Podľa prieskumu spoločnosti JLL sa očakáva, že rodičia v USA tento rok minú o takmer 22 % viac na nákup školských pomôcok. Tento trend poukazuje na kľúčové príležitosti a výzvy, z ktorých sa môžu poučiť aj európske e-shopy a prispôsobiť ich svojim trhom.
Rodičia plánujú na jedno dieťa minúť 475 dolárov, zatiaľ čo v minulom rohu to bolo 390 dolárov.
Walmart, Amazon a Target zostávajú hlavnou voľbou pre nákupy. Ide o silnú preferenciu veľkých, dobre zavedených predajcov. Európske platformy sa môžu inšpirovať – výber týchto obchodov poukazuje na dôležitosť budovania silnej značky a ponuku širokého sortimentu výrobkov za prijateľné ceny.
Ďalšou, aj keď o dosť menej obľúbenou voľbou, sú predajcovia ako Costco, Old Navy a Dollar General. Stále sú však súčasťou nákupného prostredia. To naznačuje, že hoci veľké maloobchodné predajne dominujú, stále existuje priestor pre špecializované maloobchodné predajne, ktoré môžu získať časť trhu.
Z prieskumu tiež vyplýva, že približne štvrtina rodičov začala s nákupmi pre školákov skôr – v júni (22,1 %), júli (20 %) a auguste (16,8 %). Na základe tohto rozloženia vidíme, že je vhodné zabezpečiť dobré skladové zásoby a marketingové stratégie, aby obchody dokázali uspokojiť ako skorých, tak aj neskorých kupujúcich.
Keďže spotrebitelia sa tento rok pripravujú na plnenie svojich nákupných zoznamov školských potrieb, americké predajne pomaly spúšťajú svoje letné akcie. Vykopáva Amazon so svojím Prime Day od 16. do 17. júla a ostatní maloobchodníci vrátane Target, Walmart, Best Buy a Kohl’s ho nasledujú.
Tvárou v tvár inflácii
Zaujímavé je, že rodičia v takmer všetkých príjmových skupinách plánujú v porovnaní s minulým rokom minúť viac peňazí počas školskej sezóny. Bohatšie domácnosti (zarábajúce viac ako 150 000 USD) zvyšujú svoje rozpočty najviac. Napriek obavám z inflácie rodičia zarábajúci viac ako 50 000 USD svoje rozpočty neznižujú. Avšak rodičia s nižšími príjmami, ktorí zarábajú menej ako 50 000 USD, znižujú svoje rozpočty kvôli inflácii a hľadajú výpredaje, kupóny a výhodné ponuky.
Nožnice sa otvárajú. To znamená, že je vhodné ponúkať konkurencieschopné ceny a atraktívne ponuky s cieľom prilákať zákazníkov, ktorí si uvedomujú limity svojho rozpočtu. Zároveň však nezabúdajte na vysokokvalitné a prémiové produkty pre bohatších zákazníkov.
Prieskum hovorí, že mamy plánujú minúť viac, hľadajú výpredaje, ponuky a kupóny, opätovne používajú školské produkty, nakupujú v júli a auguste. Objednávajú hlavne online a šetrne u veľkých a lacnejších značiek, v priemere navštívia 2 – 5 predajcov. Otcovia majú tendencie začať nakupovať včas. V priemere míňajú menej, nakupujú v obchodných centrách, využívajú BOPIS (Buy Online, Pick Up in Store) a uprednostňujú bezplatné doručenie. V obchodoch oceňujú jednoduchú navigáciu, navštevujú kancelárske potreby, obchodné domy a obchody s elektronikou. Nakupujú u 6 – 7 predajcov.
Čo si teda môžeme zobrať z nákupných trendov v USA? Pochopením zvýšených výdavkov na dieťa, preferovaných nákupných destinácií, rozloženého časového harmonogramu nákupov a rozdielnych rozpočtov rôznych príjmových skupín sa aj európske e-commerce platformy môžu lepšie pripraviť na úspešnú predajnú sezónu. Ponuka širokej škály produktov, konkurencieschopných cien, atraktívnych ponúk a včasných predajných akcií bude kľúčom k získaniu podielu v tejto oblasti.