Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Ako správne tvoriť online kurzy: rozhovor s Janou Valentovou

Jana Valentová je expertka na online kurzy a zakladateľka projektu Online Kurzy Jednoduše. Jej claim “Váš online kurz ľahko, rýchlo a lacno” hovorí za všetko. Za svoju kariéru si Jana vyskúšala pozíciu účtovníčky, finančnej riaditeľky a v tejto chvíli je na pozícii interného audítora. Vo zvyšnom čase sa venuje konzultáciám ohľadom online kurzov alebo tvorením vlastných kurzov. Jana skúsene prevedie začiatočníkov celým procesom tvorby prvého online kurzu od vymyslenia témy, cez formu kurzu a technické nastavenie webu, po oslovenie publika a finálny predaj kurzu.

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Ako správne tvoriť online kurzy: rozhovor s Janou Valentovou

Poďme sa teda pozrieť na to, ako správne tvoriť online kurzy.

Čo zhodnotiť pred začiatkom vytvárania kurzu?

Ako správne zvoliť tému vášho online kurzu?

Jednoznačne hovoriť s vaším publikom, ak ho máte. Prípadne si nájsť skupiny ľudí napríklad na Facebooku, aby ste videli, čo riešia, v čom vidia problém, na čom sa zasekávajú a s čím môžete svojej cieľovej skupine pomôcť.

Ďalšia možnosť, ktorú je možné jednoducho využiť, je vyhľadávač Google, inak nazývaný našepkávač. Začnete písať tému vášho kurzu do vyhľadávača na Googli a budete sledovať, čo napovedá. To, čo Google ukazuje, sú najčastejšie veci, ktoré ľudia hľadajú. Pokiaľ teda budem hľadať tému online kurzu, do vyhľadávača napíšem “online kurz” a nechám Google, aby ma doplnil. A to sú témy, ktoré môžete spracovať.

Ako je to s budúcimi študentami kurzov? Na čo musíme myslieť pri plánovaní toho, komu budeme kurz predávať?

Ďalšou časťou nutnou na zváženie pri tvorbe kurzu je zhodnotenie úrovne publika. Je to veľmi dôležitá časť, ktorá vám pomôže naplánovať obsah kurzu a jazyk zodpovedajúci úrovni vašich študentov. Najväčšia chyba, ktorej sa tu ľudia môžu dopustiť, je tá, keď ako inštruktor hovoríte o pokročilých veciach, pritom vaše publikum potrebuje počuť úplné základy.

Príklad rozdielnych náplní online kurzu o tvorení online kurzov
Pre začiatočníkov Pre pokročilých
  • Ako vybrať tému kurzu?
  • Ako si efektívne vytvoriť štruktúru kurzu?
  • Ako kurz natočiť?
  • Predaj kurzu
  • Základy platenej propagácie
  • Optimalizácia textov pre SEO
  • Bonusy ku kurzom
  • Použitie Performance Max kampaní v propagácii
  • Pokročilé natáčacie techniky
  • Zakomponovanie live lekcií do kurzov

Dúfam, že rozdiel je jasný. Oba prípady pojednávajú o príprave online kurzu, ale každý je zameraný na inú cieľovú skupinu sledujúcich.

Plánovanie

Aké sú formy kurzov? Čo je možné pripraviť?

Online kurz môže byť v podstate čokoľvek, čo sa dá odovzdať nejakou digitálnou cestou. Môže to teda byť:

  • video,
  • audio stopy,
  • texty – e-mailový kurz,
  • pracovné listy/checklisty,
  • videoprezentácia,
  • animované videá – doodle.

Formu kurzu je nutné zvoliť zodpovedajúcu k téme kurzu. Sú témy, ktoré si skôr žiadajú určité formy. Napríklad kurz vyšívania bude ideálny skôr vo videu, aby ste mohli ukázať správnu techniku. Na druhú stranu, pre kurz výslovnosti angličtiny sa pokojne hodia iba audio stopy. Pokiaľ ide o kurz copywritingu, skvelý formát je práve písanou formou v e-mailoch alebo pracovných listoch, kde uvidíte všetko rozpísané.

Ako dlho trvá tvorba online kurzu?

Ťažko povedať konkrétnu dobu trvania. Častým a opakovaným problémom sa stáva, že si ľudia nenaplánujú dostatok času na realizáciu, a potom nestíhajú, sú v strese a občas po dokončení kurzu aj padnú chorí z veľkej dávky stresu. Takže zámerne počítajte s tým, že vám proces tvorby zaberie viac času, než si pôvodne myslíte. Dajte si priestor na neočakávateľné situácie a na to, aby všetko, čo robíte, mohlo byť kvalitné a nie iba rýchle. Proces tvorby je trošku stres, ale mala by to byť aj radosť.

Koľko ľudí si môj kurz kúpi?

Je dôležité mať na pamäti, že váš kurz si zakúpi zhruba 3 – 6 % ľudí. Ale toto percento sa počíta iba z ľudí, ktorí prejavia vážny záujem o váš kurz. Nie je to 3 – 6% všetkých vašich sledujúcich, ale tých čo využijú vami ponúkané možnosti produktu alebo služby zadarmo.

Ako vám s týmto pomáha SimpleShop?

Ja som SimpleShop začala používať hlavne kvôli predajným formulárom. Vedela som, že si to nechcem robiť „sama na kolene“. SimpleShop som si vybrala hlavne kvôli vyhovujúcim cenám pre začiatočníkov. Vedela som, že budem mať pomalý rozjazd. A navyše som na SimpleShope objavila členské sekcie. To bolo skvelé, pretože som sama vytvorila niekoľko kurzov, ktoré mám nimi zabezpečené. Vďaka tomu nemusím na webe riešiť ďalšie technické veci. Mám riešenie, ktoré mi takto obstará viac vecí naraz.

Veľmi mi vyhovuje, že je SimpleShop skutočne jednoduchý. Všetko som zvládla sama a keď niečo neviem, pozriem sa do nápovedy, ktorá je tiež skvelá.

Aj vy si SimpleShop môžete vyskúšať na https://www.simpleshop.cz/.

Zdieľať článok
Martin Semerád
Marketing SimpleShop

Pracujem na marketingu systémov SimpleShop a Vyfakturuj.cz a moja veľká vášeň je študovať správanie ľudí hlavne pri komunikácii medzi sebou.

Tento článok ti prináša

SimpleShop

SimpleShop je platforma, ktorá poskytuje inteligentný predajný formulár pre vašu webovú stránku. Umožňuje užívateľom predávať svoje videokurzy, živé vysielania, e-knihy a mnoho ďalšieho, všetko plne automatizované online. Platforma funguje 24/7 na vašej vlastnej webovej stránke a peniaze priamo dostávate na svoj účet bez potreby programátora.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024
7 min. čítanie

Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024

Sledovanie nových trendov v digitálnom marketingu je kľúčové pre úspešné prežitie a rast v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Online marketéri a marketingové agentúry sa neustále snažia zostať vpredu, sledovať inovácie a prispôsobiť sa zmenám, aby si udržali konkurencieschopnosť.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+