Deväť z desiatich Belgičanov vo veku od 18 do 70 rokov si v minulom roku aspoň raz kúpilo niečo cez internet. Tretina spotrebiteľov uviedla, že majú jeden internetový obchod, ktorý vždy využívajú na nákup určitého produktu. Ďalších 40 percent preferujú 3 obľúbené obchody, kde sa vracajú pravidelne.
Tieto údaje pochádzajú z nedávno zverejneného prieskumu, ktorý si objednalo belgické združenie pre elektronický obchod Comeos. Prieskumu sa zúčastnilo 2000 belgických spotrebiteľov.
Podľa správy 50 % Belgičanov nakupuje cez trhoviská, ako sú Bol.com a Amazon. Konkurenčné ceny, bezplatné doručenie a široký sortiment výrobkov sú hlavnými dôvodmi, prečo uprednostňujú tieto platformy.
Každý štvrtý Belgičan vyhľadáva produkty cez Google
Keď zákazníci hľadajú produkt, ktorý nekupujú pravidelne, najmenej 23 percent z nich začína vyhľadávanie na Googli alebo Bingu. Ďalších 15 percent začína vyhľadávanie produktov na trhovisku a 11 percent si prezerá ponuku e-shopov. Najmenej 25 percent Belgičanov však v prípade potreby najprv navštívi kamenné predajne.
Vysoká lojalita
Belgičania sa vracajú do rovnakých internetových obchodov. Podľa typu produktu sa najmenej 33 percent Belgičanov vracia do toho istého internetového obchodu, aby v ňom nakúpili. Ďalších 40 percent sa vracia do tých istých troch internetových obchodov.
Na otázku o svojom poslednom nákupe 50 % spotrebiteľov odpovedalo, že neuvažovali o inom internetovom obchode ako o tom, v ktorom si objednali tovar. A 79 percent uviedlo, že predchádzajúcu objednávku urobili v tom istom internetovom obchode. Keď sú belgickí spotrebitelia spokojní s konkrétnym internetovým obchodom, už sa nepozerajú na konkurenciu.
1 z 3 spotrebiteľov si nechce vytvoriť účet
Belgickí spotrebitelia si neradi vytvárajú konto v internetovom obchode. Možno práve preto sa často vracajú do tých istých obchodov. Najmenej 34 percent respondentov uviedlo, že zruší svoj nákup, ak sa od nich vyžaduje vytvorenie účtu. A 71 percent očakáva, že za vytvorenie prihlásenia bude odmenených vo forme zliav alebo vernostných bodov.