX (zákazníckej skúsenosti) a prečo?
- 16:29 Riešia zákaznícku skúsenosť už aj e-shopy na Slovensku?
- 17:03 V čom sa môžu zlepšovať e-shopy v rámci zákazníckej skúsenosti?
- 20:06 Mal by mať e-shop definované základné piliere?
- 21:22 Sú rozdiely medzi e-shopmi a klasickým retailom?