1 min. čítanie

CPG

Pojem CPG je skratka z anglického Consumer Packaged Goods. Označuje spotrebný balený tovar – teda produkty, ktoré sa rýchlo spotrebujú a vyžadujú pravidelný nákup.

Pojem CPG je skratka z anglického Consumer Packaged Goods. Označuje spotrebný balený tovar – teda produkty, ktoré sa rýchlo spotrebujú a vyžadujú pravidelný nákup. Ide o bežné spotrebné výrobky, ktoré sú zabalené a zvyčajne predávané v maloobchodných predajniach, supermarketoch alebo online obchodoch.

Typické príklady CPG produktov sú potraviny (napr. cereálie, nápoje, mliečne výrobky), kozmetika a osobná hygiena (napr. mydlá, šampóny, dezodoranty), domáce potreby (napr. čistiace prostriedky, papierové výrobky), voľnopredajné lieky (napr. vitamíny, lieky proti bolesti)…

Hlavným znakom CPG je to, že ide o produkty, ktoré zákazníci musia pravidelne kupovať. Na rozdiel od dlhšie trvácnych výrobkov, ako je elektronika alebo nábytok, CPG produkty majú kratšiu životnosť a sú pomerne lacné.

Pojem sa často zamieňa s FMCG. CPG je širší pojem a zahŕňa všetky balené spotrebné tovary, či už sa predávajú rýchlo (FMCG), alebo pomalšie – ako napríklad kozmetika či trvácnejšie domáce potreby. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že FMCG sa sústreďuje na rýchloobrátkové produkty, zatiaľ čo CPG zahŕňa aj produkty s pomalším predajom.

 

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Užívateľské testovanie svojpomocne? Áno, dá sa. Nie, nie je to úplne jednoduché  (Honza Kvasnička)
6 min. čítanie

Užívateľské testovanie svojpomocne? Áno, dá sa. Nie, nie je to úplne jednoduché (Honza Kvasnička)

Domnienky zabíjajú konverzie a používateľské testovanie vás z tejto slepej uličky vie elegantne vyviesť. V rozhovore sa dozviete, prečo nestačí len nainštalovať Hotjar, ako premeniť frustrujúci formulár na predajnú mašinu a prečo aj test s jedným človekom môže zachrániť váš biznis. Vypočujte si reálne príbehy, chyby, víťazstvá a hlavne rady, ktoré vás naučia pozerať sa […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet