6 min. čítanie

Ako založiť firemný profil na LinkedIn?

LinkedIn sa v poslednej dobe považuje za jednu z najužitočnejších sociálnych sietí. Nenájdete tu však fotky z dovoleniek a zážitky vašich priateľov. LinkedIn sa zameriava na profesijnú stránku života používateľov. Ak vlastníte firmu, môžete si na tejto sociálnej sieti založiť firemný profil. Vďaka nemu rýchlejšie nájdete zamestnancov, či obchodných partnerov.

Ako založiť firemný profil na LinkedIn?

Čo vám umožní firemný LinkedIn profil?

Bežný užívateľský LinkedIn účet vám síce poskytne rôzne zaujímavé funkcie, ale z pohľadu zamestnanca. Môžete si v ňom vyplniť veľa údajov o vašom vzdelaní a kariére. Taktiež získate možnosť prehliadania veľkého množstva spoločností a firiem, u ktorých nájdete aktuálne voľné pracovné miesta. Ale čo ak ste v situácii, keď máte firmu a hľadáte šikovných ľudí do tímu, alebo na inú formu spolupráce?

Presne na to slúži firemný účet na LinkedIn. Môžete ho nájsť aj pod označením „Company page“ (Stránka spoločnosti). Ide o pohodlný a jednoduchý spôsob prezentovania aktivity a cieľov vašej firmy. Vďaka tomuto účtu dostanete prístup k funkciám, ako je zverejňovanie pracovných ponúk, zdieľanie príspevkov pod menom spoločnosti a budovanie komunity ľudí, ktorí budú sledovať vašu aktivitu. Výsledkom bude väčší dosah a rýchlejší rast vašej firmy.

VEDELI STE, ŽE…

…na sociálnej sieti LinkedIn je zaregistrovaných takmer 740 miliónov používateľov z 200 krajín sveta? Z toho približne 163 miliónov pochádza z Európy.

Ako založiť firemný profil?

Vytvorenie LinkedIn profilu pre vašu spoločnosť nie je vôbec zložité a zaberie len pár minút. Časovo náročnejšie je následné pridávanie príspevkov v pravidelných intervaloch, interakcia s komunitou, či vybavovanie žiadostí o prácu. Teraz sa ale v bodoch pozrime na úplný základ – založenie firemného profilu. Návod začína na domovskej obrazovke bežného LinkedIn účtu. Ak ho ešte nemáte, budete sa musieť zaregistrovať.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

1. Vytvorte novú stránku spoločnosti

Na hornej lište kliknite na ikonku „Work“ a v zozname, ktorý sa objaví v pravej časti obrazovky, kliknite na možnosť „Create a Company Page +“.

2. Zvoľte typ spoločnosti

Zobrazí sa stránka so štyrmi možnosťami na výber. Vás sa týkajú prvé dve – malá a veľká spoločnosť podľa počtu zamestnancov. Zvyšné sú určené pre školy, alebo rozšírenie už existujúcich stránok spoločností.

3. Informácie o firme

V treťom kroku budete vypĺňať formulár zameraný na informácie o vašej firme. Začína názvom, podľa ktorého sa automaticky vytvorí aj URL adresa. Ak máte firemnú webstránku, určite jej adresu vložte do políčka „Website“ pre rýchle prepojenie. Ďalej z ponúkaných možností vyberte oblasť, v ktorej podnikáte, veľkosť a typ vašej spoločnosti. Na záver môžete pridať logo (300 x 300 px) a krátky popis (do 120 znakov) vašej firmy.

4. Doplnenie údajov o firme

V poslednom kroku by ste sa už mali pozerať na firemný profil z pohľadu administrátora. Tu môžete pridať rôzne doplňujúce údaje, ako napríklad dlhší text o spoločnosti, lokalita vašej firmy, alebo titulný obrázok firemného profilu. Ak zakladáte prvú stránku spoločnosti, určite oceníte checklist od LinkedIn, ktorý vás postupne prevedie vypĺňaním profilu.

Týždenný podcast UPdate

Ako postupovať po založení firemného profilu?

Stránka vašej spoločnosti je už vytvorená a vašim cieľom je teraz naplno využiť jej potenciál. Prvým krokom by malo byť vyplnenie všetkých detailov o vašej spoločnosti. Znamená to vyplniť každé jedno políčko s možnosťou doplnenia údajov, ktoré nájdete. Podľa prieskumu priamo od LinkedIn dosahujú kompletne vyplnené firemné profily až o 30% väčšiu návštevnosť.

Venujte pozornosť aj grafickým prvkom na firemnom profile. Logo by malo byť aktuálne a v čo najlepšej kvalite. Titulná fotka musí návštevníka zaujať a na prvý pohľad vysvetliť, čo sa vaša spoločnosť snaží dosiahnuť. Najlepšie je, ak bude grafika štýlom aj farebne zladená s vašim webom aj príspevkami, ktoré pridávate na sociálne siete.

Veľmi užitočný nástroj je aj Call-to-action tlačítko vedľa loga na vašom firemnom profile. V nastaveniach si ho môžete prispôsobiť podľa vašich potrieb. Napríklad si viete priamo vedľa tlačítka „Follow“ pridať preklik na váš web, landing page, alebo registračný formulár na udalosť, ktorú organizujete.

TIP: Firemný profil umožňuje pridať administrátorov. Ak ho teda nebudete spravovať priamo vy, ale chcete mať nad ním plnú kontrolu, môžete pridať administrátorov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Oplatí sa kúpiť LinkedIn Premium?

Je veľmi pravdepodobné, že počas zakladania a vypĺňania firemného profilu narazíte na platené ponuky LinkedIn Premium. Ide o niekoľko balíkov služieb, ktoré vám poskytnú prístup k pokročilým funkciám na tejto sociálnej sieti. Môžete si vybrať zo štyroch možností a využiť mesiac LinkedIn Premium zdarma.

Napríklad, ak chcete získať nových zamestnancov, v balíku „Hiring“ dostanete pokročilé nástroje na hľadanie medzi záujemcami o prácu a prípravu pracovných ponúk. Naopak, ak je vašim cieľom rozbehnutie podnikateľských aktivít, balík „Business“ vám poskytne priestor na budovanie kvalitných obchodných vzťahov, zvýšenie povedomia o vašej značke a vzdelávanie sa v oblasti podnikania.

Zhrnutie

Vytvorenie firemného profilu na LinkedIn je jednoduché a nezaberie veľa času. Zvládnete to v štyroch jednoduchých krokoch. Avšak založenie stránky vašej spoločnosti je len začiatok efektívneho využitia tejto sociálnej siete. Nebojte sa do firemného profilu vložiť svoj čas, ktorý sa vám odvďačí sieťou nových kontaktov, šikovnými zamestnancami a podporou vašich podnikateľských aktivít.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok