
Dokument z dielne eMarketer ukazuje výrazný nárast reklamných výdavkov naprieč mnohými sektormi. Silné slovo majú telekomunikácie, maloobchod, spotrebný tovarom a tento rok aj politické kampane.
Telekomunikácie vedú
Telekomunikačný priemysel sa po poklese v roku 2022 výrazne zotavuje. Očakáva sa, že ešte do konca 2024 výdavky na digitálnu reklamu v tomto sektore vzrastú o 20,9 % a prekročia hranicu 20 miliárd dolárov. Tento nárast je spôsobený obnovenou konkurenciou medzi hlavnými hráčmi, ako sú Verizon, AT&T a T-Mobile, vďaka čomu sa telekomunikácie stávajú jedným z najrýchlejšie rastúcich odvetví v oblasti reklamných výdavkov.
Maloobchod a CPG naďalej dominujú digitálnym reklamám
Aj keď sa rast výdavkov na reklamu v maloobchode mierne spomalí, tento sektor zostáva jednoznačne najväčším investorom s predpokladom, že výdavky na digitálne reklamy dosiahnu 83,09 miliardy dolárov.
Maloobchod a CPG budú spolu tvoriť takmer polovicu všetkých výdavkov na reklamy na sociálnych médiách. Na Facebooku, Instagrame a TikToku sa budú zvádzať boje o zapojenie zákazníkov.
„Takmer každá odvetvová vertikála, ktorú sledujeme, prekonala v minulom roku naše očakávania v oblasti výdavkov a väčšina z nich zaznamená zrýchlenie rastu v roku 2024. V roku 2023 sme predpokladali celoštátny nárast o 9,7 %, ale konečné číslo bolo o niečo robustnejších 10,6 %. Očakávame, že väčšina odvetví bude stavať na tejto dynamike s ešte vyššími medziročnými mierami rastu v roku 2024,“ uvádza správa.
Politické reklamy skresľujú tradičné mediálne výdavky
Vzhľadom na prezidentské voľby v USA predstavujú výdavky na politickú reklamu jedinečnú anomáliu. Kategória „iné“, ktorá zahŕňa predovšetkým politické reklamy, zaznamenáva rast o 140 %, najmä v tradičných formátoch ako je televízia. To vyvažuje pokles výdavkov v iných priemysloch na nedigitálne médiá.
Reklama na sociálnych sieťach v centre pozornosti
Pre e-commerce sú sociálne siete stále stredobodom pozornosti. Maloobchod a CPG značky prispejú v roku 2024 takmer 42,31 miliardami dolárov na reklamu na sociálnych sieťach. To predstavuje takmer polovicu celkových výdavkov na reklamy na sociálnych sieťach naprieč všetkými odvetviami, čo zdôrazňuje dôležitosť cielených stratégií na sociálnych sieťach.
Search & Display reklamy
Na americkom trhu digitálnej reklamy sa črtá jasný trend – väčšina odvetví preferuje grafickú reklamu. V roku 2024 sa očakáva, že 56,8 % výdavkov na digitálnu reklamu pôjde na Display, zatiaľ čo 41,2 % na reklamu vo vyhľadávaní. Zvyšné prostriedky budú rozdelené medzi generovanie potenciálnych zákazníkov, e-mail marketing, inzeráty a mobilné správy.
Výraznými výnimkami sú však cestovný ruch a zdravotníctvo, ktoré uprednostňujú Search kampane. V travel segmente zákazníci robia mnoho vyhľadávaní pred tým, než urobia rozhodnutie, a v zdravotníctve je vyhľadávanie kľúčové pre lokalizované služby, ako sú lekári a farmaceutické rozhodnutia.
Ako to vyzerá s reklamou v USA na rok 2025?
Očakáva sa, že v roku 2025 dosiahnu digitálne reklamné výdavky v USA 337,56 miliardy USD. Dominovať by mal maloobchod a očakáva sa ďalší rast v telekomunikáciách.
Budúci rok celkové výdavky na digitálnu reklamu naprieč všetkými odvetviami vzrastú z 302,77 miliardy dolárov v roku 2024 na 337,56 miliardy dolárov.
Maloobchodný sektor by v roku 2026 mal prekonať hranicu 100 miliárd dolárov na digitálnu reklamu. Očakáva sa, že v roku 2025 dosiahne 93,64 miliardy dolárov.