Zaujíma ma
22. marca 2019

Dominika Plajdičková

Social Media Manager GymBeam
22. marca 2019

Prvý Data Hackathon organizovaný firmou GymBeam zaujal svetovou úrovňou aj špecializovanou témou.

5 min čítanie

15.03.2019 prebehol historicky prvý Data Hackathon v Košiciach. Organizoval ho GymBeam, jeden z najrýchlejšie rastúcich e-shopov v strednej Európe, priamo vo svojich priestoroch. Technickým partnerom podujatia bola firma Keboola – svetové SaaS riešenie pre data analytikov pochádzajúce čiastočne z Česka. O skvelú atmosféru a vysokú účasť sa postaralo „36 data hackerov” v 9 tímoch z toho 5 domácich košických a tiež 4 tímy z Prahy. K dispozícií bolo cez 10 technických a business mentorov a do porotcovských kresiel si zasadli zakladateľ a CEO GymBeamu – Dalibor Cicman, zakladateľ spoločnosti Keboola Petr Šimeček a Senior Data Scientist Martin Sarnovský – (Technická Univerzita v Košiciach, Katedra umelej inteligencie).

Na začiatku hackathonu sa vyhlásila téma cross sell a up sell”. Pracovalo sa na reálnych anonymizovaných dátach klientov GymBeamu. Návrh riešenia bol následne v nedeľu vyhodnocovaný hodnotiacim skriptom, ktorý podla trafených predikovaných odporúčaní prideľoval body.

Veľkolepé piatkové otvorenie

Prví účastníci Data Hackathonu prichádzali do sídla GymBeamu už od 17:00. Nakoľko bol tento Data Hackathon prvým, ktorý sa konal v samotných priestoroch firmy, mali účastníci možnosť spoznať priestory, v ktorých firma GymBeam buduje svoj úspech. Okrem toho, že si IT špecialisti pochvaľovali samotné priestory, boli príjemne prekvapení vysoko špecializovanou vybavenosťou, ktorú sme im pre Data Hackathon pripravili.

Veľkolepé oficiálne otvorenie sa začalo v piatok o 18:00 v najnovších kancelárskych priestoroch GymBeamu s multifunkčnou účelovou miestnosťou, ktorá počas dňa slúži na coworking a inokedy na rôzne komunitné a konferenčné eventy a podujatia. O príjemnú atmosféru sa okrem zúčastnených postarali aj skvelí moderátori – šarmantná Beatrix, ktorá zastupovala GymBeam a vždy dobre naladený Jirka z Kebooly.

Po úvodných slovách, sa k mikrofónu dostal Dalibor Cicman – CEO GymBeamu, ktorý bol zároveň jedným z porotcov Data Hackathonu. Prezradil niečo viac o fungovaní firmy, špecifikách data setu, ale aj to, prečo sme sa v GymBeame rozhodli Data Hackathon zorganizovať.

„GymBeam social responsibility program zahŕňa množstvo eventov nielen pre marketing, ale aj pre oblasť data science. Chceli by sme v Košiciach vybudovať silnú komunitu ľudí so spoločnými záujmami a ukázať IT špecialistom, že perspektívne firmy so skvelým kolektívom existujú aj na východe. Data Hackathon nám tiež prináša možnosť rozšírenia si svojich obzorov či už z technického, profesionálneho alebo ľudského hľadiska.”

 

Témou zadania pre „data hackerov” bolo riešenie reálneho e-commerce problému, respektíve výzvy v oblasti „cross-sell/up sell” sféry. Navrhnúť mali čo najsofistikovanejší model pre predikciu kúpy nových produktov, už existujúcich kategórií alebo nových zákazníkov GymBeamu. Aby sa našim súťažiacim čo najlepšie pracovalo, poskytli sme im okrem špičkového IT vybavenia aj podrobné zadania a potrebné dáta. Po preštudovaní všetkých materiálov sme sa teda pustili do hackovania! V podvečerných hodinách sa zadaná téma začala preberať do hĺbky a u jednotlivých tímov začali vznikať prvotné nápady. Napriek tomu, že išlo o súťaž, vládla na Hackathone skvelá atmosféra a nechýbalo ani bohaté občerstvenie – hamburgery, dobré pivo či produkty GymBeamu.

 

Sobota nie len v znamení „hackovania”

Sobotu sme odštartovali pre Data Hackathon trochu nezvyčajne – rannou rozcvičkou! Tá sa konala v Mestskom parku v Košiciach. Zúčastnili sa jej nielen súťažiaci, ale aj pracovníci GymBeamu a Kebooly. Tento „fresh” štart a kvalitné anglické raňajky pomohli súťažiacim hackovať ešte s väčším zanietením.

Prvé finálne riešenia sa začali črtať už okolo obeda, čo svedčí o vysokom nasadení všetkých tímov. Finálne kódovanie sa však začalo až popoludní a pracovalo sa až do rána. Niektoré tímy dokonca ani nespali a pracovali na svojich zadaniach až do skorých ranných hodín.

Ani napriek vysokej nasadenosti každého jedného člena tímu nás neopustila dobrá nálada a počas obeda sme si opäť dopriali dávku kvalitného jedla. Mňam!

 

Kto sa stal víťazom Data Hackatonu?

V nedeľu nastal deň D a my sme sa dozvedeli to, kto sa stal historicky prvým víťazom Data Hackathonu. Všetky dokončené zadania boli odovzdané na čas a porota sa pustila do hodnotenia. Nakoľko sa pri vyhodnocovaní prehodnocovali nielen technické riešenia, ale aj uplatnenie riešenia v biznise, pripísané bodové hodnotenie a v neposlednom rade samotné modely, vymysleli sme pre súťažiach zaujímavý program. Pokým teda odborná porota vyhodnocovala prácu jednotlivých tímov, vybrali sme sa do centra mesta. Okrem kávičky v kaviarni Republika Východu, sme pre záujemcov (drvivú väčšinu NEkošičanov) pripravili Segway tour a prehliadku historického centra mesta.

Po troch hodinách strávených v centre Košíc sme sa vrátili na Rastislavovu 93 – teda na miesto, kde sídli GymBeam. Porota dôkladne prešla všetky odovzdané zadania a my sme teda mohli prejsť k slávnostnému odovzdávaniu cien.

Hneď na úvod boli udelené dve extra ceny, ktoré reprezentovali špeciálne nasadenie tímov a zároveň boli odrazom niektorých firemných hodnôt GymBeamu. Prvú špeciálnu cenu „Hard working. Always going the extra mile.” získal tím Marwin, ktorého členovia aj napriek tomu, že nevyhrali, podali nadpriemerný výkon a statočne sa popasovali s technológiami, ktoré im neboli až také známe.

Ocenenie „Great team (in great work ecosystem)” získal tím s názvom JAAAJ, ktorý bol najpočetnejším tímom na Data Hackathone. Každý člen zanietene pracoval, aby dosiahli čo najlepší výsledok.

Po udelení špeciálnych cien sme prešli k udeľovaniu cien pre samotných víťazov. Hodnotilo sa na základe získaných bodov, technického riešenia a kódu. Na treťom mieste sa umiestnil tím Snežienky & Machri, ktorý pracovali s obrovskou dedikáciou a zanietením. Na druhom mieste skončil tím aLook a absolútnym víťazom Data Hackathonu sa stal tím s názvom Awesome Squirrels, ktorým sa podarilo získať najväčší počet bodov, vytvoriť najkomplexnejší model, čistý kód a prehľadnú dokumentáciu a popis postupov. Okrem uznania získal tím Awesome Squirrel aj hotovostnú cenu vo výške 5000€. Ďalší výhercovia získali vouchery v rôznych hodnotách na nákup produktov GymBeam.

Veríme, že prostredníctvom Data Hackathonu sa nám podarilo rozhýbať lokálnu IT a Data komunitu ľudí. Ešte raz by sme sa chceli poďakovať všetkým zúčastneným a spoluorganizátorom. Hackovaniu zdar!

Chcete si vychutnať atmosféru Data Hackathonu? Pozrite si video 👉 http://bit.ly/2HFkXPa

 

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Dominika Plajdičková

Social Media Manager GymBeam

Social Media Manager v spoločnosti GymBeam, ktorá je najrýchlejšie rastúcim fitness brandom v CEE. Prostredníctvom kreativity sa snažím na ľudí preniesť pozitívnu emóciu :)

Tento článok prináša

Sme najrýchlejšie rastúcim fitness brandom v CEE. Ponúkame široký sortiment výživových doplnkov a fitness oblečenia, ktoré našich zákazníkov sprevádzajú na ceste za ich cieľmi.

Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.