2 min. čítanie

Fíni chcú zmeniť európsky social commerce so spoločnosťou Blidz

Fínska social commerce aplikácia Blidz získala 6 miliónov eur v rámci počiatočného financovania. Spoločnosť tieto prostriedky použije na urýchlenie svojho rastu a rozšírenie produktového balíka spolu s dodávateľským reťazcom.

Fíni chcú zmeniť európsky social commerce so spoločnosťou Blidz

Lasse Diercks (CEO) a Markus Haverinen (CPTO) založili spoločnosť Blidz s cieľom transformovať západný e-commerce prostredníctvom sociálnych a herných mechanizmov. Používatelia aplikácie môžu nakupovať milióny produktov, ktoré aplikácia ponúka, spolu s výraznou zľavou. Ich portfólio pozostáva z produktov spotrebnej elektroniky, módy, potravín, produktov pre domácnosť a záhradníctvo až po virtuálne predmety.

Zakladatelia Blidz Lasse Diercks a Markus Haverinen. Zdroj: peak.capital

Na akom princípe funguje aplikácia Blidz?

Myšlienka social commerce spočíva v tom, že používatelia si kúpia produkt podľa vlastného výberu a potom ho zdieľajú na sociálnych sieťach s cieľom motivovať svojich známych, aby si kúpili rovnakú vec. Ak tak niekto urobí, používateľ získa tovar v zľave, ktorá sa môže vyšplhať aj na 95 %. Ak si rovnaký výrobok nikto nekúpi, používateľ dostane kredit do obchodu Blidz.

Blidz zaznamenal ročný nárast používateľov o 1500 %.

Od svojho spustenia v roku 2018 zaznamenala spoločnosť rast užívateľskej základne o 1500 % ročne. Prvými používateľmi aplikácie boli ženy z vidieckych a mestských oblastí, ako aj príslušníci generácie Z a študenti. Podľa spoločnosti Blidz títo spotrebitelia hľadajú najlepšie online ponuky a spoliehajú sa na odporúčania od ľudí, ktorých poznajú.

Oproti Číne je social commerce na západe pozadu

Tento spôsob nakupovania zatiaľ nie je v západnom svete veľmi populárny, ale v Číne existuje množstvo aplikácií využívajúcich tento mechanizmus. “Naším cieľom je oslobodiť spotrebiteľov od drahých a nudných nákupov spôsobom, ktorý im umožní využiť ich vlastnú aktivitu a sociálne siete, aby si kdekoľvek mohli zaobstarať produkty s najlepším pomerom ceny a kvality,” povedal spoluzakladateľ Lasse Diercks.

Adam Valkin, výkonný riaditeľ spoločnosti General Catalyst, sa vyjadril k tejto investícii: “Zakladateľský tím spoločnosti Blidz má množstvo jedinečných poznatkov týkajúcich sa vývoja online obchodovania. Vytvárajú novú zákaznícku skúsenosť na západe tým, že spájajú sociálne médiá, hry a nakupovanie do zábavnej a ľahko použiteľnej platformy založenej na údajoch. Tešíme sa na to, čo z tohto talentovaného tímu vznikne.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+