2 min. čítanie

Inditex bude účtovať fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Inditex, veľká španielska maloobchodná skupina s oblečením, si odteraz účtuje fixný poplatok za vrátenie tovaru online. Vlastník značiek ako Zara, Pull & Bear a Bershka zavádza túto zmenu v 30 krajinách. Chce tak motivovať zákazníkov, aby proces vrátenia tovaru prebiehal v kamenných predajniach.

Inditex bude účtovať fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Španielska skupina Inditex je vlastníkom ôsmich známych značiek. V júni 2020 začala výrazne investovať do digitálnej platformy a do svojho online postavenia investovala miliardy. Jej tržby z online predaja minulý rok predstavovali takmer 7,5 miliardy eur. Teraz spoločnosť oznámila, že bude spoplatňovať vrátenie tovaru v 30 krajinách.

Zákazníkom sa bude účtovať poplatok 1,95 za vrátenie tovaru online.

Fixný poplatok za vrátenie tovaru online

Európski zákazníci v Spojenom kráľovstve, Nemecku a Belgicku budú musieť odteraz platiť fixný poplatok 1,95 eur za spiatočné vrátenie, ak sú výrobky odoslané z domu alebo na zberné miesto. Náklady sa im odpočítajú z vrátenej sumy. V Holandsku bol fixný poplatok zavedený už skôr. Podľa maloobchodnej skupiny aj tak väčšina zákazníkov prináša tovar na vrátenie do kamenných predajní. Preto sa spoločnosť rozhodla, že vrátenie tovaru na predajni nebude spoplatňovať.

zdroj: Depositphotos

Náklady na vrátenie tovaru stojí obchodníkov milióny

Spoločnosť tvrdí, že k tomuto kroku pristúpila  z environmentálnych dôvodov. A hoci to môže byť jeden z dôvodov, je pochopiteľné, že Inditex chce znížiť množstvo vráteného tovaru. Celý proces “vratiek” stojí predajcov milióny eur ročne.

Analytici, ktorých citovala spravodajská stanica BBC, uviedli, že ostatní maloobchodní predajcovia budú pravdepodobne nasledovať spoločnosť Inditex a spoplatnia vrátenie tovaru. Britská mediálna platforma v nadväznosti na to vysvetlila, že počas pandémie výrazne vzrástol počet nákupov online, čo však znamenalo aj veľký nárast počtu vrátených položiek, pretože buď nesedia alebo nespĺňajú očakávania spotrebiteľov. 

Napriek obrovským výdavkom je spoplatnenie vrátenia tovaru akýmsi zápasom predajcov. Výskumy často poukazujú na to, že mnohí spotrebitelia sa rozhodnú nenakúpiť, ak nie je zaručená bezplatná doprava pri vrátení tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+