2 min. čítanie

Dobré správy z Grécka. Inflácia sa spomalila na najnižšiu úroveň za viac než rok

K zmierneniu inflácie prispelo spomalenie rastu cien potravín a nealkoholických nápojov, ďalej nákladov na dopravu či výraznejší pokles nákladov na bývanie

Dobré správy z Grécka. Inflácia sa spomalila na najnižšiu úroveň za viac než rok

Rast cien v Grécku začína spomaľovať

Rast spotrebiteľských cien v Grécku sa minulý mesiac opäť spomalil, piaty mesiac po sebe, pričom inflácia dosiahla najnižšiu úroveň za viac než rok. Informoval o tom server RTTNews, ktorý zverejnil údaje gréckeho štatistického úradu.

Spotrebiteľské ceny v Grécku sa vo februári zvýšili medziročne o 6,1 percenta. V januári dosiahla medziročná miera inflácie 7 percent. Februárové tempo rastu cien tak bolo najslabšie od decembra 2021, keď inflácia dosiahla 5,1 percenta.

K zmierneniu inflácie prispelo spomalenie rastu cien potravín a nealkoholických nápojov, ďalej nákladov na dopravu či výraznejší pokles nákladov na bývanie. Ceny potravín a nealkoholických nápojov vzrástli vo februári o 14,8 percenta po 15,4-percentnom raste v januári a náklady na dopravu o 6,5 percenta po tom, ako sa v prvom mesiaci roka zvýšili o 8,1 percenta. Navyše, náklady na bývanie klesli o 4,9 percenta, zatiaľ čo v januári pokles dosiahol iba 0,1 percenta.

V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom sa spotrebiteľské ceny zvýšili vo februári o 0,3 percenta. Vrátili sa tak k rastu po tom, ako v januári zaznamenali pokles o 0,5 percenta.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge