Anchor text je hypertextový odkaz, ktorý je súčasťou textu a zvyčajne je zvýraznený modrou farbou. Dá sa naň kliknúť a tým presmeruje návštevníka na iné miesto na stránke, na úplne inú stránku, alebo môže otvoriť nejaký súbor. Tieto linky berú do úvahy vyhľadávače, aby zistili, o čom je stránka. Ak je ich v texte príliš veľa, vyhľadávač to môže označiť ako škodlivý obsah a následne stránku penalizovať. Môže mať rôzne formy, môže to byť napríklad zhodné slovo s tým, na čo odkazuje, môže to byť označenie brandu, celý link na stránku, ale aj rôzne generické označenia ako napríklad „kliknite sem“ či odkazy vo forme obrázkov. Odkaz, ktorý je úspešný v SEO by mal spĺňať niekoľko podmienok, mal by byť výstižný a krátky, relevantný a špecifický pre to, na čo odkazuje.
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.







