Poďme sa teda pozrieť na to, ako správne tvoriť online kurzy.
Čo zhodnotiť pred začiatkom vytvárania kurzu?
Ako správne zvoliť tému vášho online kurzu?
Jednoznačne hovoriť s vaším publikom, ak ho máte. Prípadne si nájsť skupiny ľudí napríklad na Facebooku, aby ste videli, čo riešia, v čom vidia problém, na čom sa zasekávajú a s čím môžete svojej cieľovej skupine pomôcť.
Ďalšia možnosť, ktorú je možné jednoducho využiť, je vyhľadávač Google, inak nazývaný našepkávač. Začnete písať tému vášho kurzu do vyhľadávača na Googli a budete sledovať, čo napovedá. To, čo Google ukazuje, sú najčastejšie veci, ktoré ľudia hľadajú. Pokiaľ teda budem hľadať tému online kurzu, do vyhľadávača napíšem “online kurz” a nechám Google, aby ma doplnil. A to sú témy, ktoré môžete spracovať.
Ako je to s budúcimi študentami kurzov? Na čo musíme myslieť pri plánovaní toho, komu budeme kurz predávať?
Ďalšou časťou nutnou na zváženie pri tvorbe kurzu je zhodnotenie úrovne publika. Je to veľmi dôležitá časť, ktorá vám pomôže naplánovať obsah kurzu a jazyk zodpovedajúci úrovni vašich študentov. Najväčšia chyba, ktorej sa tu ľudia môžu dopustiť, je tá, keď ako inštruktor hovoríte o pokročilých veciach, pritom vaše publikum potrebuje počuť úplné základy.
Príklad rozdielnych náplní online kurzu o tvorení online kurzov | |
Pre začiatočníkov | Pre pokročilých |
|
|
Dúfam, že rozdiel je jasný. Oba prípady pojednávajú o príprave online kurzu, ale každý je zameraný na inú cieľovú skupinu sledujúcich.
Plánovanie
Aké sú formy kurzov? Čo je možné pripraviť?
Online kurz môže byť v podstate čokoľvek, čo sa dá odovzdať nejakou digitálnou cestou. Môže to teda byť:
- video,
- audio stopy,
- texty – e-mailový kurz,
- pracovné listy/checklisty,
- videoprezentácia,
- animované videá – doodle.
Formu kurzu je nutné zvoliť zodpovedajúcu k téme kurzu. Sú témy, ktoré si skôr žiadajú určité formy. Napríklad kurz vyšívania bude ideálny skôr vo videu, aby ste mohli ukázať správnu techniku. Na druhú stranu, pre kurz výslovnosti angličtiny sa pokojne hodia iba audio stopy. Pokiaľ ide o kurz copywritingu, skvelý formát je práve písanou formou v e-mailoch alebo pracovných listoch, kde uvidíte všetko rozpísané.
Ako dlho trvá tvorba online kurzu?
Ťažko povedať konkrétnu dobu trvania. Častým a opakovaným problémom sa stáva, že si ľudia nenaplánujú dostatok času na realizáciu, a potom nestíhajú, sú v strese a občas po dokončení kurzu aj padnú chorí z veľkej dávky stresu. Takže zámerne počítajte s tým, že vám proces tvorby zaberie viac času, než si pôvodne myslíte. Dajte si priestor na neočakávateľné situácie a na to, aby všetko, čo robíte, mohlo byť kvalitné a nie iba rýchle. Proces tvorby je trošku stres, ale mala by to byť aj radosť.
Koľko ľudí si môj kurz kúpi?
Je dôležité mať na pamäti, že váš kurz si zakúpi zhruba 3 – 6 % ľudí. Ale toto percento sa počíta iba z ľudí, ktorí prejavia vážny záujem o váš kurz. Nie je to 3 – 6% všetkých vašich sledujúcich, ale tých čo využijú vami ponúkané možnosti produktu alebo služby zadarmo.
Ako vám s týmto pomáha SimpleShop?
Ja som SimpleShop začala používať hlavne kvôli predajným formulárom. Vedela som, že si to nechcem robiť „sama na kolene“. SimpleShop som si vybrala hlavne kvôli vyhovujúcim cenám pre začiatočníkov. Vedela som, že budem mať pomalý rozjazd. A navyše som na SimpleShope objavila členské sekcie. To bolo skvelé, pretože som sama vytvorila niekoľko kurzov, ktoré mám nimi zabezpečené. Vďaka tomu nemusím na webe riešiť ďalšie technické veci. Mám riešenie, ktoré mi takto obstará viac vecí naraz.
Veľmi mi vyhovuje, že je SimpleShop skutočne jednoduchý. Všetko som zvládla sama a keď niečo neviem, pozriem sa do nápovedy, ktorá je tiež skvelá.
Aj vy si SimpleShop môžete vyskúšať na https://www.simpleshop.cz/.