4 min. čítanie

Omrvinky na koberci, veľké veci na plátne. Taká bola posledná zastávka Ecommerce Bridge LIVE pred letnou pauzou v Nitre

Každá konferencia Ecommerce Bridge LIVE je výnimočná priestorom, rečníkmi aj návštevníkmi. V Nitre ste sa mohli inšpirovať príbehom úspešných slovenských značiek, ostrieľaných agentúr aj poprednej banky. Stretnutie v meste pod Zoborom však bolo výnimočné – krstili sme tam prvý tlačený e-commerce časopis.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Omrvinky na koberci, veľké veci na plátne. Taká bola posledná zastávka Ecommerce Bridge LIVE pred letnou pauzou v Nitre

„Cookies tretích strán výrazne vplývajú na e-commerce. Časopis uvedieme do sveta netradične, ale tematicky. Máme tu balíček keksíkov, ktoré túto našu novinku pokrstia. Dúfam, že tieto cookies všetci akceptujete,“ vysvetlil na úvod neopakovateľného otvorenia konferencie moderátor a organizátor akcie Mišo Moricz a po obálke magazínu sme spoločne roztrúsili chrumkavé sušienky.

Je to tak. Obsah, ktorý tvoríme online, sme sa rozhodli previesť aj do hmatateľnej podoby. Práve vyšiel časopis Ecommerce Bridge, ktorý bude každý štvrťrok prinášať novinky z odboru a inšpirácie od ostrieľaných odborníkov. Je k dispozícii zadarmo pre všetkých, ktorí sa prihlásia k odberu, prípadne ho nájdete ako prílohu marketingového mesačníka Stratégie.

Toľko k netypickému úvodu. 🙂 Poďme na rečníkov.

Na začiatku je dôležité myslieť vo veľkom

Andrea Podstrelencová mala myšlienku vytvoriť krásne cyklistické dresy, aj keď sa nedefinuje ako vášnivá cyklistka. Jednoducho videla dieru na trhu a pustila sa do toho. Ako CEO značky Holokolo nachádza inšpiráciu všade. Na začiatku sa nenechala zabrzdiť tým, že nemá vlastný sklad alebo e-shop, ktorý by presne vystihol všetky potreby. Fulfillment alebo krabicové riešenia odporúča ako štartovaciu líniu.

„Na začiatku zákazník nepotrebuje voňavé balenia, ale rýchlosť. Keď si nevie vyfiltrovať produkty, dlho čaká na dodávku, chýba odborný prístup alebo jednoduché vrátenie tovaru, máte problém.“

Inovácie v banke, ktoré pomáhajú podnikateľom

Čo má spoločné banka s e-commerce? Tatra banka je líder v oblasti asset manažmentu, firemného a privátneho bankovníctva. Riešia problémy, ktoré život podnikateľa prináša. A v každom životnom cykle podnikania sa to líši. Pavol Bogár priblížil ako fungujú zrýchlené platby za objednávky, alebo zosúladenie platieb a clashflow manažment.

„Máme vysoký štandard overovania klientov. Vyvinuli sme technológiu, ktorú si zákazníci môžu implementovať do svojich riešení.“

Garancie sú cestou do pekla

Už ste sa niekedy prešli procesom výberu agentúry? Ak áno, asi viete, že to nie je jednoduchý proces. A ak vás to ešte len čaká, vedzte, že je lepšie byť pripravený. A poctivej príprave sa venoval Filip Hamrák z agentúry dabl. Z mnohých tipov, ktoré Filip prezentoval, vyberáme pár: Určite si, čo je pre vás podstatné, nebojte sa zverejniť case studies a hlavne nepodceňujte zmluvu.

„Problém nie je vtedy, keď je dát veľa, ale vtedy, keď ich je málo. S agentúrou treba komunikovať. No pamätajte, že ak agentúra niečo garantuje na 100 %, mali by ste utekať.“

Be generic = be forgotten

Richard Kondáš v agentúre Dexfinity zastupuje pozíciu Senior Performance Marketer. Výkon v kampaniach je (nielen pre neho) dôležitý, no zároveň priznáva, že dáva zabrať. Je potrebné myslieť na to, že to, čo funguje doma, nemusí platiť aj v zahraničí. Na čo si dávať pozor? Výrazne odporúča nastavenie automatických upozornení, vďaka čomu budete stále v obraze. Oceníte to napríklad pri výraznejších výkyvoch, na ktoré budete vedieť lepšie zareagovať.

„Chyba lokálnych firiem je, že keď napr. v Amerike vyrastú, ale operatíva je riadená zo Slovenska, kampane sa spúšťajú v nevhodnom čase, pretože nezohľadnili časovú zónu.“

Čo je dizajn a čo biznis?

Príbeh značky Tuli sa začal písať v thajskom plážovom bare. Martin Guttman sedel na príjemnom a pohodlnom sedadle, ktoré nemalo ani svoj názov. V dobe, kedy začínali, totiž neexistovalo pomenovanie sedacie vaky. Európsky trh bol výrazne obmedzený, preto sa rozhodol prísť s vlastným produktom. Za 17 rokov histórie značky Tuli vyskúšal rôzne prístupy – spolupráce s dizajnérmi či zameranie sa na špecifické trhy. Divákom pripomenul, že ani významné ocenenie nemusí priniesť očakávané tržby. No neúspech to v žiadnom prípade nie je.

„Niektoré produkty sú na ukazovanie a niektoré na predávanie.“

Ďakujeme, že máte záujem byť vo svojom odbore lepší

Od januára sme pre vás prichystali 7 konferencií po celom Slovensku. Teší nás, že o ne máte záujem, že stretávame známe aj úplne nové tváre. Mladé talenty aj ostrieľaných pracovníkov. Leto je čas odpočinku, preto si dávame od eventov pauzu. Uvidíme sa začiatkom októbra v Košiciach.

Online obsah na Ecommerce Bridge pokračuje bez zmeny, tak sa nezabudnite prihlásiť na odber denného newslettera, aby ste nevypadli z toho, čo sa v online podnikaní mení.

Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo si kúpiť lístky na Web Summit v Lisabone
3 min. čítanie

Prečo si kúpiť lístky na Web Summit v Lisabone

Web Summit je jedna z najväčších a najprestížnejších technologických konferencií na svete. Bola založená v roku 2009 a každoročne sa koná v Lisabone. Konferencia priťahuje tisíce návštevníkov vrátane technologických odborníkov, startupov, investorov, politických lídrov a zástupcov médií.

Andrej Sopka Andrej Sopka
Head of Digital, Targetovo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+