1 min. čítanie

FMCG

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

Tieto produkty sú zvyčajne lacné, majú krátku trvanlivosť a nízku maržu, čo vedie k ich rýchlemu obratu v obchodoch. Typickými príkladmi sú potraviny, nápoje, toaletné potreby, čistiace prostriedky a ďalšie produkty dennej spotreby. Keďže sú neustále potrebné, zákazníci ich pravidelne nakupujú, čo robí z FMCG kľúčový segment pre maloobchodný a výrobný sektor.

Rýchlosť predaja a vysoký objem predaja sú hlavnými charakteristikami FMCG. Pojem sa často zamieňa s CPG.

CPG je širší pojem a zahŕňa všetky balené spotrebné tovary, či už sa predávajú rýchlo (FMCG), alebo pomalšie – ako napríklad kozmetika či trvácnejšie domáce potreby. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že FMCG sa sústreďuje na rýchloobrátkové produkty, zatiaľ čo CPG zahŕňa aj produkty s pomalším predajom.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vytvoriť konverzný lievik?
4 min. čítanie

Ako vytvoriť konverzný lievik?

Firmy, ktoré chcú maximalizovať predaj a zlepšiť skúsenosti zákazníkov, by určite mali pracovať na tom, aby si vybudovali konverzný lievik. Pomôže im s prevedením potenciálnych zákazníkov nákupnou cestou od počiatočnej informovanosti až po konečný nákup. Poďme sa pozrieť na to, ako presne vytvoriť a optimalizovať každú fázu pre maximálny účinok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Search Ads na TikToku, Boomeri ako príležitosť pre e-commerce a AI influenceri | MUDROVAČKA 10/2024
7 min. čítanie

Search Ads na TikToku, Boomeri ako príležitosť pre e-commerce a AI influenceri | MUDROVAČKA 10/2024

V októbri sme si prešli skutočne mnoho zaujímavých tém, ktoré vedia priniesť iný pohľad aj na vaše podnikanie. Rozoberali sme novinky v TikToku, kde je možné inzerovať aj vo vyhľadávaní, Baby Boomers ako príležitosť pre online nakupovanie, ale aj novinky v Google shoppingu, či PayPal Ads. Taktiež sme sa pozreli aj na možnosti blokovania nevhodného […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dlhodobá stratégia je kľúčom k rastu, ukazuje štúdia
2 min. čítanie

Dlhodobá stratégia je kľúčom k rastu, ukazuje štúdia

Výskum spoločnosti WARC so spoločnosťou Google poskytuje odporúčania, ako dosiahnuť udržateľný rast v celom marketingovom lieviku. Receptom sú vyvážené investície do Marketing Mix Modelingu (MMM), atribúcie a umelej inteligencie. Tieto nástroje vám pomôžu pochopiť komplexné prepojenia medzi marketingovými aktivitami a obchodnými výsledkami, a to v krátkodobom aj dlhodobom horizonte.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+