2 min. čítanie

V Česku majú ďalší marketplace, prichádza Allegro

Allegro to skúša po rokoch v Česku opäť.  Poľský gigant spúšťa svoje online trhovisko, láka na predaj bez poplatkov.

V Česku majú ďalší marketplace, prichádza Allegro

“Nový väčší Mall”

Počet českých online trhovísk sa rozrástol o nového silného hráča. Podľa očakávania vstúpila poľská skupina Allegro priamo do Českej republiky a spustila svoje české webové stránky na adrese Allegro.cz (niektoré odkazy stále smerujú na poľské stránky).

České Allegro láka obchodníkov a zákazníkov sloganom „váš nový väčší Mall.cz“. S týmto e-shopom má rovnakého majiteľa. Poľská e-commerce skupina kúpila Mall Group a logistiku WE|DO v roku 2021 za približne 23 miliárd Kč.

Poľské Allegro patrí medzi desať najväčších internetových obchodov na svete. Mesačne v ňom nakupuje v priemere 14 miliónov zákazníkov. 

Obchodníci môžu začať ponúkať tovar zákazníkom prostredníctvom českého systému Allegro. Allegro do konca septembra zruší poplatky za predaj pre novo zaregistrovaných predajcov. Nakupovať a predávať môžete tovar v desiatkach kategórií – od elektroniky cez hračky, oblečenie, knihy až po pneumatiky. Na doručovanie tovaru v Českej republike využíva Allegro službu WE|DO, ktorú dopĺňa Zásilkovňa.

Ambiciózne plány

Nováčik na českom trhu sa netají svojimi ambíciami. „Spustenie Allegro.cz je pre nás kľúčovým míľnikom v našej ambícii vytvoriť najobľúbenejšiu platformu elektronického obchodu pre zákazníkov a obchodníkov v strednej a východnej Európe,“ hovorí Alvise Favara, obchodný riaditeľ spoločnosti Allegro.

Príchod Allegra by nemala znamenať zánik spoločností CZC a Mall, ktoré majú v Českej republike silné postavenie a patria medzi najväčšie internetové obchody na trhu s tržbami vo výške niekoľkých miliárd korún.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein