4 min. čítanie

Ako súvisí profesionálne fotenie a marketing?

Ste presvedčení o tom, že investícia do marketingových fotografií od profesionála sú vyhodené peniaze? Naše dlhoročné skúsenosti pri budovaní značiek nás len utvrdili v tom, že tomu tak nie je. Ba naopak, je to jedna z najlepších investícií, ktoré môžete urobiť pre svoj brand, ak chcete na svojich zákazníkov urobiť skvelý prvý dojem a zároveň budovať dôveryhodnosť.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Ako súvisí profesionálne fotenie a marketing?

Častokrát majú firmy (najmä tie menšie) pocit, že ak si marketingové fotografie vyriešia svojpomocne (interne), ušetria a usporené finančné prostriedky im zvýšia šancu na úspech v akvizičnej PPC kampani (budú mať viac predajov, vyplnených formulárov a pod.).

Má to však drobný háčik

Ak nevyladíme brand vo všetkých smeroch, značka bude menej atraktívna pre zákazníkov. Inak povedané, predtým, ako začneme predávať svoje produkty alebo služby v PPC kampaniach, mali by sme urobiť všetko pre to, aby bol náš brand pre cieľovú skupinu zákazníkov dostatočne atraktívny, vzbudzoval dôveru a pôsobil autenticky.

Prečo sú marketingové fotografie od profesionála dôležité?

Ak je za marketingové fotografie zodpovedný niekto z tímu klienta, prípadne poverená osoba bez skúseností, finálny produkt zvyčajne nedosahuje štandard profesionálneho fotografa.

Vzniknúť môžu rôzne kompozičné chyby, nevhodné zábery, problémy s farbami či svetlom, prípadne fotografie, ktoré nemajú emóciu, akú by mali mať. Fotografie taktiež nemusia zapadať do marketingovej stratégie značky alebo sa na webovej stránke nemôžu použiť z vizuálnych alebo strategických dôvodov.

Ak sa rozhodneme takéto fotografie použiť na webstránke, prípadne v marketingovej kampani, s najväčšou pravdepodobnosťou zákazníka neohúrime a v danom momente nebude záležať na tom, aký kvalitný je náš produkt alebo služba.

Spotrebitelia sa obvykle rozhodujú na základe toho, čo vidia a cítia (samozrejme, ak nejde o odporúčanie od známeho alebo nemali možnosť produkt alebo službu vyskúšať na vlastnej koži). O tom, či si vašu značku obľúbia, rozhoduje prvých pár sekúnd, prvý dojem, a to je to, čo viete fotografiami od skúseného fotografa docieliť.

Ako môžete využiť fotografie od profesionálneho fotografa?

Marketingové fotografie využijete nielen na vašej webovej stránke, ale aj na bilbordoch, webinároch, sociálnych sieťach, konferenciách či vo vašich predajniach. Jednoducho kdekoľvek, kde sa objaví vaša značka.

Obrovskou výhodou kvalitných fotografií je aj to, že budú prezentovať vašu značku veľmi dlhé roky (za predpokladu, že nebudete robiť rebranding alebo sa neplánujete v horizonte niekoľkých rokov sťahovať do iných priestorov).

Fotenie môže byť aj mimoriadne kreatívne

Vtipnými tímovými fotografiami či originálnymi fotografiami prezentujúcimi váš produkt alebo službu vaše možnosti nekončia.

Ak ste odvážna značka, môžete využiť tzv. kreatívne fotenie, ktoré vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie veľmi nápaditým spôsobom. Kreatívne fotografie sú výborným riešením najmä v prípade, ak je vaša firma na presýtenom trhu a s konkurenciou zvádzate boj o každého zákazníka.

Kreatívne fotenie je okrem toho aj veľká zábava. Ktovie, možno si oblečiete originálny kostým a stanete sa vizionárom, lovcom snov, majstrom flexibility či tvorivou hlavičkou. Zábery sa môžu robiť v lese, vo vzduchu, na kopci, pri jazere či v prístave.

