Zaujíma ma
14. júla 2020

Lea Dianová

Social Media Manager v Invelity
14. júla 2020

Aký je vplyv komunikácie cez sociálne siete na výsledky firmy

2 min čítanie

Pre výsledky firmy je potrebný kvalitný marketing. Ten vie spoločnosť komunikovať rôznymi formami. Cez reklamy v televízii, rozhlase, na bilboardoch, autobusoch, v novinách, na akomkoľvek mieste v akomkoľvek čase. Medzi najinteraktívnejšie formy reklamy ale patria sociálne médiá. V čom spočíva ich jedinečnosť?

Na sociálne siete vie firma umiestňovať príspevky v reálnom čase. Vie nastaviť, koho presne zasiahnu a akým obsahom. Vie ich testovať, prispôsobovať, meniť.

Čo je ale dôležitejšie, vie aktuálne získavať spätnú väzbu od svojho publika, ktorú môže následne využívať vo svoj prospech. Vidí, ako ľudia na reklamu reagujú, vie sa ich pýtať, vie im dávať možnosť výberu. Vie zistiť, ako sa zákazníci správajú a následne im vie na mieru prispôsobiť obsah.

Podľa čoho si vybrať danú sociálnu sieť?

Je značka abstraktná, alebo predáva konkrétne produkty? Je zameraná predovšetkým vizuálne, alebo komunikačne? Aj podľa toho si dokáže vhodne vybrať sociálne siete, cez ktoré je vhodné komunikovať.

Facebook sa zameriava predovšetkým na komunikáciu, Instagram na vizualitu. Ak je značka zameraná napríklad na financie, vhodnejší je Facebook. Dokáže od ľudí zistiť ich preferencie, klienta si vie nakloniť na svoju stranu tým, že mu pomáha a radí. Ale ak značka patrí napríklad do módneho priemyslu, vhodný je Instagram. Na ňom dokáže upútať vizuálne, hrať sa s obrazom a zaujať.

Koľko sociálnych sietí pravidelne zásobiť obsahom?

To je predovšetkým vec vašich možností, finančných ale aj časových kapacít. Samozrejme, čím viac sociálnych sietí bude firma využívať, tým viac sa dokáže jej produkt dostať medzi širšie publikum. Pravidelná komunikácia by ale mala prebiehať minimálne na Facebooku alebo na Instagrame, prípadne na oboch.

Ak firma dokáže pracovať prostredníctvom videa, zásobí tiež YouTube, ak prostredníctvom audia, využije podcasty. Ak sa chce priblížiť mladšej cieľovke, využíva TikTok, ak chce nájsť kvalitných zamestnancov, zamerať sa na nich môže cez LinkedIn.

Čím pravidelnejšie firma sociálne siete zásobí, tým bude účinnejšia. Určite by ale nemala ísť kvantitou na úkor kvality.

Ako na sociálnych sieťach komunikovať, ak sme firma?

V prvom rade si firma musí určiť, kde sa nachádza a kde sa nachádzať chce. Je dôležité definovať cieľovú skupinu, teda komu je primárne produkt určený. Na základe toho si určiť persóny, na ktoré bude mieriť. Príspevky by mali byť však rozložené na dosah a na interakciu. Aby sa firma dostala medzi široké publikum a aby s ním zároveň interagovala.

Tiež je potrebné zadefinovať si štýl komunikácie značky. Je priateľská a voľnočasová, alebo sa pohybuje vo váženej sfére? Definuje si presný tone of voice, kde si povie, aký prístup má ku klientom a či im budete v komunikácii tykať, alebo vykať.

Čomu sa venovať a čomu sa vyvarovať?

Firma sa v prvom rade musí venovať spätnej väzbe. Ako publikum reaguje na jej príspevky? Aké používa emotikony, aké komentáre? Ako reaguje na produkty? Aby to zistila, musí sa v komunikácii pýtať a komentáre si zároveň pravidelne vyhodnocovať. Na ich základe vie smerovať ďalší obsah sociálnych médií.

Vyvarovať by sa mala mazaniu komentárov, pokiaľ preukazujú negatívny názor. Mala by na ne racionálne odpovedať a poučiť sa z nich. Predsa len, náš zákazník je náš pán. V komentároch nie je vhodné hádať sa s publikom.

V obsahu by sa mala vyvarovať klišé, frázam, príspevkom, ktoré vidíme pravidelne pri všetkých značkách typu “Vedeli ste, že…”. Príspevky musia mať cieľ a zároveň kreativitu.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Lea Dianová

Social Media Manager v Invelity

Tento článok prináša

Dodávame medzinárodným klientom vyšperkované weby a kvalitný online marketing. Radi využívame WordPress a snažíme sa naplno využívať automatizáciu alebo umelú inteligenciu.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.