Google chce od budúceho roka zmeniť pravidlá pre všetkých odosielateľov hromadných správ. Spoločnosť ich definuje ako tých, ktorí za jeden deň pošlú viac ako 5 000 správ na adresy Gmail.
Overenie autenticity emailu
Gmail bude vyžadovať, aby odosielatelia veľkého množstva emailov overili autenticitu svojich emailov podľa osvedčených postupov v oblasti e-mailovej bezpečnosti. Tým sa uzavrú možné chyby, ktoré by mohli byť zneužité útočníkmi a ohrozovať bezpečnosť e-mailovej komunikácie.
Možnosť jednoduchého odhlásenia
Hromadní dosielatelia budú musieť prijímateľom správ ponúknuť možnosť odhlásiť sa z komerčných e-mailov jedným kliknutím. Tieto žiadosti o zrušenie odberu by mali byť spracované do 2 dní.
Potvrdenie, že e-maily sú vyžiadané
Ďalej budú jasne stanovené hodnoty spamového percenta, ktoré odosielatelia musia dodržiavať. To znamená, že ak dostatočný počet používateľov označí e-maily odosielateľa ako spam, hromadný odosielateľ môže stratiť prístup k priečinkom doručenej pošty používateľov.
Je to už rok, čo platforma vyžaduje určitú formu overenia od e-mailov odosielaných na adresy Gmailu, aby sa potvrdilo, že odosielateľ je ten, za koho sa vydáva. Aj keď sa tým znížil počet neoverených správ prijatých používateľmi Gmailu o 75 %, teraz bude Google od odosielateľov hromadných správ vyžadovať, aby do februára 2024 prísne overovali svoje e-maily podľa súboru zdokumentovaných osvedčených postupov.
Využitie AI k vyššej bezpečnosti
Google tvrdí, že už teraz využíva umelú inteligenciu na to, aby zabránil viac ako 99,9 % spamu, phishingu a malvéru dostať sa do doručenej pošty používateľov a denne zablokuje 15 miliárd nechcených e-mailov. Rovnako, ako sa zdokonaľujú technológie Gmailu, vylepšujú sa aj nekalé praktiky, na ktoré musí spoločnosť myslieť a naďalej zlepšovať obranu pre svoj e-mailový systém.
Tieto zmeny sa avizujú vopred a na zavedení nových pravidiel spolupracuje s ďalšími partnermi vrátane Yahoo. „Bez ohľadu na to, kto je poskytovateľom e-mailu, všetci používatelia si zaslúžia ten najbezpečnejší zážitok,“ vyjadril sa Marcel Becker, Senior Product Director v Yahoo vo svojom vyhlásení.
Spoločnosť Google poznamenala, že mnohí odosielatelia hromadných správ už spĺňajú nové požiadavky a bude naďalej poskytovať jasné pokyny, kým zmeny vo februári 2024 nadobudnú účinnosť.