2 min. čítanie

Dobré správy z Grécka. Inflácia sa spomalila na najnižšiu úroveň za viac než rok

K zmierneniu inflácie prispelo spomalenie rastu cien potravín a nealkoholických nápojov, ďalej nákladov na dopravu či výraznejší pokles nákladov na bývanie

Dobré správy z Grécka. Inflácia sa spomalila na najnižšiu úroveň za viac než rok

Rast cien v Grécku začína spomaľovať

Rast spotrebiteľských cien v Grécku sa minulý mesiac opäť spomalil, piaty mesiac po sebe, pričom inflácia dosiahla najnižšiu úroveň za viac než rok. Informoval o tom server RTTNews, ktorý zverejnil údaje gréckeho štatistického úradu.

Spotrebiteľské ceny v Grécku sa vo februári zvýšili medziročne o 6,1 percenta. V januári dosiahla medziročná miera inflácie 7 percent. Februárové tempo rastu cien tak bolo najslabšie od decembra 2021, keď inflácia dosiahla 5,1 percenta.

K zmierneniu inflácie prispelo spomalenie rastu cien potravín a nealkoholických nápojov, ďalej nákladov na dopravu či výraznejší pokles nákladov na bývanie. Ceny potravín a nealkoholických nápojov vzrástli vo februári o 14,8 percenta po 15,4-percentnom raste v januári a náklady na dopravu o 6,5 percenta po tom, ako sa v prvom mesiaci roka zvýšili o 8,1 percenta. Navyše, náklady na bývanie klesli o 4,9 percenta, zatiaľ čo v januári pokles dosiahol iba 0,1 percenta.

V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom sa spotrebiteľské ceny zvýšili vo februári o 0,3 percenta. Vrátili sa tak k rastu po tom, ako v januári zaznamenali pokles o 0,5 percenta.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+