3 min. čítanie

Prečo v dnešnej dobe investovať energiu do kvalitnej prezentácie na webe

Uvažujete nad vlastným webom? Nech už váhate nad tým, či sa pustiť do eshopu, prezentačných webových stránok alebo obyčajného blogu, mať kvalitne spracovanú webovú prezentáciu je v dnešnej dobe nutnosťou pre každého, kto podniká na vlastnú päsť. Prečo sa nespoliehať iba na silu sociálnych sietí a vykročiť smerom k vlastnej prezentácii značky na webe?

Prečo v dnešnej dobe investovať energiu do kvalitnej prezentácie na webe

Či už je vašou značkou produkt alebo vaše meno, najdôležitejšie je vedieť ju správne predstaviť. Dôraz potom tkvie hlavne v kvalite. Počítačové technológie sa totiž rútia svižným krokom dopredu, takže musíte potenciálnym zákazníkom informácie nielen predať, ale taktiež ich ponúknuť správnou formou.

Byť vidieť je nutnosť

V dnešnej dobe sa viac ako kedykoľvek predtým všetko rieši online. Od začiatku pandémie v marci 2020 sa prechod do online prostredia ešte viac urýchlil a aj zarytí odporcovia online sveta sa museli naučiť na internete nejakým spôsobom fungovať.

Len za rok 2020 zaznamenala v USA oblasť ecommerce rast o 44 %. Na Slovensku a v Českej republike trh rastie obdobným tempom a štatistiky naznačujú, že nákuponé správanie sa len tak nezmení. Za posledných 12 mesiacov v Čechách nakúpilo cez internet 66 % jednotlivcov, čo je pri porovnaní dlhodobého rastu o 63 % viac ako v roku 2005.

Mnohé eshopy sa za minulý rok skokovo posunuli vo svojom vývoji minimálne o rok dopredu. Pokiaľ teda máte tovar, ale ešte stále ho neponúkate online, je práve ideálne čas začať.

Vlastný web – luxusný projekt?

Pokiaľ vás od sebaprezentácie na webe odrádza otázka finančnej náročnosti, zoznámte sa s modernými možnosťami, ktoré reagujú na potreby podnikateľov presunúť svoj biznis do online prostredia čo najrýchlejšie. Ponúkajú tak napr. jednoduché riešenia v podobe web builderov, ku ktorým nepotrebujete znalosť kódovania ani vlastného vývojára.

Stačiť vám bude nápad, ako by mal váš web zhruba vyzerať. A vďaka jednoduchému posúvaniu prvkov si ho môžete poskladať za pár chvíľ úplne sami. Prevádzka takého webu vás pritom nevyjde na viac ako pár desiatok eur za celý rok.

A čo predajné stránky? Dnešné web buildery poskytujú aj možnosti nadštandardných ecommerce modulov, ktoré vám s online predajom produktov spoľahlivo pomôžu.

Prezentačný web ako základ podnikania

Prezentovať svoju značku na webe je dnešnej dobe takmer rovnaká nutnosť, akou bolo v 90. rokoch mať svoju vlastnú vizitku. Váš web je elektronickým katalógom vašich schopností, služieb či produktov. Ukazuje, že to so svojím biznisom myslíte vážne, máte ťah na bránku a skúsenosti z fachu.

Hrá to tiež da karát vášmu profesionálnemu pôsobeniu a pomáha ľuďom, ktorí sú online, aby vás mohli ľahko kontaktovať, prípadne nadviazať spoluprácu.

Online sú pritom dnes skoro všetci. Podľa štatistiky je to presne 81 %, pričom toto číslo ovplyvňuje smerom dole podiel neaktívnych seniorov. Medzi mladšími ročníkmi pracujúcich a študentov sa tento údaj pohybuje medzi 96 až 100 %.

Aké ďalšie benefity z vlastného webu získate?

  • Vďaka zdieľaniu zaujímavého obsahu k sebe ľahšie pritiahnete svoju cieľovú skupinu.
  • Budete tam, kde sa nachádzajú potenciálni klienti – v online prostredí.
  • Kvalitná prezentácia pomáhať budovať vzťah aj s aktuálnymi zákazníkmi.
  • Vďaka SEO optimalizácii webových stránok pritiahnete nových klientov organicky.
  • Web vytvára dokonalú platformu pre vypúšťanie noviniek o vašej značke.
  • Informácie o vás – otváracích hodinách, zmenách v predaji a pod. budú k dispozícii potenciálnym klientom nonstop, teda aj bez vašej aktívnej účasti.
  • Moderný a funkčný web ako kľúč k fungujúcemu online marketingu.

Stále premýšľate, či sa do vlastnej webovej prezentácie pustiť? Nechcete v nej „topiť peniaze“, ktoré ešte len plánujete zarobiť? Spočiatku pokojne zvoľte lacnejšie riešenie. Lepšie je totiž mať kvalitnú jednoduchú prezentáciu ako žiadnu. Keď sa váš biznis rozbehne, vždy môžete zainvestovať aj do redizajnu či iného efektívneho rozšírenia webu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Z detskej izby na najväčší e-shop s kávou
5 min. čítanie

Z detskej izby na najväčší e-shop s kávou

Tento článok vychádza z mojej prednášky, ktorú som mal pre Ecommerce Bridge. Je to séria krokov a odhalenie know-how, ktoré ma doviedli k vybudovaniu najväčšieho e-shopu s kávou na Slovensku.

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein
Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov
5 min. čítanie

Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov

Keď značka vstúpi do online sveta, stáva sa súčasťou nekonečného toku diskusií, trendov a memov. Niektoré prirodzene žiaria, iné sa len neisto snažia nájsť svoje miesto. Čo však rozlišuje tie, ktoré dokážu zasiahnuť tú správnu nôtu, od tých, ktoré vyvolávajú len rozpačité úsmevy? Podľa štúdie Cultured je kľúčom odvaha pripojiť sa ku kultúre spôsobom, ktorý […]

Redakcia Redakcia
Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek
2 min. čítanie

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek

Podľa rozsiahleho výskumu spoločnosti Kantar, ktorý analyzoval 20 000 značiek v 540 kategóriách a 54 trhoch počas desiatich rokov, si budovanie silných značiek vyžaduje dva kľúčové prvky – zmysluplnosť a jedinečnosť. Výskum označil diferenciáciu značky za kľúčový motor rastu, predovšetkým pri oslovení širokej skupiny zákazníkov.

Redakcia Redakcia