2 min. čítanie

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dedoles zažíva najťažšie obdobie vo svojej histórií. Spoločnosť prepustila stovky zamestnancov, veriteľom dlhuje vyše 40 miliónov eur a teraz zatvára aj všetky kamenné prevádzky v Česku.  

Dedoles zatvára kamenné prevádzky v Česku

Dôvodom sú nízke tržby

“V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,” avizovala Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ ešte začiatkom tohto roka. 

Keďže český trh tvorí 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala vyrásť veľkolepá vlajková predajňa. Prešlo 8 mesiacov a všetko je inak. Dedoles v Česku zatvorí všetky kiosky a 7 predajní.

Tržby z kamenných predajní tvorili približne iba 8 % z celkového predaja, zvyšok pripadol na online obchod.

“Na základe externej finančnej analýzy dospeli naši právnici k záveru, že ak by sme pokračovali v prevádzke našich predajní, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali straty,” vysvetlil Jaroslav Chrapko, majiteľ a šéf spoločnosti Dedoles.

Súd nariadil konkurzné konanie

Spoločnosť už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi. Slovenský súd jej vyhovel a poslal Dedoles do reštrukturalizácie. V Česku je situácia iná. Minulý týždeň začalo konkurzné konanie. Súd vyzval veriteľov spoločnosti, ktorí chcú prihlásiť svoje pohľadávky, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur, Chrapko však upozorňuje, že vzhľadom na nezrovnalosti, duplicity a iné, suma nezodpovedá skutočnosti.

“Na Slovensku ide o reštrukturalizačné konanie, čo znamená, že spoločnosť pokračuje v činnosti bez zmeny, len splácanie starších záväzkov bude časovo rozložené, pričom ďalšie stretnutie s veriteľmi sa očakáva koncom októbra,” uviedla následne spoločnosť.

Spoločnosť Dedoles sa dostala do problémov na jar, keď sa v médiách objavili správy, že má problémy s platením účtov a zároveň musela prepustiť 200 zamestnancov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+