Dôvodom sú nízke tržby
“V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,” avizovala Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ ešte začiatkom tohto roka.
Keďže český trh tvorí 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala vyrásť veľkolepá vlajková predajňa. Prešlo 8 mesiacov a všetko je inak. Dedoles v Česku zatvorí všetky kiosky a 7 predajní.
Tržby z kamenných predajní tvorili približne iba 8 % z celkového predaja, zvyšok pripadol na online obchod.
“Na základe externej finančnej analýzy dospeli naši právnici k záveru, že ak by sme pokračovali v prevádzke našich predajní, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali straty,” vysvetlil Jaroslav Chrapko, majiteľ a šéf spoločnosti Dedoles.
Súd nariadil konkurzné konanie
Spoločnosť už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi. Slovenský súd jej vyhovel a poslal Dedoles do reštrukturalizácie. V Česku je situácia iná. Minulý týždeň začalo konkurzné konanie. Súd vyzval veriteľov spoločnosti, ktorí chcú prihlásiť svoje pohľadávky, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur, Chrapko však upozorňuje, že vzhľadom na nezrovnalosti, duplicity a iné, suma nezodpovedá skutočnosti.
“Na Slovensku ide o reštrukturalizačné konanie, čo znamená, že spoločnosť pokračuje v činnosti bez zmeny, len splácanie starších záväzkov bude časovo rozložené, pričom ďalšie stretnutie s veriteľmi sa očakáva koncom októbra,” uviedla následne spoločnosť.
Spoločnosť Dedoles sa dostala do problémov na jar, keď sa v médiách objavili správy, že má problémy s platením účtov a zároveň musela prepustiť 200 zamestnancov.