Napriek pozitívnej trajektórii sa celková miera rastu znížila o 3 %. Hlavné dôvody sú pretrvávajúce inflačné tlaky, intenzívna konkurencia zo strany ázijských hráčov na trhu a prebiehajúce zavádzanie ekologických a digitálnych technológií.
Výsledkom je komplikované prostredie pre európsky e-commerce. Trhy odhaľujú výrazné regionálne rozdiely v celej Európe, čo poukazuje na potrebu koordinovaných opatrení na úrovni EÚ.
Osobitná výzva vyplýva z nesúladu medzi požiadavkami spotrebiteľov a ekonomickou realitou.
Hoci spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú trvalo udržateľné výrobky, ich znížená kúpna sila im sťažuje možnosť dovoliť si trvalo udržateľné alternatívy za prémiové ceny.
Na riešenie týchto problémov navrhuje E-commerce Europe niekoľko kľúčových reforiem. Ich odporúčania sa zameriavajú na vytvorenie rovnakých podmienok pre subjekty z EÚ a mimo EÚ, ako aj na účinnejšie presadzovanie nariadení EÚ.
Organizácia zdôrazňuje význam zefektívnených informačných systémov pre spotrebiteľov, konkurencieschopnejšieho prostredia maloobchodných platieb a revidovaných daňových politík.
Do budúcnosti bude o úspechu sektora rozhodovať vyvažovanie potrieb rôznych zainteresovaných strán. To zahŕňa:
- pomoc malým a stredným podnikom, pričom väčším subjektom poskytuje dostatočnú flexibilitu na vykonanie potrebných zmien,
- dôraz na potenciál cezhraničného obchodu je naďalej rozhodujúci,
- pokračujúci rozvoj udržateľných postupov.
“Implementácia musí byť kľúčovým slovom nového mandátu EÚ,” tvrdí E-commerce Europe a zdôrazňuje, že je dôležité pomáhať podnikom pri hľadaní rovnováhy medzi dodržiavaním predpisov a hospodárskym rastom.
Ako sa odvetvie vyvíja, konkurencieschopnosť európskeho trhu bude závisieť od zachovania zdravého ekosystému e-commerce a prijatia digitálnych a udržateľných zmien.