Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
1 min. čítanie

FMCG

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

Tieto produkty sú zvyčajne lacné, majú krátku trvanlivosť a nízku maržu, čo vedie k ich rýchlemu obratu v obchodoch. Typickými príkladmi sú potraviny, nápoje, toaletné potreby, čistiace prostriedky a ďalšie produkty dennej spotreby. Keďže sú neustále potrebné, zákazníci ich pravidelne nakupujú, čo robí z FMCG kľúčový segment pre maloobchodný a výrobný sektor.

Rýchlosť predaja a vysoký objem predaja sú hlavnými charakteristikami FMCG. Pojem sa často zamieňa s CPG.

CPG je širší pojem a zahŕňa všetky balené spotrebné tovary, či už sa predávajú rýchlo (FMCG), alebo pomalšie – ako napríklad kozmetika či trvácnejšie domáce potreby. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že FMCG sa sústreďuje na rýchloobrátkové produkty, zatiaľ čo CPG zahŕňa aj produkty s pomalším predajom.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
WebTop100 vyhlásil víťazov: Spoznajte najlepšie digitálne projekty roka
6 min. čítanie

WebTop100 vyhlásil víťazov: Spoznajte najlepšie digitálne projekty roka

Súťaž WebTop100, najväčší český benchmarking digitálnych projektov, pozná víťazov svojho 24. ročníka. WebTop100 dlhodobo slúži ako prehľad toho najlepšieho, čo vzniká v digitálnom marketingu, výkonnosti webov, e-commerce či firemnej komunikácii. Pre agentúry aj firmy je to prestížna možnosť ukázať výsledky svojej práce pred celým trhom.

Redakcia Redakcia
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia