2 min. čítanie

Európsky e-commerce čelí výzvam, no rástol aj napriek inflácii a konkurencii

Európsky e-commerce sektor zostal v roku 2023 stabilný a zaznamenal nárast o 3 %. Celkový obrat v oblasti B2C vzrástol z 864 miliárd eur na 887 miliárd eur. Správa od E-commerce Europe a Amsterdamskej univerzity aplikovaných vied však upozorňuje, že za týmto rastom sa skrývajú aj významné výzvy pre celé odvetvie.

Európsky e-commerce čelí výzvam, no rástol aj napriek inflácii a konkurencii
Zdroj: Depositphotos

Napriek pozitívnej trajektórii sa celková miera rastu znížila o 3 %. Hlavné dôvody sú pretrvávajúce inflačné tlaky, intenzívna konkurencia zo strany ázijských hráčov na trhu a prebiehajúce zavádzanie ekologických a digitálnych technológií.

Výsledkom je komplikované prostredie pre európsky e-commerce. Trhy odhaľujú výrazné regionálne rozdiely v celej Európe, čo poukazuje na potrebu koordinovaných opatrení na úrovni EÚ.

Osobitná výzva vyplýva z nesúladu medzi požiadavkami spotrebiteľov a ekonomickou realitou.

Hoci spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú trvalo udržateľné výrobky, ich znížená kúpna sila im sťažuje možnosť dovoliť si trvalo udržateľné alternatívy za prémiové ceny.

Zdroj: Ecommerce Europe

Na riešenie týchto problémov navrhuje E-commerce Europe niekoľko kľúčových reforiem. Ich odporúčania sa zameriavajú na vytvorenie rovnakých podmienok pre subjekty z EÚ a mimo EÚ, ako aj na účinnejšie presadzovanie nariadení EÚ.

Organizácia zdôrazňuje význam zefektívnených informačných systémov pre spotrebiteľov, konkurencieschopnejšieho prostredia maloobchodných platieb a revidovaných daňových politík.

Do budúcnosti bude o úspechu sektora rozhodovať vyvažovanie potrieb rôznych zainteresovaných strán. To zahŕňa:

  • pomoc malým a stredným podnikom, pričom väčším subjektom poskytuje dostatočnú flexibilitu na vykonanie potrebných zmien,
  • dôraz na potenciál cezhraničného obchodu je naďalej rozhodujúci,
  • pokračujúci rozvoj udržateľných postupov.

„Implementácia musí byť kľúčovým slovom nového mandátu EÚ,“ tvrdí E-commerce Europe a zdôrazňuje, že je dôležité pomáhať podnikom pri hľadaní rovnováhy medzi dodržiavaním predpisov a hospodárskym rastom.

Ako sa odvetvie vyvíja, konkurencieschopnosť európskeho trhu bude závisieť od zachovania zdravého ekosystému e-commerce a prijatia digitálnych a udržateľných zmien.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge