Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Gmail sprísni pravidlá na ochranu pred spamom

Odosielatelia newsletterov budú musieť ponúknuť jednoduchý spôsob odhlásenia sa a strážiť si hranicu nahláseného spamu. Google oznámil opatrenia spracovávania e-mailov od odosielateľov hromadných správ v snahe obmedziť spam a iné nevyžiadané e-maily. 

Gmail sprísni pravidlá na ochranu pred spamom

Google chce od budúceho roka zmeniť pravidlá pre všetkých odosielateľov hromadných správ. Spoločnosť ich definuje ako tých, ktorí za jeden deň pošlú viac ako 5 000 správ na adresy Gmail.

Overenie autenticity emailu

Gmail bude vyžadovať, aby odosielatelia veľkého množstva emailov overili autenticitu svojich emailov podľa osvedčených postupov v oblasti e-mailovej bezpečnosti. Tým sa uzavrú možné chyby, ktoré by mohli byť zneužité útočníkmi a ohrozovať bezpečnosť e-mailovej komunikácie.

Možnosť jednoduchého odhlásenia

Hromadní dosielatelia budú musieť prijímateľom správ ponúknuť možnosť odhlásiť sa z komerčných e-mailov jedným kliknutím. Tieto žiadosti o zrušenie odberu by mali byť spracované do 2 dní.

Potvrdenie, že e-maily sú vyžiadané

Ďalej budú jasne stanovené hodnoty spamového percenta, ktoré odosielatelia musia dodržiavať. To znamená, že ak dostatočný počet používateľov označí e-maily odosielateľa ako spam, hromadný odosielateľ môže stratiť prístup k priečinkom doručenej pošty používateľov.

Je to už rok, čo platforma vyžaduje určitú formu overenia od e-mailov odosielaných na adresy Gmailu, aby sa potvrdilo, že odosielateľ je ten, za koho sa vydáva. Aj keď sa tým znížil počet neoverených správ prijatých používateľmi Gmailu o 75 %, teraz bude Google od odosielateľov hromadných správ vyžadovať, aby do februára 2024 prísne overovali svoje e-maily podľa súboru zdokumentovaných osvedčených postupov.

Využitie AI k vyššej bezpečnosti

Google tvrdí, že už teraz využíva umelú inteligenciu na to, aby zabránil viac ako 99,9 % spamu, phishingu a malvéru dostať sa do doručenej pošty používateľov a denne zablokuje 15 miliárd nechcených e-mailov. Rovnako, ako sa zdokonaľujú technológie Gmailu, vylepšujú sa aj nekalé praktiky, na ktoré musí spoločnosť myslieť a naďalej zlepšovať obranu pre svoj e-mailový systém.

Tieto zmeny sa avizujú vopred a na zavedení nových pravidiel spolupracuje s ďalšími partnermi vrátane Yahoo. „Bez ohľadu na to, kto je poskytovateľom e-mailu, všetci používatelia si zaslúžia ten najbezpečnejší zážitok,“ vyjadril sa Marcel Becker, Senior Product Director v Yahoo vo svojom vyhlásení. 

Spoločnosť Google poznamenala, že mnohí odosielatelia hromadných správ už spĺňajú nové požiadavky a bude naďalej poskytovať jasné pokyny, kým zmeny vo februári 2024 nadobudnú účinnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+