Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
6 min. čítanie

Ako si pomocou automatizácie a Microsoft Ads vylepšiť zisk z inzercie?

Všetci marketéri a inzerenti poznajú Google Ads a denne v ňom pracujú. Je to silná platforma, ktorá vo väčšine prípadov prináša dobré výsledky pre e-shopy a samozrejme aj pre marketingových špecialistov. Postupom času sa e-shopy rozrastajú, expandujú a navyšujú zisky. Preto sa väčšinou okrem Google Ads pridávajú aj ďalšie kanály, ako je napr. Meta, TikTok a Pinterest. 

Darko Ďurica Darko Ďurica
Business Development Manager
Ako si pomocou automatizácie a Microsoft Ads vylepšiť zisk z inzercie?
Zdroj: BlueWinston

Existuje ale aj ďalšie riešenie, pokiaľ ste ako e-shop zameraný viac na výkonnostné kampane, a to je Microsoft Ads.

Ako Microsoft Ads funguje a kde sa zobrazuje reklama?

Microsoft Ads funguje veľmi podobne ako Google Ads, ale tvorba a optimalizácia kampaní je komplexnejšia. Samozrejme si môžete importovať kampane z Google Ads, ale môže to byť veľká chyba. Microsoft Ads je úplne iná platforma a samotné kampane nefungujú presne ako Google Ads kampane.

Cielenie a zobrazovanie reklám je, samozrejme, úplne iné. Rozdiel je hlavne v tom, že sa reklama zobrazuje v iných sieťach. Ak sa reklama z Google Ads zobrazuje na Google vyhľadávaní, Gmail, YouTube, Microsoft Ads reklama osloví užívateľov na Bing vyhľadávaní, MSN a pod.

Ako a prečo začať inzerovať v Microsoft Ads?

Microsoft Ads je síce nová, ale silná platforma s predpokladom vysokého medziročného nárastu užívateľov. To sú veľmi dobré správy pre inzerentov, i keď je dnes možno menej používateľov, stále môžu inzerenti zbierať dáta a vylepšovať si kampane na tejto platforme.

Návštevnosť vyhľadávača Bing v našom regióne je dostatočná na to, aby vás vyhľadávali zákazníci (SK – 8 %, CZ – 10 %, HU – 8 %, RO – 20 %). Jediné, čo je potrebné, je vytvoriť a optimalizovať si kampane. Tie si môžete vytvoriť a optimalizovať priamo v Microsoft Ads, alebo to môžete urobiť aj pomocou automatizácie.

Automatizácia sa oplatí, ak máte na vašom e-shope viac než 100 produktov alebo viac než 10 kategórií. Pri takom počte produktov si už neviete manuálne tvoriť kľúčové slová, reklamné skupiny a sústrediť sa na úroveň produktu.

Pokiaľ chcete automatizovať tvorbu kampaní pre Google a Microsoft Ads, potrebujete k tomu nástroj, ktorý spraví ten kus roboty za vás. Jedným z takých nástrojov je aj náš PPC nástroj BlueWinston.

Čo je BlueWinston PPC nástroj a ako vám môže pomôcť?

BlueWinston je nástroj na automatizáciu, v ktorom si viete tvoriť a optimalizovať kampane pre Google a Microsoft Ads. Okrem toho nástroj disponuje viacerými typmi kampaní, funkcií a optimalizačnými skriptami. Pokiaľ chcete, môžete optimalizovať kampane priamo v BlueWinston rozhraní alebo rovnako aj priamo v Google a Microsoft Ads, ak ste tak zvyknutí.

Typy kampaní v BlueWinston:

  1. Produktová textová kampaň – reklama pre každý jeden produkt.
  2. Produktovo skupinová textová kampaň – reklama pre skupinu produktov.
  3. DSA kampaň – reklama pre produkty s nízkym objemom vyhľadávania.
  4. Performance Max kampaň – Shopping + Display + YouTube reklama.

Aj keď väčšina e-shopov dnes používa primárne Performance Max (P.Max) kampane a občas textové brand kampane, stále vidíme priestor na vylepšenie s doplnením BlueWinston textových reklám.

Takto viete zasiahnuť zákazníkov v každom kroku nákupného procesu. Pokiaľ skúmajú produkty a priamo nevedia, čo chcú kúpiť, tak ich zasiahne DSA alebo Produktovo Skupinová reklama. 

Ak vedia presne čo chcú a vyhľadávajú podľa produktových názvov, tak ich zasiahne Produktová Textová kampaň. Pochopiteľne, P.Max kampaň je základom na dobré výsledky a v BlueWinston máte výhodu, že viete používať naše unikátne funkcie na vylepšenie každého typu kampaní.

Čo sa týka funkcií, tak v BlueWinston PPC nástroji viete tvoriť kampane priamo z XML feedu, s pomocou ktorého si viete aj filtrovať produkty do kampaní. Viete kombinovať filtre, ako sú cena, kategória, marža, produktový názov a iné.

Samozrejme, máme aj vlastné riešenie na tvorbu kľúčových slov tak, aby ste ich nemuseli písať samostatne pre každý jeden produkt.

Tvorba kľúčových slov je možná dvoma spôsobmi:

  1. Skracovanie produktových názvov – skracujete priamo produktové názvy z XML feedu. Viete si aj odstrániť duplikáty, pridať prefixy, skrátiť kľúčové slovo podľa dĺžky atď.
  2. Kombinácia tagov z XML feedu – pokiaľ máte presne definované kľúčové slová pre každý produkt priamo v XML feede, viete ich kombinovať a vytvoriť ich takto. Toto je bežná praktika napríklad pri cestovných kanceláriách, zájazdoch, toneroch, letenkách a pod.

Už keď máte vyfiltrované produkty a vytvorené kľúčové slová, tak potrebujete vedieť, ako samotná reklama vyzerá. Preto máme jednoduchý krok, kde si viete vytvoriť reklamnú šablónu manuálne pre viacero produktov s použitím tagov v XML feede, ako sú napr. cena, dostupnosť, produktový názov a pod.

Okrem toho si viete nastaviť optimalizačné scripty, ktoré sa z časti postarajú o optimalizáciu kampaní. BlueWinston scripty vedia pauzovať nevýkonné produkty, automaticky pridať kľúčové slová z hľadaných výrazov s konverziami, navýšiť rozpočet atď.

Microsoft Ads Performance Max kampane

P.Max kampane sú základom dnešnej inzercie a viete v nich použiť možnosť inzercie bez podkladov. To znamená, že budete mať P.Max kampaň, ale bude fungovať ako Smart Shopping.

Okrem toho si viete filtrovať produkty do skupín podkladov (podľa kategórií, ceny, značiek, vlastných štítkov a podobne) a nastaviť skripty tak, aby optimalizovali kampaň z časti pre vás.

Všetko, čo je hore uvedené, je samozrejme platné pre obe inzerčné platformy Google a Microsoft Ads. Pokiaľ potrebujete vytvoriť reklamu na každý produkt, využiť funkcie nad rámec Google a Microsoft alebo jednoducho použiť silu automatizácie naplno, neváhajte nás kontaktovať.

Microsoft Ads Channel Partnership a jeho výhody

Okrem toho, že máme vlastný nástroj pre automatizáciu PPC kampaní, sme aj Microsoft Channel Partner. Vďaka tomu máme lepšiu podporu, vylepšené funkcie a benefity nad rámec bežného používania samotného Microsoft Ads systému.

  1. Microsoft Tech podpora – podpora, ktorá je na rebríčku vyššie ako bežná Microsoft Ads podpora, s ktorou majú bežne e-shopy kontakt. Vyriešia aj problémy, ktoré sa zdajú neriešiteľné a radi poradia pri vylepšení kampaní.
  2. Funkcie nad rámec Microsoft Ads – máme možnosť integrácie niektorých častí Microsoft Ads, do ktorých zatiaľ inzerenti prístup nemajú. Aktuálne sme takto integrovali P.Max kampane, ktoré viete tvoriť a optimalizovať priamo v BlueWinston nástroji.
  3. Benefity pre e-shopy – ak tvoríte kampane priamo v BlueWinston nástroji, vieme vám poskytnúť 250 € voucher na štart inzercie (je potrebné najskôr minúť 50 € z vlastného a následne sa voucher uplatní), a to pre každý nový účet. Ak inzerujete vo viacerých krajinách, môžete si uplatniť viaceré vouchre a získať tak čo najviac peňazí do rozpočtu zdarma.
  4. Workshopy pre agentúry – vďaka nám máte možnosť zúčastniť sa workshopov z predstaviteľmi Microsoft z celého sveta a získať najnovšie know-how a best practices pre vašu agentúru či klientov, ktorým spravujete kampane.

Zhrnutie

Pokiaľ ste ešte nezačali inzerovať v Microsoft Ads, teraz je na to správny čas. Microsoft Ads je našom regióne novšia platforma, čo so sebou prináša benefity. Je tam menej konkurencie, sú tam hlavne dospelí ľudia a, samozrejme, výsledky z hľadiska PNO sú porovnateľné s Google Ads kampaňami.

V BlueWinston vám radi pomôžeme s nastavením merania konverzií, tvorbou kampaní a zároveň aj so samotnou optimalizáciou Microsoft Ads kampaní. 

Takto môžete predbehnúť konkurenciu, ktorá ešte neinzeruje v Microsoft Ads a upevniť pozíciu na tejto skvelej platforme. Nemusíte sa obávať, vieme vám aktivovať 250 € voucher, čo na otestovanie úplne stačí a takto viete pocítiť silu samotnej inzercie na vlastnom e-shope.

Ak premýšľate o expandovaní inzercie na nové platformy, zvážte aj Microsoft Ads. Síce vám dnes možno neprinesie toľko, ako Google inzercia, ale spoločnosť a samotná platforma má veľmi pestrú budúcnosť s vysoko rastúcim trendom používateľov.

Zdieľať článok
Darko Ďurica
Business Development Manager

Aktuálne pracujem v oblasti online marketingu od roku 2020 a moje začiatky boli ako Account Manager pre Comparison Shopping Service (CSS) Shopping in EÚ. Už pri CSS-ku som zistil, že marketing je krásna oblasť a pokiaľ sa v ňom budem vylepšovať, budem môcť klientom pomôcť nielen s inzerciou, ale aj s celkovým chodom e-shopu. Zobral som si to na vlastnú päsť a prešiel som si všetko, čo ohľadom marketingu existovalo na Udemy, YouTube, priamo v Google / Microsoft a veľmi rýchlo som postúpil z človeka, ktorý rieši accounty klientov v CSS-ku na človeka, ktorý rieši accounty v CSS-ku + Junior PPC v BlueWinston. Kampane v Google Ads som začal tvoriť a optimalizovať do 3 mesiacov ako som nastúpil do Shopping in EÚ a to v nástroji pre automatizáciu kampaní BlueWinston. Síce som sa vtedy ohraničoval len na tvorbu a optimalizáciu kampaní v BlueWinston, vedomosti som neustále získaval nie len od kolegov, ale aj z rôznych iných zdrojov. Postupne som si našiel vlastný štýl tvorby kampaní, aj keď väčšina povedala, že to sa nedá. Vždy som bral a aj dnes to rovnako vnímam, že všetko sa môže, treba len prísť na správny princíp. Odvtedy ako som nastúpil do Shopping in EU, sme sa už ako firma rozrástli do Managino Group a máme pod sebou viacero riešení nielen pre PPC, ale aj RTB kampane. Práve preto som aj keď má PPC nesmierne baví, prestúpil na pozíciu Business Development Managera pre Managino Group. Takto mám možnosť nielen pomáhať PPC a RTB teamu, ale sa stárám aj o to, aby sme klientom prinášali riešenia, ktoré reálne potrebujú, svižnú komunikáciu, spokojnosť, výsledky a hlavne zisk. Aké riešenia ponúkame v Managino Group? 👉 Sme Google a Microsoft Channel Partner – Benefity pre e-shopy a agentúry 👉 Automatizujeme PPC kampane v Google a Microsoft Ads 👉 Vylepšujeme CPC pri Google Shopping a P.Max kampaniach 👉 Tvoríme povedomie o značke použitím Brand Awareness kampaní 👉 Pomáhame s opustenými košíkmi a remarketingom cez RTB systémy 👉 Jednoducho, staráme sa o celkový chod a vylepšenie e-shopov v našom regióne Pokiaľ potrebujete začať s online inzerciou, vylepšiť už bežiace kampane, alebo vyslovene začať niečo nové a nechať sa inšpirovať neváhajte ma osloviť, rád pokecám a poradím 🙂

Tento článok ti prináša

BlueWinston

BlueWinston.sk je nástroj na automatizáciu reklamných kampaní pre produkty v Google a Microsoft Ads. Ponúka jedinečné typy kampaní pre obe platformy a funkcie, ako sú pokročilé filtrovania produktov z XML feedu, vytváranie kľúčových slov skracovaním produktových názvov , intuitívne vytváranie reklámnych šablón, optimalizačné skrypty a iné.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čaká nás menej personalizovanej reklamy na platformách Meta
3 min. čítanie

Čaká nás menej personalizovanej reklamy na platformách Meta

Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, zavádza nové možnosti pre používateľov v Európskej únii. Výrazne tým ovplyvní spôsob, akým firmy využívajú tieto platformy na reklamu. Zmeny prichádzajú na popud Európskej komisie. Zahŕňajú lacnejšie predplatné bez reklám a zavedenie menej personalizovaných reklám. Dopad na e-commerce bude značný. Ako sa s tým vysporiadať?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+