Tento typ fotenia musí mať nejakú myšlienku a tému, ktorá súvisí s marketingovou stratégiou. Ak stratégia nebola zatiaľ definovaná, kreatívne fotenie by malo vychádzať z firemných hodnôt a súvisieť s vaším produktom alebo službou.

Akú úlohu má agentúra pri profesionálnom fotení?

Zatiaľ čo fotograf zabezpečuje miesto fotografovania po technickej stránke, agentúra dohliada na to, aby sa zábery neodklonili od zamýšľaného konceptu alebo stratégie.

Okrem toho sa stará o potrebné rekvizity, uvoľňuje sa atmosféra a prekonáva strach z fotografovania. V neposlednom rade v spolupráci s fotografom kontroluje či zábery vyžarujú tú správnu emóciu a stelesňujú ducha brandu.

Nie je to jednoduchá úloha, ale stojí to za to. Kvalitné fotografie majú pre každú značku cenu zlata, keďže jej dávajú úplne iný rozmer nielen v emocionálnej rovine, ale aj po stránke autenticity.

Týždenný podcast UPdate

Ukážka č. 1: výrobca a dodávateľ výťahov

Ako odlíšiť dodávateľa výťahov od konkurencie? Skúste sériu netradičných záberov.

Zamestnanci klienta sa fotografovali priamo pri práci so zameraním na zachytenie detailov, ktoré prezentujú precíznu prácu, ktorá je za výrobou výťahov.

Je dobré zachytiť aj výsledné produkty klienta, teda samotné realizácie výťahov.

Fotografovi sa podarili naozaj veľmi originálne zábery, čo poviete?

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Ukážka č. 2: komplexné IT služby

Ako priblížiť pomerne náročnú IT službu na pochopenie klientom, ktorí sa nepohybujú vo svete IT a nemajú znalosť o IT termínoch?

Jedným zo spôsobov je nájsť si “obrazovú metaforu”. Napríklad na jednotlivé kocky môžete napísať kľúčové slová tvoriace základy domčeka, teda klientovej služby a následne domček zachytí fotograf.

Okrem toho, samozrejme, nemôžu chýbať ani fotografie jednotlivých členov tímu v zaujímavých situáciách a fotografie okolia firmy.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Záver

Fotografie od skúseného a profesionálneho fotografa dávajú vašej značke úplne iný rozmer, a to nielen z hľadiska emócií, ale aj autenticity. Skúste na to pri najbližšom firemnom fotení myslieť aj vy.

Zdieľať článok
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píšem strategické reklamné texty pre ambiciózne značky. Nad know-how z online predaja som už strávil 1000+ hodín. Učím sa od marketérov, ktorí pomohli firmám, ako Amazon, Google či Facebook. Paru vypúšťam v prírode alebo pri fantasy knižke.

Tento článok ti prináša

Wisible

Wisible je kreatívna online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na malé a stredné firmy. Ponúka širokú škálu služieb vrátane plánovania marketingovej stratégie, zvyšovania viditeľnosti na Googli, využívania sociálnych sietí, tvorby textov a grafiky, navrhovania korporátnej identity a vytvárania videí.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo ukazujú globálne trendy z Ázie a Tichomoria?
3 min. čítanie

Čo ukazujú globálne trendy z Ázie a Tichomoria?

Nedávna správa spoločnosti KPMG o nákupných zvyklostiach a trendoch v ázijsko-pacifickej oblasti poskytuje cenné poznatky, ktoré môžu využiť aj české a slovenské e-commerce firmy. Napriek geografickému zameraniu štúdie, správanie a preferencie spotrebiteľov vykazujú trendy, ktoré sú relevantné na celom svete. Ich pochopenie môže firmám pomôcť prispôsobiť sa a prosperovať.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+