4 min. čítanie

Aký je vplyv komunikácie cez sociálne siete na výsledky firmy

Pre výsledky firmy je potrebný kvalitný marketing. Ten vie spoločnosť komunikovať rôznymi formami. Cez reklamy v televízii, rozhlase, na bilboardoch, autobusoch, v novinách, na akomkoľvek mieste v akomkoľvek čase. Medzi najinteraktívnejšie formy reklamy ale patria sociálne médiá. V čom spočíva ich jedinečnosť?

Lea Dianová Lea Dianová
Social Media Manager v Invelity
Aký je vplyv komunikácie cez sociálne siete na výsledky firmy

Na sociálne siete vie firma umiestňovať príspevky v reálnom čase. Vie nastaviť, koho presne zasiahnu a akým obsahom. Vie ich testovať, prispôsobovať, meniť.

Čo je ale dôležitejšie, vie aktuálne získavať spätnú väzbu od svojho publika, ktorú môže následne využívať vo svoj prospech. Vidí, ako ľudia na reklamu reagujú, vie sa ich pýtať, vie im dávať možnosť výberu. Vie zistiť, ako sa zákazníci správajú a následne im vie na mieru prispôsobiť obsah.

Podľa čoho si vybrať danú sociálnu sieť?

Je značka abstraktná, alebo predáva konkrétne produkty? Je zameraná predovšetkým vizuálne, alebo komunikačne? Aj podľa toho si dokáže vhodne vybrať sociálne siete, cez ktoré je vhodné komunikovať.

Facebook sa zameriava predovšetkým na komunikáciu, Instagram na vizualitu. Ak je značka zameraná napríklad na financie, vhodnejší je Facebook. Dokáže od ľudí zistiť ich preferencie, klienta si vie nakloniť na svoju stranu tým, že mu pomáha a radí. Ale ak značka patrí napríklad do módneho priemyslu, vhodný je Instagram. Na ňom dokáže upútať vizuálne, hrať sa s obrazom a zaujať.

Koľko sociálnych sietí pravidelne zásobiť obsahom?

To je predovšetkým vec vašich možností, finančných ale aj časových kapacít. Samozrejme, čím viac sociálnych sietí bude firma využívať, tým viac sa dokáže jej produkt dostať medzi širšie publikum. Pravidelná komunikácia by ale mala prebiehať minimálne na Facebooku alebo na Instagrame, prípadne na oboch.

Ak firma dokáže pracovať prostredníctvom videa, zásobí tiež YouTube, ak prostredníctvom audia, využije podcasty. Ak sa chce priblížiť mladšej cieľovke, využíva TikTok, ak chce nájsť kvalitných zamestnancov, zamerať sa na nich môže cez LinkedIn.

Čím pravidelnejšie firma sociálne siete zásobí, tým bude účinnejšia. Určite by ale nemala ísť kvantitou na úkor kvality.

Ako na sociálnych sieťach komunikovať, ak sme firma?

V prvom rade si firma musí určiť, kde sa nachádza a kde sa nachádzať chce. Je dôležité definovať cieľovú skupinu, teda komu je primárne produkt určený. Na základe toho si určiť persóny, na ktoré bude mieriť. Príspevky by mali byť však rozložené na dosah a na interakciu. Aby sa firma dostala medzi široké publikum a aby s ním zároveň interagovala.

Tiež je potrebné zadefinovať si štýl komunikácie značky. Je priateľská a voľnočasová, alebo sa pohybuje vo váženej sfére? Definuje si presný tone of voice, kde si povie, aký prístup má ku klientom a či im budete v komunikácii tykať, alebo vykať.

Čomu sa venovať a čomu sa vyvarovať?

Firma sa v prvom rade musí venovať spätnej väzbe. Ako publikum reaguje na jej príspevky? Aké používa emotikony, aké komentáre? Ako reaguje na produkty? Aby to zistila, musí sa v komunikácii pýtať a komentáre si zároveň pravidelne vyhodnocovať. Na ich základe vie smerovať ďalší obsah sociálnych médií.

Vyvarovať by sa mala mazaniu komentárov, pokiaľ preukazujú negatívny názor. Mala by na ne racionálne odpovedať a poučiť sa z nich. Predsa len, náš zákazník je náš pán. V komentároch nie je vhodné hádať sa s publikom.

V obsahu by sa mala vyvarovať klišé, frázam, príspevkom, ktoré vidíme pravidelne pri všetkých značkách typu “Vedeli ste, že…”. Príspevky musia mať cieľ a zároveň kreativitu.

Zdieľať článok
Lea Dianová
Social Media Manager v Invelity
Invelity
Tento článok ti prináša

Invelity

Dodávame medzinárodným klientom vyšperkované weby a kvalitný online marketing. Radi využívame WordPress a snažíme sa naplno využívať automatizáciu alebo umelú inteligenciu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok