
Krok smerom k udržateľnosti
Spoločnosť Amazon, ktorá má v Spojenom kráľovstve veľké zastúpenie, bola pred časom podrobená veľkej kritike. Tá zaznieva v súvislosti s množstvom odpadu, ktorý produkuje zo svojich obalov. Spoločnosť na to reagovala vyhlásením, že znížila hmotnosť obalov na jednu zásielku o 36 %, čím eliminuje jeden milión ton materiálu.
V situácii, kedy sa na celom svete výrazne rozširuje online obchodovanie a spotrebitelia sa navyše čoraz viac zaujímajú o životné prostredie, začínajú spoločnosti stavovať na udržateľnosť.
“V našej dodávateľskej sieti sme vykonali zmeny, ktoré nám umožňujú odstrániť jednorazové plastové tašky na doručovanie v Spojenom kráľovstve,” povedal John Boumphrey, Country Manager spoločnosti Amazon v Spojenom kráľovstve. “Zákazníci už dostávajú viac zásielok v ľahko recyklovateľnom papieri a kartóne a my budeme naďalej inovovať a hľadať spôsoby, ako používať udržateľnejšie obaly.”
Amazon chce ísť príkladom pre ostatných predajcov
Programy spoločnosti Amazon nabádajú predajcov, aby svoje produkty balili do ľahko otvárateľného materiálu, ktorý je 100 % recyklovateľný a pripravený na odoslanie zákazníkom bez ďalších obalov Amazonu. Spoločnosť testuje obaly v špecializovanom modernom laboratóriu a v distribučných centrách po celom svete s cieľom identifikovať konkrétne kroky, ktoré môžu predajcovia podniknúť na zlepšenie svojich obalov a zabezpečiť, aby boli výrobky chránené až k dverám zákazníka.
Spoločnosť Amazon, ktorá sa chce stať hnacím motorom a zároveň súčasťou tejto zmeny, už spustila prevádzku svojich prvých elektrických nákladných vozidiel s cieľom znížiť emisie oxidu uhličitého.