2 min. čítanie

Online nákupy Belgičanov? Polovica nakupuje na trhoviskách

Deväť z desiatich Belgičanov vo veku od 18 do 70 rokov si v minulom roku aspoň raz kúpilo niečo cez internet. Tretina spotrebiteľov uviedla, že majú jeden internetový obchod, ktorý vždy využívajú na nákup určitého produktu. Ďalších 40 percent preferujú 3 obľúbené obchody, kde sa vracajú pravidelne.

Online nákupy Belgičanov? Polovica nakupuje na trhoviskách

Deväť z desiatich Belgičanov vo veku od 18 do 70 rokov si v minulom roku aspoň raz kúpilo niečo cez internet. Tretina spotrebiteľov uviedla, že majú jeden internetový obchod, ktorý vždy využívajú na nákup určitého produktu. Ďalších 40 percent preferujú 3 obľúbené obchody, kde sa vracajú pravidelne.

Tieto údaje pochádzajú z nedávno zverejneného prieskumu, ktorý si objednalo belgické združenie pre elektronický obchod Comeos. Prieskumu sa zúčastnilo 2000 belgických spotrebiteľov.

Podľa správy 50 % Belgičanov nakupuje cez trhoviská, ako sú Bol.com a Amazon. Konkurenčné ceny, bezplatné doručenie a široký sortiment výrobkov sú hlavnými dôvodmi, prečo uprednostňujú tieto platformy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Každý štvrtý Belgičan vyhľadáva produkty cez Google

Keď zákazníci hľadajú produkt, ktorý nekupujú pravidelne, najmenej 23 percent z nich začína vyhľadávanie na Googli alebo Bingu. Ďalších 15 percent začína vyhľadávanie produktov na trhovisku a 11 percent si prezerá ponuku e-shopov. Najmenej 25 percent Belgičanov však v prípade potreby najprv navštívi kamenné predajne.

Vysoká lojalita

Belgičania sa vracajú do rovnakých internetových obchodov. Podľa typu produktu sa najmenej 33 percent Belgičanov vracia do toho istého internetového obchodu, aby v ňom nakúpili. Ďalších 40 percent sa vracia do tých istých troch internetových obchodov.

Na otázku o svojom poslednom nákupe 50 % spotrebiteľov odpovedalo, že neuvažovali o inom internetovom obchode ako o tom, v ktorom si objednali tovar. A 79 percent uviedlo, že predchádzajúcu objednávku urobili v tom istom internetovom obchode. Keď sú belgickí spotrebitelia spokojní s konkrétnym internetovým obchodom, už sa nepozerajú na konkurenciu.

1 z 3 spotrebiteľov si nechce vytvoriť účet

Belgickí spotrebitelia si neradi vytvárajú konto v internetovom obchode. Možno práve preto sa často vracajú do tých istých obchodov. Najmenej 34 percent respondentov uviedlo, že zruší svoj nákup, ak sa od nich vyžaduje vytvorenie účtu. A 71 percent očakáva, že za vytvorenie prihlásenia bude odmenených vo forme zliav alebo vernostných bodov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov
2 min. čítanie

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov

Bristký Amazon oznámil, že k 11. novembru 2024 prídu do platnosti nové pravidlá pre vrátenie tovaru. Tento krok je súčasťou snahy Amazonu o zjednodušenie procesu vrátenia tovaru a zvýšenie spokojnosti zákazníkov na platforme v Spojenom kráľovstve, čím sa vytvára spoľahlivejšia a jednotná skúsenosť s vrátením tovaru. Zmeny však priamo ovplyvnia medzinárodných predajcov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+