6 min. čítanie

Ako vylepšiť výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocou CSS programu

Každý inzerent sa vždy snaží optimalizovať rozpočty v kampaniach tak, aby dosahoval svoje ciele. Tie ciele sú pri každom inzerentovi iné či je to už určité percento ROAS, viac predajov, menšie PNO atď. Samozrejme, ciele nie je jednoduché dosiahnuť a okrem vedomostí potrebujete aj nástroje, ktoré vám pomôžu splniť očakávania. Jeden taký nástroj je aj CSS program.

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Ako vylepšiť výkon Shopping a Performance Max kampaní  v Google s pomocou CSS programu

Hneď ako si vytvoríte Google Merchant Center účet, Google vám pridelí ich vlastný CSS program a takto sa stane vašim CSS partnerom. Samozrejme, CSS partnera si môžete vždy vymeniť a aktuálne máte na výber cez 100 možností v rámci EÚ.

Samotný CSS program od iného partnera ako od Google vám môže znížiť cenu za preklik (CPC) až do -20 %. Cena za preklik môže ostať aj rovnaká ako ste mali pred aktiváciou CSS, ale získate iné výhody, ako napr. viac zobrazení vašich reklám a tým pádom aj viac preklikov.

Ako príklad si môžete predstaviť, že CPC pri Shopping alebo Performance Max kampani je 1 €.

  • Google si z tej ceny môže zobrať do 20 % a takto vám síce bude v Google Ads rozhraní zobrazovať cenu za preklik 1 €, reálna hodnota toho kliku je 0,80 €.
  • Ak máte iného CSS partnera ako Google, vie vám dať zľavu vo výške toho, čo by si Google zobral. V tomto prípade to môže byť 0,20 €. 

Okrem CPC si treba porovnať aj iné metriky, napríklad počet preklikov a zobrazenia. Pokiaľ máte iného CSS partnera ako Google, tak by výsledná hodnota týchto metrík mala byť vyššia ako keď ste v Google CSS. 

Ako príklad uvedieme konkrétne výsledky z Google Ads, kde sa klient rozhodol otestovať CSS program na dvoch rovnakých kampaniach. Také testovanie je, samozrejme, najlepšie, ale treba pochopiť, že pokiaľ chcete takto otestovať CSS, potrebujete dvojnásobný rozpočet, resp. rovnaký rozpočet v dvoch kampaniach.

Obidve kampane, ktoré sme porovnávali, boli nielen rovnako nastavené, ale boli spustené v rovnaký čas, mali rovnaký rozpočet a dokonca aj rovnaké produkty. Kvôli tomu môžete vidieť, ako vyzerá kampaň, kde je Google CSS partnerom a ako sa počet preklikov, zobrazení a cena za preklik vyvíjali v kampani, ktorá bola v Shopping in EU CSS.

Pokiaľ chcete optimalizovať náklady na inzerciu, tak je určite výhodné zvoliť si iného CSS partnera ako Google. Samozrejme, predtým, ako začnete optimalizovať rozpočty, treba porovnať aspoň medzimesačné zmeny v CPC, preklikoch a zobrazeniach.

Čo robiť po spustení kampane s CSS Partnerom?

Keď po porovnaní zistíte akú zľavu pri CPC Vám CSS prinieslo, môžete sa rozhodnúť ako si zmeníte nastavenia rozpočtu pri Shopping a Performance Max kampaniach v Google Ads:

  • Ponecháte rovnaký rozpočet – budete mať viac preklikov, viac zobrazení, väčšiu návštevnosť e-shopu a môžete dosiahnuť aj viac nákupov.
  • Znížite rozpočet – všetky Google Ads metriky by vám mali zostať rovnaké ako ste mali doteraz. Pravidelne kontrolujte metriky a podľa potreby navýšte rozpočet.
  • Zvýšite rozpočet – CSS program funguje v percentách, a preto každé navýšenie rozpočtu vám navýši aj návratnosť z investícií (ROI).

Ako si nájsť vhodného CSS partnera a na čo si dať pozor?

