2 min. čítanie

Meta zavedie nový prístup k AI generovanému obsahu

Meta, materská spoločnosť Facebooku, Instagramu a Threads, oznámila významné zmeny v svojom prístupe k manipulovanému obsahu na svojich platformách. Zmeny majú používateľom poskytnúť dôležitý kontext prostredníctvom štítkov.

Meta zavedie nový prístup k AI generovanému obsahu
Zdroj: Meta

S rýchlym vývojom technológie AI Meta uznáva potrebu komplexnejšieho prístupu. V reakcii na odporúčania Dozornej rady Meta plánuje zaviesť „menej restriktívny“ prístup prostredníctvom zavedenia štítkov pri manipulovanom obsahu. V oficiálnom stanovisku spoločnosť vysvetľuje:

“Obsah vytvorený umelou inteligenciou plánujeme začať označovať v máji 2024 a v júli prestaneme odstraňovať obsah len na základe našich zásad týkajúcich sa manipulovaných videí. Tento časový harmonogram dáva ľuďom čas na pochopenie procesu vlastného označovania predtým, ako prestaneme odstraňovať menšiu podmnožinu zmanipulovaných médií.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Meta bude schopná identifikovať obsah vytvorený generatívnou AI v príspevkoch. Štítky zároveň poukážu na možnosti, ktoré dnes umelá inteligencia ponúka. Tým by sa malo zvýšiť povedomie o tom, čo AI dokáže a zároveň budovať kritické myslenie užívateľov voči vygenerovanému obsahu.

„Ak zistíme, že digitálne vytvorené alebo pozmenené obrázky, videá alebo zvukové záznamy vytvárajú obzvlášť vysoké riziko, že verejnosť bude v dôležitej veci zavádzaná, môžeme pridať výraznejšie označenie, aby ľudia mali viac informácií a súvislostí. Tento celkový prístup poskytuje ľuďom viac informácií o obsahu, aby ho mohli lepšie posúdiť a aby mali kontext, ak rovnaký obsah uvidia inde,“ uvádza platforma.

Spoločnosť sa tak snaží dosiahnuť rovnováhu medzi slobodou prejavu a zabezpečením bezpečnosti používateľov na svojich platformách. Poskytovaním transparentnosti a kontextu označovania chce spoločnosť posilniť používateľov, aby mohli robiť informované rozhodnutia o online obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge