1 min. čítanie

FMCG

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

FMCG označuje skratku anglického pojmu Fast-Moving Consumer Goods. Označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, ktorý sa predáva a spotrebúva často a vo veľkom množstve.

Tieto produkty sú zvyčajne lacné, majú krátku trvanlivosť a nízku maržu, čo vedie k ich rýchlemu obratu v obchodoch. Typickými príkladmi sú potraviny, nápoje, toaletné potreby, čistiace prostriedky a ďalšie produkty dennej spotreby. Keďže sú neustále potrebné, zákazníci ich pravidelne nakupujú, čo robí z FMCG kľúčový segment pre maloobchodný a výrobný sektor.

Rýchlosť predaja a vysoký objem predaja sú hlavnými charakteristikami FMCG. Pojem sa často zamieňa s CPG.

CPG je širší pojem a zahŕňa všetky balené spotrebné tovary, či už sa predávajú rýchlo (FMCG), alebo pomalšie – ako napríklad kozmetika či trvácnejšie domáce potreby. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že FMCG sa sústreďuje na rýchloobrátkové produkty, zatiaľ čo CPG zahŕňa aj produkty s pomalším predajom.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)
6 min. čítanie

Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)

Výdajné boxy ako nový štandard doručovania? Prečo ich Slováci uprednostňujú pred kuriérmi, ako reálne šetria čas aj životné prostredie a prečo sa stali fenoménom práve v strednej Európe. V rozhovore sa dozviete, ako sa mení práca kuriérov, aké sú plány na vybudovanie tisícov nových boxov po celom Slovensku a prečo sú autonómne vozidlá omnoho reálnejšou […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+