Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Cenové porovnávače – ako na ne a ich situácia na Slovensku

Nákupný proces v online svete je zložený z množstva zdrojov, ktoré viac alebo menej ovplyvňujú konečné rozhodnutie nakupujúceho. Rozhodujúce faktory pri kúpe sú individuálne pre každého z nás, avšak pravdepodobne v najväčšej miere je pri tovare alebo službe rozhodujúca cena. Z tohoto dôvodu vznikli tzv. cenové porovnávače, ktoré sú v dnešnej dobe veľmi obľúbené.

Cenové porovnávače – ako na ne a ich situácia na Slovensku

Ako cenové porovnávače fungujú

Už zo samotného názvu je jasné, že ide o hromadné porovnávanie cien konkrétnych produktov z rôznych e-shopov, ktoré tento produkt ponúkajú. Najnižšia cena je predsa to, čo nakupujúci hľadá alebo nie? Primárnym rozhodovacím faktorom v nákupnom procese  skutočne býva práve konečná cena produktu, ale nie vždy je to iba o nej.

Medzi ďalšie rozhodovacie faktory môžeme zaradiť množstvo informácií na úrovni detailu produktu, pridanú hodnotu v podobe darčeku či celkové hodnotenie e-shopu, ktorý daný produkt predáva.

Je to naozaj iba o cene?

Ak si odmyslíme cenu, tak medzi ďalšie rozhodovacie faktory môžeme zaradiť množstvo informácií (textových, vizuálnych alebo audiovizuálnych) na úrovni detailu produktu, pridanú hodnotu v podobe darčeku či celkové hodnotenie e-shopu, ktorý daný produkt predáva. Praktiky, ako premeniť jednorazového zákazníka na vracajúceho sa, má snáď každý marketér plný rukáv. Pri týchto porovnávacích platformách je možné získať odmenu v podobe ocenenia, ktoré môže zlepšiť celkový dojem z e-shopu a tým zvýšiť relevanciu nákupu. Tieto ocenenia môžu byť napríklad overený obchod, overené zákazníkmi či obchod odporúčaný zákazníkmi.

V prípade, že ste sa rozhodli vstúpiť s e-shopom do porovnávača cien, pripravte si XML súbor v  správnom formáte.

Ako na cenové porovnávače

V prípade, že ste sa rozhodli vstúpiť s e-shopom do porovnávača cien, pripravte si XML súbor v  správnom formáte podľa požiadaviek konkrétnej platformy. Pre zjednodušenie úprav tzv. feedu, čo šetrí čas nielen programátorom ale aj marketérom, môžeme odporučiť online nástroj Mergado. Ide o veľmi užitočný nástroj na úpravu feedov pre cenové porovnávače na Slovensku a v Českej republike. Za zmienku stojí napríklad Audit feedu, ktorý na základe analýzy feedu príde s odporúčaniami ako ho upraviť do správnej podoby.
Medzi ďalšie plusy patrí možnosť vytvárania vlastných pravidiel, ktoré upravujú výstupný feed (jednotlivé produkty vo feede) do požadovanej podoby. V rámci tejto platformy je možné využívať rôzne aplikácie, napríklad na pridávanie ďalších relevantných metrík, ktoré pomáhajú so segmentáciou produktov a ich lepšej optimalizácii. Mergado je veľmi dobrým partnerom pri správe porovnávača cien, najmä vďaka jeho funkcie Mergado TV a podrobným blogom, kde je vysvetlená väčšina potrebných úkonov.

Výhodami cenových porovnávačouv pre nakupujúcich sú najmä:  reputácia – hodnotenia e-shopu, skúsenosti – referencie, a to, že všetko je na jednom mieste.

Výhody cenových porovnávačov pre nakupujúcich

  • Všetko na jednom mieste – veľká časť online ponuky je sústredená na jednom mieste s možnosťou porovnania,
  • Reputácia – prehľad o hodnoteniach jednotlivých e-shopov,
  • Skúsenosti – častokrát je k dispozícii obsiahly zoznam referencií od skutočných užívateľov.

E-shopy môžu pomocou porovnávačov presnejšie zacieliť na zákazníka a tým aj šetriť náklady.

Výhody cenových porovnávačov pre e-shopy

  • Zacielenie – ľudia vyhľadávajú najnižšiu cenu konkrétneho produktu, dokonca konkrétneho modelu podľa sériového čísla. Správnym zaradením produktu a jeho kategorizáciou je možné ponúknuť ľuďom správny tovar, v správnom čase a na správnom mieste,
  • Náklady – ak máte dobre pripravený feed, disponujete dobrým hodnotením a nemáte ceny dvojnásobne vyššie, existuje vysoká relevancia prekliku na e-shop a tým je vyššie percento miery konverzie. Zároveň náklady na inzerciu nie sú závratné a pri prepočítaní PNO (podielu nákladov na inzerciu) získame priaznivé hodnoty,
  • Posledný krok – väčšinou sú návštevníci presvedčení o kúpe daného produktu a k transakcii chýba len výber toho najvýhodnejšieho riešenia

Cenové porovnávače na Slovensku

  1. Heureka – v našich končinách sa môžeme rozprávať o lídrovi v oblasti cenových porovnávačov alebo nákupných radcov. Porovnávač Heureka sa zameriava na široké spektrum produktov a snaží sa pokryť najobľúbenejšie kategórie a produkty.
  2. Najnakup – číslo dva v rebríčku najobľúbenejší porovnávač. Podobne ako Heureka sa snaží pokryť najvyhľadávanejšie portfólio produktov a tým predstavovať adekvátnu konkurenciu pre ostatné porovnávače.
  3. Pricemania – tretí najväčší konkurent v oblasti porovnávačov cien, ktorý sa taktiež zameriava na všeobecne najobľúbenejšie produkty v oblasti predaja prostredníctvom e-shopu.
  4. Glami – odhliadnuc od cenových porovnávačov, v rámci nákupných poradcov a porovnávačov produktov vznikla platforma Glami. Tento nástroj môžeme charakterizovať ako porovnávač produktov špecifickej kategórie – Oblečenie a móda.
  5. Favi – na obraz vyššie spomenutého porovnávača Glami vznikol porovnávač nábytku Favi, ktorý je čoraz obľúbenejší.
  6. Biano – porovnávač produktov z kategórie bývanie, ktorý funguje v piatich krajinách. Okrem ponuky nábytku, doplnkov a dekorácií pravidelne poskytuje rady a tipy v podobe galérie realizácií od interiérových dizajnérov a architektov.
Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Viamedia SK

Viamedia SK je profesionálna marketingová spoločnosť, ktorá sa zameriava na online marketing a ponúka širokú škálu služieb, vrátane PPC reklamy, SEO optimalizácie, sociálnych médií, webovej analytiky, emailového marketingu, tvorby webových stránok, kreatívnych riešení, UX a web copywritingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed
2 min. čítanie

Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed

Nestrácajte čas ručným bidovaním a využite efektívnu propagáciu svojich produktov. Nielenže vám privedie relevantných zákazníkov, ale budete mať svoje náklady pod dohľadom. Na Heureke môžete na automatické bidovanie využiť hneď niekoľko nástrojov. Jedným z nich je Beed, o ktorom si v tomto článku povieme viac.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+