Výber CSS partnera, s ktorým budete spolupracovať, je seriózna záležitosť. Odporúčame preskúmať si všetkých CSS partnerov, ktorí poskytujú službu vo vašej krajine. Nie každý CSS partner funguje vo viacero krajinách EÚ, preto ak máte e-shop aj v zahraničí alebo plánujete expandovať, odporúčame si vyhľadať CSS partnera, ktorý poskytuje CSS vo viacero krajinách. 

Počas výberu CSS partnera by ste mali dať dôraz aspoň na:

  • Špecializáciu podpory – nie každý CSS partner musí mať certifikovanú podporu a nemusia ani ovládať tvorbu a optimalizáciu kampaní v Google Ads.
  • Jazyk komunikácie – pre každého je užitočné, keď má možnosť skontaktovať sa s podporou, prípadne sa dohovoriť v rodnom jazyku.
  • Cena – vždy si treba pridať cenu za CSS program do celkového rozpočtu kampaní a prepočítať si, akú výhodu vám CSS takto prinesie. 

Pokiaľ si vyhľadáte CSS partnera, s ktorým chcete spolupracovať vo viacerých krajinách, je určite dobré získať zopár informácií navyše. Nie každý CSS partner sleduje trendy online marketingu v celej EÚ tak kvalitne ako v domácej krajine. Pre vás bude určite benefitom ak CSS partner vie poradiť nielen s inzerciou ale celkovo s online trhom v danej krajine.

Počas výberu CSS partnera je dôležité zvážiť, čo reálne potrebujete. Ak potrebujete znížiť náklady, extra funkcie, ktoré dané CSS poskytuje, pre vás nebudú zaujímavé. Pokiaľ sú v CSS implementované ďalšie funkcie, je pravdepodobné, že vás budú prehovárať na niečo, čo vám neprinesie nič výhodné a zaplatíte viac, ako by ste museli.

Týždenný podcast UPdate

Zmena ceny je niečo, s čím sa naši klienti viackrát stretli, a preto transparentnosť CSS partnera by pre vás mala byť prioritou. Pokiaľ CSS partner uvádza cenu priamo na webovej stránke, opýtajte sa, od kedy je tá cena platná a či sa bude meniť. Pokiaľ aj neplánuje CSS partner navýšenie ceny, nezabudnite sa opýtať, či prípadná zmena ceny ovplyvní aj vás.

Čo ak si vyberiete Shopping in EU ako CSS partnera?

CSS Shopping in EU už existuje viac ako 4 roky a dôveruje nám cez 700 e-shopov. Úzko spolupracujeme s e-shopmi a marketingovými agentúrami, aby sme klientom priniesli čo najlepšie výsledky a, samozrejme, aj čo najkvalitnejšie kampane.

Náš CSS program si môže dovoliť každý e-shop a nemáme ani žiadne viazanosti či skryté poplatky. Podpora Shopping in EU je plne certifikovaná a tvoria ju PPC špecialisti, ktorí sa už roky venujú tvorbe a optimalizácii kampaní v Google Ads. 

CSS Shopping in EU je členom Managino Group, ktorá sa špecializuje na tvorbu SaaS toolov a služieb pre úspešný digitálny marketing. 

Jednoducho povedané, sme jeden z Premium CSS Partnerov v EÚ, 

s ktorým môžete inzerovať naozaj efektívne.

Zdieľať článok
Darko Ďurica
Global Account Manager

3 roky pracuje v Shopping in EU ako Global Account Manager. Má na starosti cez 700 klientov z celej EU, ktorým pomáha či už s PPC kampaňami alebo s problémami pri Google Merchant Centre alebo XML Feedoch. Rád debatuje s klientmi a snaží sa na každú otázku ušiť odpoveď na mieru priamo pre danného klienta alebo e-shop.

Shopping in EU
Tento článok ti prináša

Shopping in EU

Slovenský CSS partner, s ktorým môžu e-shopy využiť zníženie CPC až o 20 % pri Shopping a Performance Max v Google. Užite si jednoduché nastavenie, rýchlu podporu a cenovo dostupné služby. CSS poskytujeme vo všetkých krajinách EÚ a v súčasnosti používa naše CSS viac ako 700 e-shopov.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok