2 min. čítanie

Európsky e-commerce čelí výzvam, no rástol aj napriek inflácii a konkurencii

Európsky e-commerce sektor zostal v roku 2023 stabilný a zaznamenal nárast o 3 %. Celkový obrat v oblasti B2C vzrástol z 864 miliárd eur na 887 miliárd eur. Správa od E-commerce Europe a Amsterdamskej univerzity aplikovaných vied však upozorňuje, že za týmto rastom sa skrývajú aj významné výzvy pre celé odvetvie.

Európsky e-commerce čelí výzvam, no rástol aj napriek inflácii a konkurencii
Zdroj: Depositphotos

Napriek pozitívnej trajektórii sa celková miera rastu znížila o 3 %. Hlavné dôvody sú pretrvávajúce inflačné tlaky, intenzívna konkurencia zo strany ázijských hráčov na trhu a prebiehajúce zavádzanie ekologických a digitálnych technológií.

Výsledkom je komplikované prostredie pre európsky e-commerce. Trhy odhaľujú výrazné regionálne rozdiely v celej Európe, čo poukazuje na potrebu koordinovaných opatrení na úrovni EÚ.

Osobitná výzva vyplýva z nesúladu medzi požiadavkami spotrebiteľov a ekonomickou realitou.

Hoci spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú trvalo udržateľné výrobky, ich znížená kúpna sila im sťažuje možnosť dovoliť si trvalo udržateľné alternatívy za prémiové ceny.

Zdroj: Ecommerce Europe

Na riešenie týchto problémov navrhuje E-commerce Europe niekoľko kľúčových reforiem. Ich odporúčania sa zameriavajú na vytvorenie rovnakých podmienok pre subjekty z EÚ a mimo EÚ, ako aj na účinnejšie presadzovanie nariadení EÚ.

Organizácia zdôrazňuje význam zefektívnených informačných systémov pre spotrebiteľov, konkurencieschopnejšieho prostredia maloobchodných platieb a revidovaných daňových politík.

Do budúcnosti bude o úspechu sektora rozhodovať vyvažovanie potrieb rôznych zainteresovaných strán. To zahŕňa:

  • pomoc malým a stredným podnikom, pričom väčším subjektom poskytuje dostatočnú flexibilitu na vykonanie potrebných zmien,
  • dôraz na potenciál cezhraničného obchodu je naďalej rozhodujúci,
  • pokračujúci rozvoj udržateľných postupov.

“Implementácia musí byť kľúčovým slovom nového mandátu EÚ,” tvrdí E-commerce Europe a zdôrazňuje, že je dôležité pomáhať podnikom pri hľadaní rovnováhy medzi dodržiavaním predpisov a hospodárskym rastom.

Ako sa odvetvie vyvíja, konkurencieschopnosť európskeho trhu bude závisieť od zachovania zdravého ekosystému e-commerce a prijatia digitálnych a udržateľných zmien.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+