2 min. čítanie

Inditex bude účtovať fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Inditex, veľká španielska maloobchodná skupina s oblečením, si odteraz účtuje fixný poplatok za vrátenie tovaru online. Vlastník značiek ako Zara, Pull & Bear a Bershka zavádza túto zmenu v 30 krajinách. Chce tak motivovať zákazníkov, aby proces vrátenia tovaru prebiehal v kamenných predajniach.

Inditex bude účtovať fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Španielska skupina Inditex je vlastníkom ôsmich známych značiek. V júni 2020 začala výrazne investovať do digitálnej platformy a do svojho online postavenia investovala miliardy. Jej tržby z online predaja minulý rok predstavovali takmer 7,5 miliardy eur. Teraz spoločnosť oznámila, že bude spoplatňovať vrátenie tovaru v 30 krajinách.

Zákazníkom sa bude účtovať poplatok 1,95 za vrátenie tovaru online.

Fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Európski zákazníci v Spojenom kráľovstve, Nemecku a Belgicku budú musieť odteraz platiť fixný poplatok 1,95 eur za spiatočné vrátenie, ak sú výrobky odoslané z domu alebo na zberné miesto. Náklady sa im odpočítajú z vrátenej sumy. V Holandsku bol fixný poplatok zavedený už skôr. Podľa maloobchodnej skupiny aj tak väčšina zákazníkov prináša tovar na vrátenie do kamenných predajní. Preto sa spoločnosť rozhodla, že vrátenie tovaru na predajni nebude spoplatňovať.

zdroj: Depositphotos

Náklady na vrátenie tovaru stojí obchodníkov milióny

Spoločnosť tvrdí, že k tomuto kroku pristúpila  z environmentálnych dôvodov. A hoci to môže byť jeden z dôvodov, je pochopiteľné, že Inditex chce znížiť množstvo vráteného tovaru. Celý proces “vratiek” stojí predajcov milióny eur ročne.

Analytici, ktorých citovala spravodajská stanica BBC, uviedli, že ostatní maloobchodní predajcovia budú pravdepodobne nasledovať spoločnosť Inditex a spoplatnia vrátenie tovaru. Britská mediálna platforma v nadväznosti na to vysvetlila, že počas pandémie výrazne vzrástol počet nákupov online, čo však znamenalo aj veľký nárast počtu vrátených položiek, pretože buď nesedia alebo nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. 

Napriek obrovským výdavkom je spoplatnenie vrátenia tovaru akýmsi zápasom predajcov. Výskumy často poukazujú na to, že mnohí spotrebitelia sa rozhodnú nenakúpiť, ak nie je zaručená bezplatná doprava pri vrátení tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+