Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dedoles zažíva najťažšie obdobie vo svojej histórií. Spoločnosť prepustila stovky zamestnancov, veriteľom dlhuje vyše 40 miliónov eur a teraz zatvára aj všetky kamenné prevádzky v Česku.  

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dôvodom sú nízke tržby

“V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,“ avizovala Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ ešte začiatkom tohto roka. 

Keďže český trh tvorí 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala vyrásť veľkolepá vlajková predajňa. Prešlo 8 mesiacov a všetko je inak. Dedoles v Česku zatvorí všetky kiosky a 7 predajní.

Tržby z kamenných predajní tvorili približne iba 8 % z celkového predaja, zvyšok pripadol na online obchod.

„Na základe externej finančnej analýzy dospeli naši právnici k záveru, že ak by sme pokračovali v prevádzke našich predajní, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali straty,“ vysvetlil Jaroslav Chrapko, majiteľ a šéf spoločnosti Dedoles.

Súd nariadil konkurzné konanie

Spoločnosť už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi. Slovenský súd jej vyhovel a poslal Dedoles do reštrukturalizácie. V Česku je situácia iná. Minulý týždeň začalo konkurzné konanie. Súd vyzval veriteľov spoločnosti, ktorí chcú prihlásiť svoje pohľadávky, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur, Chrapko však upozorňuje, že vzhľadom na nezrovnalosti, duplicity a iné, suma nezodpovedá skutočnosti.

„Na Slovensku ide o reštrukturalizačné konanie, čo znamená, že spoločnosť pokračuje v činnosti bez zmeny, len splácanie starších záväzkov bude časovo rozložené, pričom ďalšie stretnutie s veriteľmi sa očakáva koncom októbra,“ uviedla následne spoločnosť.

Spoločnosť Dedoles sa dostala do problémov na jar, keď sa v médiách objavili správy, že má problémy s platením účtov a zároveň musela prepustiť 200 zamestnancov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce Bridge LIVE v Bratislave žil naplno: veľké mená, otvorené debaty a večer, ktorý spojil celú komunitu
7 min. čítanie

E-commerce Bridge LIVE v Bratislave žil naplno: veľké mená, otvorené debaty a večer, ktorý spojil celú komunitu

V Ecommerce Bridge tvoríme obsah pre ľudí, ktorí žijú online. Vymýšľajú kampane, stavajú e-shopy, pracujú s dátami a hľadajú možnosti rastu. Má to svoje praktické stránky, ale osobné stretnutia a živé diskusie nesú čaro, ktoré online nanahradí. Preto organizujeme konferencie, kde nielen prinášame overené informácie, ale spájame ľudí. Chodíme do regiónov a záver roka spoločne […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Povianočné nakupovanie nekončí. 55 % ľudí stále nakupuje online
2 min. čítanie

Povianočné nakupovanie nekončí. 55 % ľudí stále nakupuje online

Kým väčšina predajcov po Vianociach spomalí, dáta z Pinterestu ukazujú iný obraz. Týždeň medzi 26. a 31. decembrom patrí medzi najaktívnejšie obdobia roka – 55 % používateľov nakupuje online a 45 % stále chodí do kamenných obchodov. V marketingu je tento povianočný týždeň známy ako Q5.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Slovenské firmy sa boja investovať. Branding je pritom to, čo im šetrí peniaze
5 min. čítanie

Slovenské firmy sa boja investovať. Branding je pritom to, čo im šetrí peniaze

Predstavte si firmu, ktorá má špičkový produkt alebo službu – lepšiu než konkurencia – a predsa zápasí s tým, že si na ňu zákazníci nevedia spomenúť. Mnohí podnikatelia poznajú ten pocit: robia všetko pre kvalitu, ale ich značka zaniká v dave. V dnešnom presýtenom trhu už totiž nestačí byť dobrý; treba byť aj viditeľný a […]

Milan Čanky Milan Čanky
CEO & Creative Director, SCR design