Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
5 min. čítanie

Budú PPC špecialisti nahradení umelou inteligenciou? (Lukáš Hvizdoš, 6clickz)

Performance Max aktuálne ovláda Google výkonnostné kampane a niet sa čomu čudovať. Veľmi ľahké nastavenie pomaly na jedno stlačenie zjednodušuje prístup aj pre malých inzerentov, ktorí si tak nemusia platiť drahé agentúry a špecialistov. Ale je to skutočne tak? Lukáš Hvizdoš, online marketingový špecialista zo 6clickz, nám v interview porozprával, prečo majú odborníci stále na trhu svoje miesto a ako vedia maximalizovať výsledky práce s týmto naoko dokonalým nástrojom.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:04 V skratke, čo je Google Performance max/ Pmax?
  • 02:39 Prečo to Google urobil? Zarobí tak viac?
  • 05:16 Aký je rozdiel medzi klasickou kampaňou a kampaňou cez Pmax?
  • 08:20 Keď systém zistí, že nemám na cieľ dostatočný rozpočet, čo sa stane?
  • 09:03 Snaží sa Pmax získať výsledky aj napriek úvodnému nie ideálnemu nastaveniu?
  • 10:17 Môžem spravovať kampane aj bez Performance max?
  • 11:19 Viem teda do toho vstupovať a upravovať to?
  • 14:48 Akú pridanú hodnotu má aktuálne PPC senior človek?
  • 17:31 Je to aktuálne viac o pridanej hodnote skúseného človeka?
  • 18:33 Keď chcem vylepšiť strojové výsledky, ako mám postupovať?
  • 19:51 Snaží sa byť Google monopol na online inzerciu?
  • 21:36 Dá sa aj kampaň z Pmax auditovať? Aký to má postup?
  • 23:54 Pri akom rozpočte sa vôbec oplatí uvažovať nad auditom účtu?
  • 24:37 Bude sa celý online marketing zapínať jedným tlačidlom?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Google Performance Max ako komplexné riešenie pre inzerciu?

Google Performance Max, často skracovaný na Pmax, je komplexné riešenie, ktoré umožňuje inzerovať na všetkých Google platformách naraz. Tento nástroj bol vytvorený Googlom z viacerých dôvodov. Prvým z nich je zmena nákupného správania zákazníka, kde robot vie lepšie vyhodnocovať potreby zákazníkov. Ďalším dôvodom je získanie viac peňazí od malých inzerentov a zapojenie ich do akvizičných platforiem, ako je napríklad YouTube. Google chce prebrať ľudí z iných sociálnych sietí, aby boli na ich platformách a okrem získania obsahu im chce predstaviť aj viac možností v oblasti “objavovania – discovery,” aby našli inšpirácie a samozrejme na tom zarobiť.

Google chce zarobiť viac na malých inzerentoch, na ktorých doteraz nezarábal toľko, koľko by chcel. Druhým dôvodom spustenia Performance max bola zmena nákupného správania online zákazníkov, aby dosiahli čo najlepšie výsledky pre klientov. (Lukáš Hvizdoš)

Rozdiel medzi klasickou kampaňou a kampaňou cez Pmax

Hlavným rozdielom medzi klasickou kampaňou a kampaňou cez Pmax je, že pri Pmax je dôležité pridať produktový feed a nahrávať kvalitné podklady. Následne si Pmax vygeneruje reklamy úplne samostatne. Tento proces je pomerne jednoduchý, keďže je to celé generované automaticky. Následne je potrebné len sledovať výdaje a výsledky. Pre bežných ľudí je nastavenie veľmi intuitívne a vie dosiahnuť dobré čísla, ale v prípade záujmu sa s tým dá ísť do hĺbky viac cez dáta, meniť si veci, sledovať výkon jednotlivých produktov a mnoho ďalšieho. Pri kampani cez Pmax si nastavujete len ciele a budget, kampaň sa učí približne 8 týždňov a potom beží naplno.

Aké podklady sa nahrávajú do kampane Performance max? 

  • produktový feed
  • logo
  • nadpisy reklám a popisy (viacero variant)
  • videá na YouTube
  • firemné obrázky

Pridaná hodnota PPC seniora

Podľa toho, čo chce človek dosiahnuť, má PPC senior svoju pridanú hodnotu. Ak chce klient ešte zlepšiť výsledky a neuspokojí sa s priemerom, je dôležitá štruktúra kampaní. Segmentácia na produkty, ktoré nedosahujú také výsledky , ako by sme chceli, a taktiež správne názvoslovie produktov môže priniesť ďalšie konverzie. Práca PPC špecialistu sa príchodom nového nástroja od Google zmenila. Už to nie je o nastavovaní kampane ako takej, ale skôr o strategickom uvažovaní, experimentovaní či vyhodnocovaní štatistík. Vďaka skúsenému odborníkovi vie teda biznis získať ešte viac.

Vylepšenie strojových výsledkov

Pri potrebe získania lepších výsledkov vie PPC špecialista sledovať dáta do hĺbky pomocou API prepojenia. Následné úpravy robí už priamo v Google Ads účte. Čo sa týka samotného Performance Max, je to len jedna z kampaní, nie je to samostatný nástroj.

Google ako monopol na online inzerciu?

Google sa snaží získať ľudí pre seba a brať ich od konkurencie. Je to pomerne prirodzený proces každého online biznis modelu. Preberanie zákazníkov od iných sociálnych sietí vďaka automatizácií a odporúčaní obsahu cez kampane Performance max vie dosiahnuť práve želané výsledky.

Ako na nové GA4? Tipy a triky nám prezradil Gabi Jurčo zo 6clickz.

Audit kampane z Pmax

Aj kampaň z Pmax sa dá auditovať. Ale je lepšie auditovať celý Google účet – meranie konverzií, samotné Pmax vylepšenie produktových vecí, Google Merchant Center, zobrazovanie skupín, pomenovanie produktov, kontrola reklám… Skutočne sa dá aj v tomto prípade zlepšiť množstvo vecí a nie je to len o dokonalosti robota.

Ak sa vykonáva nejaký audit, tak určite odporúčam audit celého Google účtu, keďže tie kampane sú medzi sebou prepojené a potrebujete sa na to pozrieť ako na celok. Určite by som kontroloval meranie konverzií, tie môžu byť nahrávané z Google Analytics, až po tvorenie vlastných mikro konverzií. (Lukáš Hvizdoš)

Ako to teda vyzerá s online inzerciou?

Celý online marketing sa nebude zapínať jedným tlačidlom. Pri Google už dnes niekomu stačí obrazne povedané zapnúť Pmax, ale ak chcete ísť do hĺbky, tak potrebujete profesionálov ako napríklad 6clickz, ktorých tím odborníkov vám dokáže poradiť pri celom procese nastavovania kampane a taktiež dosahovať ešte lepšie výsledky.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

6clickz

6clickz je expert na strategický online marketing, ktorý vám pomôže s expanziou do celého sveta. Táto firma sa zameriava na data-driven marketing, kde využívajú analýzu a audit vašich online aktivít na identifikáciu slabých miest a nájdenie priestoru na zlepšenie. Ponúkajú efektívne marketingové stratégie, ktoré vás posunú míľovými krokmi vpred. Sú schopní nastoliť poriadok v tisíckach dát, stovkách metrík a neustále testujú, aby dosiahli výsledky, o ktorých ste ani nesnívali. Ich cieľom je vytvoriť win-win spoluprácu, kde úspech je obojstranný.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)

Spoločnosť GymBeam rastie raketovým tempom, a aj preto musí postupne obsadzovať pozície, ktoré nie sú pri menších e-shopoch úplne bežné. Na pozíciu CTO pred pár mesiacmi nastúpil Róbert Čižmár, ktorý už predtým pôsobil v IT tíme firmy. Čo všetko je jeho úlohou na novej pozícii, aký veľký tím riadi a či by dostal výpoveď, keby […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)
1 min. čítanie

Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)

Máte skvelý nápad na názov spoločnosti, no už je niekde registrovaný ako ochranná známka. Isto sa vám to počas života už niekedy stalo. Ale prečo by ste to mali riešiť aj pre vlastné podnikanie? Čo sú to vôbec ochranné známky, ako celý proces registrácie prebieha a koľko to stojí nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+