Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Online nákupy Belgičanov? Polovica nakupuje na trhoviskách

Deväť z desiatich Belgičanov vo veku od 18 do 70 rokov si v minulom roku aspoň raz kúpilo niečo cez internet. Tretina spotrebiteľov uviedla, že majú jeden internetový obchod, ktorý vždy využívajú na nákup určitého produktu. Ďalších 40 percent preferujú 3 obľúbené obchody, kde sa vracajú pravidelne.

Online nákupy Belgičanov? Polovica nakupuje na trhoviskách

Deväť z desiatich Belgičanov vo veku od 18 do 70 rokov si v minulom roku aspoň raz kúpilo niečo cez internet. Tretina spotrebiteľov uviedla, že majú jeden internetový obchod, ktorý vždy využívajú na nákup určitého produktu. Ďalších 40 percent preferujú 3 obľúbené obchody, kde sa vracajú pravidelne.

Tieto údaje pochádzajú z nedávno zverejneného prieskumu, ktorý si objednalo belgické združenie pre elektronický obchod Comeos. Prieskumu sa zúčastnilo 2000 belgických spotrebiteľov.

Podľa správy 50 % Belgičanov nakupuje cez trhoviská, ako sú Bol.com a Amazon. Konkurenčné ceny, bezplatné doručenie a široký sortiment výrobkov sú hlavnými dôvodmi, prečo uprednostňujú tieto platformy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Každý štvrtý Belgičan vyhľadáva produkty cez Google

Keď zákazníci hľadajú produkt, ktorý nekupujú pravidelne, najmenej 23 percent z nich začína vyhľadávanie na Googli alebo Bingu. Ďalších 15 percent začína vyhľadávanie produktov na trhovisku a 11 percent si prezerá ponuku e-shopov. Najmenej 25 percent Belgičanov však v prípade potreby najprv navštívi kamenné predajne.

Vysoká lojalita

Belgičania sa vracajú do rovnakých internetových obchodov. Podľa typu produktu sa najmenej 33 percent Belgičanov vracia do toho istého internetového obchodu, aby v ňom nakúpili. Ďalších 40 percent sa vracia do tých istých troch internetových obchodov.

Na otázku o svojom poslednom nákupe 50 % spotrebiteľov odpovedalo, že neuvažovali o inom internetovom obchode ako o tom, v ktorom si objednali tovar. A 79 percent uviedlo, že predchádzajúcu objednávku urobili v tom istom internetovom obchode. Keď sú belgickí spotrebitelia spokojní s konkrétnym internetovým obchodom, už sa nepozerajú na konkurenciu.

1 z 3 spotrebiteľov si nechce vytvoriť účet

Belgickí spotrebitelia si neradi vytvárajú konto v internetovom obchode. Možno práve preto sa často vracajú do tých istých obchodov. Najmenej 34 percent respondentov uviedlo, že zruší svoj nákup, ak sa od nich vyžaduje vytvorenie účtu. A 71 percent očakáva, že za vytvorenie prihlásenia bude odmenených vo forme zliav alebo vernostných bodov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+