2 min. čítanie

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dedoles zažíva najťažšie obdobie vo svojej histórií. Spoločnosť prepustila stovky zamestnancov, veriteľom dlhuje vyše 40 miliónov eur a teraz zatvára aj všetky kamenné prevádzky v Česku.  

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dôvodom sú nízke tržby

“V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,“ avizovala Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ ešte začiatkom tohto roka. 

Keďže český trh tvorí 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala vyrásť veľkolepá vlajková predajňa. Prešlo 8 mesiacov a všetko je inak. Dedoles v Česku zatvorí všetky kiosky a 7 predajní.

Tržby z kamenných predajní tvorili približne iba 8 % z celkového predaja, zvyšok pripadol na online obchod.

„Na základe externej finančnej analýzy dospeli naši právnici k záveru, že ak by sme pokračovali v prevádzke našich predajní, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali straty,“ vysvetlil Jaroslav Chrapko, majiteľ a šéf spoločnosti Dedoles.

Súd nariadil konkurzné konanie

Spoločnosť už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi. Slovenský súd jej vyhovel a poslal Dedoles do reštrukturalizácie. V Česku je situácia iná. Minulý týždeň začalo konkurzné konanie. Súd vyzval veriteľov spoločnosti, ktorí chcú prihlásiť svoje pohľadávky, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur, Chrapko však upozorňuje, že vzhľadom na nezrovnalosti, duplicity a iné, suma nezodpovedá skutočnosti.

„Na Slovensku ide o reštrukturalizačné konanie, čo znamená, že spoločnosť pokračuje v činnosti bez zmeny, len splácanie starších záväzkov bude časovo rozložené, pričom ďalšie stretnutie s veriteľmi sa očakáva koncom októbra,“ uviedla následne spoločnosť.

Spoločnosť Dedoles sa dostala do problémov na jar, keď sa v médiách objavili správy, že má problémy s platením účtov a zároveň musela prepustiť 200 zamestnancov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako môže vyhľadávanie na e-shope rozhodnúť o tom, či zákazník nakúpi, alebo odíde
3 min. čítanie

Ako môže vyhľadávanie na e-shope rozhodnúť o tom, či zákazník nakúpi, alebo odíde

Zákazník príde na váš e-shop. Vie, čo hľadá, zadá prvé slovo do vyhľadávania – a nič. Žiadny výsledok, žiadna alternatíva, žiadna pomoc. O pár sekúnd neskôr už nakupuje inde. Hoci sa vyhľadávanie na webe môže zdať ako technický detail, v praxi zohráva kľúčovú rolu pri rozhodovaní zákazníka. Ak nefunguje dobre, strácate tržby. Dáta ukazujú, že […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Google zakáže reklamy na vybavenie používané pri výrobe tabletiek
2 min. čítanie

Google zakáže reklamy na vybavenie používané pri výrobe tabletiek

Google pritvrdzuje. Od 1. septembra zakáže reklamy na zariadenia, ktoré slúžia na výrobu tabletiek a plnenie kapsúl. Dotkne sa to aj príslušenstva – a to vo všetkých kampaniach v Google Ads aj Google Shopping. Predajcovia by si mali dať pozor, aby o svoj účet neprišli kvôli jednému produktu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Meta vypne politickú reklamu. Očakáva sa, že ovplyvní aj e-commerce inzerentov
3 min. čítanie

Meta vypne politickú reklamu. Očakáva sa, že ovplyvní aj e-commerce inzerentov

Spoločnosť Meta, pod ktorú spadajú platformy ako Facebook, Instagram či WhatsApp, oznámila, že od októbra 2025 zakáže všetku politickú, volebnú a spoločensky citlivú reklamu v rámci EÚ. Reaguje tak na nové pravidlá Európskej únie o transparentnosti politickej reklamy, ktoré nadobudnú účinnosť v októbri. Tie podľa nej prinášajú právne nejasnosti aj vysokú záťaž z pohľadu každodennej […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge