4 min. čítanie

Prečo v dnešnej dobe investovať energiu do kvalitnej prezentácie na webe

Uvažujete nad vlastným webom? Nech už váhate nad tým, či sa pustiť do eshopu, prezentačných webových stránok alebo obyčajného blogu, mať kvalitne spracovanú webovú prezentáciu je v dnešnej dobe nutnosťou pre každého, kto podniká na vlastnú päsť. Prečo sa nespoliehať iba na silu sociálnych sietí a vykročiť smerom k vlastnej prezentácii značky na webe?

Prečo v dnešnej dobe investovať energiu do kvalitnej prezentácie na webe

Či už je vašou značkou produkt alebo vaše meno, najdôležitejšie je vedieť ju správne predstaviť. Dôraz potom tkvie hlavne v kvalite. Počítačové technológie sa totiž rútia svižným krokom dopredu, takže musíte potenciálnym zákazníkom informácie nielen predať, ale taktiež ich ponúknuť správnou formou.

Byť vidieť je nutnosť

V dnešnej dobe sa viac ako kedykoľvek predtým všetko rieši online. Od začiatku pandémie v marci 2020 sa prechod do online prostredia ešte viac urýchlil a aj zarytí odporcovia online sveta sa museli naučiť na internete nejakým spôsobom fungovať.

Len za rok 2020 zaznamenala v USA oblasť ecommerce rast o 44 %. Na Slovensku a v Českej republike trh rastie obdobným tempom a štatistiky naznačujú, že nákuponé správanie sa len tak nezmení. Za posledných 12 mesiacov v Čechách nakúpilo cez internet 66 % jednotlivcov, čo je pri porovnaní dlhodobého rastu o 63 % viac ako v roku 2005.

Mnohé eshopy sa za minulý rok skokovo posunuli vo svojom vývoji minimálne o rok dopredu. Pokiaľ teda máte tovar, ale ešte stále ho neponúkate online, je práve ideálne čas začať.

Vlastný web – luxusný projekt?

Pokiaľ vás od sebaprezentácie na webe odrádza otázka finančnej náročnosti, zoznámte sa s modernými možnosťami, ktoré reagujú na potreby podnikateľov presunúť svoj biznis do online prostredia čo najrýchlejšie. Ponúkajú tak napr. jednoduché riešenia v podobe web builderov, ku ktorým nepotrebujete znalosť kódovania ani vlastného vývojára.

Stačiť vám bude nápad, ako by mal váš web zhruba vyzerať. A vďaka jednoduchému posúvaniu prvkov si ho môžete poskladať za pár chvíľ úplne sami. Prevádzka takého webu vás pritom nevyjde na viac ako pár desiatok eur za celý rok.

A čo predajné stránky? Dnešné web buildery poskytujú aj možnosti nadštandardných ecommerce modulov, ktoré vám s online predajom produktov spoľahlivo pomôžu.

Prezentačný web ako základ podnikania

Prezentovať svoju značku na webe je dnešnej dobe takmer rovnaká nutnosť, akou bolo v 90. rokoch mať svoju vlastnú vizitku. Váš web je elektronickým katalógom vašich schopností, služieb či produktov. Ukazuje, že to so svojím biznisom myslíte vážne, máte ťah na bránku a skúsenosti z fachu.

Hrá to tiež da karát vášmu profesionálnemu pôsobeniu a pomáha ľuďom, ktorí sú online, aby vás mohli ľahko kontaktovať, prípadne nadviazať spoluprácu.

Online sú pritom dnes skoro všetci. Podľa štatistiky je to presne 81 %, pričom toto číslo ovplyvňuje smerom dole podiel neaktívnych seniorov. Medzi mladšími ročníkmi pracujúcich a študentov sa tento údaj pohybuje medzi 96 až 100 %.

Aké ďalšie benefity z vlastného webu získate?

  • Vďaka zdieľaniu zaujímavého obsahu k sebe ľahšie pritiahnete svoju cieľovú skupinu.
  • Budete tam, kde sa nachádzajú potenciálni klienti – v online prostredí.
  • Kvalitná prezentácia pomáhať budovať vzťah aj s aktuálnymi zákazníkmi.
  • Vďaka SEO optimalizácii webových stránok pritiahnete nových klientov organicky.
  • Web vytvára dokonalú platformu pre vypúšťanie noviniek o vašej značke.
  • Informácie o vás – otváracích hodinách, zmenách v predaji a pod. budú k dispozícii potenciálnym klientom nonstop, teda aj bez vašej aktívnej účasti.
  • Moderný a funkčný web ako kľúč k fungujúcemu online marketingu.

Stále premýšľate, či sa do vlastnej webovej prezentácie pustiť? Nechcete v nej „topiť peniaze“, ktoré ešte len plánujete zarobiť? Spočiatku pokojne zvoľte lacnejšie riešenie. Lepšie je totiž mať kvalitnú jednoduchú prezentáciu ako žiadnu. Keď sa váš biznis rozbehne, vždy môžete zainvestovať aj do redizajnu či iného efektívneho rozšírenia webu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok