
Obchod s rozlohou 1 550 metrov štvorcových sa otvorí 9. mája v Burlingame v Kalifornii, neďaleko areálu Reality Labs – výskumného a vývojového centra produktov virtuálnej reality.
V obchode si budú môcť zákazníci vyskúšať a zahrať hry na Oculus Quest 2, aktualizovanej verzii headsetu pre virtuálnu realitu Oculus Go, vo vyhradenom demo priestore. Práve toto zariadenie, Oculus Quest 2, chce Meta premeniť na štandardné zariadenie na prístup do Metaverse.
Portal ako náhrada smartfónov alebo Ray Ban inteligentné okuliare
Zariadenie Portal, umožňujúce videohovory, bude vystavené na podsvietených drevených policiach na hlavnej predajnej ploche. Zákazníci si budú môcť Portal vyskúšať v ďalšom demo priestore, ako aj uskutočniť videohovory s predajcami a vidieť gadget v akcii. Portal by sa mal v budúcnosti stať hlavným zariadením spoločnosti Meta na telefonovanie – s cieľom dokonca nahradiť súčasné smartfóny.
Samostatná kabína so sklenenými stenami je vyhradená pre výber inteligentných okuliarov Ray-Ban Stories, ktoré umožňujú nositeľom nahrávať videá prostredníctvom zabudovaných 5MP kamier. Návštevníci si budú môcť vyskúšať rôzne štýly, farby a varianty šošoviek.
Narozdiel od ostatných produktov v obchode Meta Store sa okuliare nebudú dať kúpiť v predajni. Zákazníci si ich budú musieť objednať priamo na webovej stránke predajcu slnečných okuliarov Ray Ban.
Kamenná prevádzka ako vstupná brána do metaverse
Vedúci obchodu Meta Store Martin Gilliard povedal: “Obchod v Burlingame nám dáva viac možností experimentovať a to, čo sa tu naučíme, pomôže definovať našu budúcu maloobchodnú stratégiu. Metastore pomôže ľuďom vytvoriť spojenie s našimi produktami ako vstupnou bránou do metaverse.”
Ide o nevšedné rozhodnutie otvoriť kamennú prevádzku, ktorá má odštartovať dokonalý digitálny zážitok. Určite sa však v budúcnosti dočkáme aj riešení založených na platformách elektronického obchodu.