Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Politické reklamy a telekomunikácie menia dynamiku reklamných investícií v USA

Ešte tento rok čaká americký trh digitálnej reklamy výrazný nárast. Na čele výdavkov sú telekomunikačné služby, maloobchod a spotrebný tovar. Svoj vplyv na reklamný priestor ukazujú aj prezidentské voľby. Reklama USA si podľa všetkého aj naďalej ako kľúčové zachováva investície do sociálnych médií a grafickej reklamy. Výdavky dosiahnu rekordných 302 miliárd USD, čo signalizuje dynamický rok pre všetky sektory.

Politické reklamy a telekomunikácie menia dynamiku reklamných investícií v USA
Zdroj: Depositphotos

Dokument z dielne eMarketer ukazuje výrazný nárast reklamných výdavkov naprieč mnohými sektormi. Silné slovo majú telekomunikácie, maloobchod, spotrebný tovarom a tento rok aj politické kampane.

Telekomunikácie vedú

Telekomunikačný priemysel sa po poklese v roku 2022 výrazne zotavuje. Očakáva sa, že ešte do konca 2024 výdavky na digitálnu reklamu v tomto sektore vzrastú o 20,9 % a prekročia hranicu 20 miliárd dolárov. Tento nárast je spôsobený obnovenou konkurenciou medzi hlavnými hráčmi, ako sú Verizon, AT&T a T-Mobile, vďaka čomu sa telekomunikácie stávajú jedným z najrýchlejšie rastúcich odvetví v oblasti reklamných výdavkov.

Maloobchod a CPG naďalej dominujú digitálnym reklamám

Aj keď sa rast výdavkov na reklamu v maloobchode mierne spomalí, tento sektor zostáva jednoznačne najväčším investorom s predpokladom, že výdavky na digitálne reklamy dosiahnu 83,09 miliardy dolárov.

Maloobchod a CPG budú spolu tvoriť takmer polovicu všetkých výdavkov na reklamy na sociálnych médiách. Na Facebooku, Instagrame a TikToku sa budú zvádzať boje o zapojenie zákazníkov.

„Takmer každá odvetvová vertikála, ktorú sledujeme, prekonala v minulom roku naše očakávania v oblasti výdavkov a väčšina z nich zaznamená zrýchlenie rastu v roku 2024. V roku 2023 sme predpokladali celoštátny nárast o 9,7 %, ale konečné číslo bolo o niečo robustnejších 10,6 %. Očakávame, že väčšina odvetví bude stavať na tejto dynamike s ešte vyššími medziročnými mierami rastu v roku 2024,“ uvádza správa.

Politické reklamy skresľujú tradičné mediálne výdavky

Vzhľadom na prezidentské voľby v USA predstavujú výdavky na politickú reklamu jedinečnú anomáliu. Kategória „iné“, ktorá zahŕňa predovšetkým politické reklamy, zaznamenáva rast o 140 %, najmä v tradičných formátoch ako je televízia. To vyvažuje pokles výdavkov v iných priemysloch na nedigitálne médiá.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Reklama na sociálnych sieťach v centre pozornosti

Pre e-commerce sú sociálne siete stále stredobodom pozornosti. Maloobchod a CPG značky prispejú v roku 2024 takmer 42,31 miliardami dolárov na reklamu na sociálnych sieťach. To predstavuje takmer polovicu celkových výdavkov na reklamy na sociálnych sieťach naprieč všetkými odvetviami, čo zdôrazňuje dôležitosť cielených stratégií na sociálnych sieťach.

Search & Display reklamy

Na americkom trhu digitálnej reklamy sa črtá jasný trend – väčšina odvetví preferuje grafickú reklamu. V roku 2024 sa očakáva, že 56,8 % výdavkov na digitálnu reklamu pôjde na Display, zatiaľ čo 41,2 % na reklamu vo vyhľadávaní. Zvyšné prostriedky budú rozdelené medzi generovanie potenciálnych zákazníkov, e-mail marketing, inzeráty a mobilné správy.

Výraznými výnimkami sú však cestovný ruch a zdravotníctvo, ktoré uprednostňujú Search kampane. V travel segmente zákazníci robia mnoho vyhľadávaní pred tým, než urobia rozhodnutie, a v zdravotníctve je vyhľadávanie kľúčové pre lokalizované služby, ako sú lekári a farmaceutické rozhodnutia.

Ako to vyzerá s reklamou v USA na rok 2025?

Očakáva sa, že v roku 2025 dosiahnu digitálne reklamné výdavky v USA 337,56 miliardy USD. Dominovať by mal maloobchod a očakáva sa ďalší rast v telekomunikáciách.

Budúci rok celkové výdavky na digitálnu reklamu naprieč všetkými odvetviami vzrastú z 302,77 miliardy dolárov v roku 2024 na 337,56 miliardy dolárov.

Maloobchodný sektor by v roku 2026 mal prekonať hranicu 100 miliárd dolárov na digitálnu reklamu. Očakáva sa, že v roku 2025 dosiahne 93,64 miliardy dolárov.


Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS
2 min. čítanie

Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile pribudla funkcia, ktorá umožňuje firmám integrovať WhatsApp a SMS správy na priamu komunikáciu so zákazníkmi. Táto zmena môže výrazne zjednodušiť proces zákazníckej podpory, odpovedanie na otázky či správu rezervácií, a tým zlepšiť celkový zákaznícky zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?
3 min. čítanie

Pozastavíte video a objaví sa reklama. Prerazia Pause Ads aj v našom e-commerce?

Digitálna reklama sa neustále vyvíja a prispôsobuje sa správaniu spotrebiteľov. Najnovším trendom, ktorý začína formovať online marketing na streamovacích platformách, sú pause reklamy. Ide o nový reklamný formát, ktorý sa zobrazuje v momente, keď si divák sám pozastaví sledovaný obsah.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+