15 min. čítanie

Ako optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie (voice search)

Po rokoch ovládania periférií písomnou alebo inou kontaktnou formou sa do našich životov čím ďalej, tým viac dostáva ovládanie hlasom. Prostredníctvom nášho hlasu môžeme dávať pokyny nielen mobilným telefónom, inteligentným hodinkám či televíziám, ale aj špeciálnym hlasovým asistentom. Postupne sa objavujú inteligentné domácnosti, dokonca celé domy, preto sa dá očakávať, že sa tento vývoj hneď len tak nezastaví. Už v roku 2020 (už za rok) bude až 50% vyhľadávaní hlasových. Vzhľadom na to, že tento trend ovplyvňuje celý trh, musíme ho akceptovať a pripraviť sa naň.

Pavel Ungr Pavel Ungr
Ťažký kaliber na vaše SEO
Ako optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie (voice search)

Čo je hlasové vyhľadávanie?

Na začiatok zhrniem, aké sú základné špecifiká hlasového vyhľadávania, respektíve hlasového ovládania.

Existuje niekoľko variantov hlasového vyhľadávania:

Google home Mini s Google asistentom.

  • hlasom môžeme ovládať aj Google Assistenta, ktorého zatiaľ v mnohých aplikáciách ovládame často textovo.

  • priamo vo vyhľadávači Google môžeme aktivovať hlasové vyhľadávanie kliknutím na ikonku mikrofónu, prípadne pokynom OK Google alebo Hey Google.

Ako hlasových asistentov ovládať?

1) Využite najrôznejšie rozsiahle zoznamy príkazov:

2) Experimentujte! Google asistent je stále vo vývoji a veľa vecí zatiaľ nie je zdokumentovaných. Takže sa pokojne s Google Home len tak rozprávajte a zistite, čo dokáže. Niektoré príkazy však v Česku/na Slovensku zatiaľ nefungujú. Google síce po česky trochu rozumie, ale spoliehať sa na to nemôžeme. Hlasové vyhľadávanie funguje hlavne v angličtine. Nezúfajte, podpora češtiny/slovenčiny by mala prísť ešte v tomto roku. Pre hlasové vyhľadávanie v Česku/na Slovensku to bude veľká vec.

65 % ľudí, ktorí si vyskúšali hlasových asistentov si už nedokáže predstaviť, že by sa mali vrátiť k bežnému zadávaniu.

Keďže nás primárne zaujíma akvizícia návštevnosti v Česku a na Slovensku, v tomto článku budeme ďalej rozoberať hlavne Google a jeho riešenie hlasového vyhľadávania (Google Home). To je primárne určené pre mobilné zariadenia a hlasových asistentov a nie pre desktopové zariadenia. Tento úvod preto len vymedzuje rôzne možnosti, ktoré za hlasové vyhľadávanie považujeme.

 V súčasnosti väčšina hlasových príkazov súvisí s manažovaním úloh, kalendára a zadávaním jednoduchých pokynov pre Google asistenta.
Zdroj: SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL181

Štatistiky súvisiace s hlasovým vyhľadávaním

Otázkou nie je, či sa optimalizácii pre hlasové vyhľadávanie vôbec venovať. To je úplne jednoznačné – hlasové vyhľadávanie je budúcnosťou vyhľadávania ako takého. Jedinou otázkou je, koľko ešte máme času, než nás táto skutočnosť dobehne.

Výhodou Českej republiky/Slovenskej republiky je, že v oblasti SEO na Google sa k nám trendy dostávajú pomalšie. Máme čas si o nich načítať články, pripraviť sa, vyskúšať si ich. V zahraničí – v USA a vo Veľkej Británii – nám data2 jasne ukazujú, že je to téma, ktorá presahuje krátkodobý “buzz word”.

Zdroj: SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL181

  • 13 % domácností v USA má vlastného hlasového asistenta.
  • Od januára 2018 bola nameraná miliarda hlasových hľadaní mesačne.
  • 25 % vyhľadávaní z lišty vo Windowse 10 je hlasových.
  • Každý štvrtý nakupujúci v USA použil hlasové vyhľadávanie počas prázdnin 2017.
  • 72 % používateľov, ktorí si aktivovali hlasové zariadenie, ho rýchlo zaradili do svojich každodenných činností.
  • 65 % ľudí, ktorí si vyskúšali hlasových asistentov si nedokážu predstaviť, že by sa vrátili späť k bežnému zadávaniu.
  • 22 % používateľov hlasových zariadení nakúpilo pomocou hlasového asistenta.
  • Už teraz je 30 % vyhľadávania bez použitia akejkoľvek obrazovky (displej mobilu alebo monitor počítača).

Prognóza pre hlasové vyhľadávanie

Pri predpovedi v tejto oblasti ide väčšinou o údaje od Googlu alebo od iných zaujatých subjektov. V odbornej komunite sa tak o týchto číslach veľa diskutuje, v zmysle, či nie sú zveličené alebo či len „netlačia“ trend. Správnu odpoveď však pozná len Google.

  • V roku 2022 bude 50 % nákupov realizovaných pomocou hlasového vyhľadávania alebo hlasových asistentov.
  • 33 % opýtaných ľudí plánuje používať hlasové nákupy počas ďalšieho roka.
  • Obraty z hlasového vyhľadávania sa pohybovali okolo 2 miliárd dolárov v roku 2017 a majú sa navýšiť na 40 miliárd do roku 2022.
  • Do roku 2022 bude mať v USA hlasového asistenta 55 % domácností .
  • Technológia na rozoznávanie hlasu bude oblasťou priemyslu, ktorá bude mať už v tomto roku (2019) obrat 601 miliónov dolárov.

Nevýhody hlasového vyhľadávania

Sme limitovaní jazykom a schopnosťou interpretovať odpoveď. Najmä pri češtine/slovenčine sa môže stať, že českej/slovenskej angličtine Google nebude rozumieť. Kým nepríde podpora češtiny/slovenčiny, bude to len sexi hračka pre geeky. Google síce pár českým/slovenským príkazom rozumie, ale rozhodne nie všetkým. To sa ale čoskoro zmení.

Mnohí Češi a Slováci sa „hanbia“ hovoriť s inteligentnými zariadeniami a považujú to za nevhodné.

Rôznymi hackmi však dokážete donútiť Google Asistenta na mobile rozprávať po česky. Na minuloročnom Google I / O Google prezradil, že rozšíri podporu pre 52 krajín a 25 jazykov. Následne bolo potvrdené, že príde aj podpora českého jazyka. V novembri 2018 bola navyše vylepšená možnosť plne českého diktovanie v Androide. Túto výhodu však považujme za dočasnú, pretože podpora českého jazyka príde čoskoro. Skôr než si myslíte.

Ďalšou vecou je integrácia. V USA existuje veľké množstvo partnerských firiem, ktorých dáta vstupujú do Google home, či už priamo alebo nepriamo pomocou tretích strán. Tie zatiaľ u nás neexistujú a kým sa to nezmení, jeho možnosti budú obmedzené na zahraničné služby a Google.

Veľkým problémom hlasových asistentov aj indexácia obsahu. V Česku/na Slovensku sme na tom ešte dobre, ale existujú štáty, kde je obsahu kriticky málo a bez dostatku štrukturovaného contentu sa Google nepohne (ide napríklad o niektoré balkánske alebo ázijské krajiny).

Google Home Hub

Ďalším hendikepom je, že sú miesta, kde sa so svojím asistentom rozprávať nahlas nechcete. Môže to byť napríklad v kine, divadle, čakárni u lekára alebo MHD. Niektorí Česi a Slováci sa dokonca „hanbia” hovoriť s inteligentnými zariadeniami a považujú to za nevhodné.

Hlasové vyhľadávanie bude najvyužiteľnejšie v prípade otázok, na ktoré sa dá odpovedať jednoducho a jednoznačne.

Ako optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie

Povedzme si to na rovinu – hlasové vyhľadávanie ešte nie je v našich končinách nástojčivou témou. Ale bude. Otázka je kedy. Podľa mňa obrovským zlomom bude práve podpora češtiny/slovenčiny. Máme obrovskú výhodu, že môžeme preberať z anglofónnych trhov, vyberať to najlepšie a byť dobre pripravení. Aj napriek tomu sa to nebude týkať všetkých segmentov trhu.

Hlasové vyhľadávanie sa bude týkať najmä týchto segmentov:

  • lokálnych podnikov a služieb (fastfoody, reštaurácie, hotely, predajne, kaderníctva, zdravotníctvo…),
  • veľkých e-shopov (Amazon, Alza, Mall, Aliexpres, Zoot…)
  • spravodajských webov (DenníkN, Sme, Trend…),
  • zábavných portálov,
  • informačných webov (Wikipedia, CSFD…).

Hlasové vyhľadávanie bude najvyužiteľnejšie v prípade otázok, na ktoré sa dá odpovedať jednoducho a jednoznačne. Čokoľvek zložitejšieho bude jednoduchšie napísať, takže to, zatiaľ, hlasové vyhľadávanie nepokryje.

Na obrázkoch nižšie môžete vidieť ako Google hodnotí jednotlivé hlasové otázky a čo u nich berie do úvahy (či odpoveď uspokojila anketára, dĺžka a formulácia odpovede, prednes):

Zdroj: SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL181

Google (ústami Johna Muellera) tvrdí, že hlasové vyhľadávanie sa nedá optimalizovať a že by ste nemali robiť nič. Google si so všetkým poradí.

Ja si s tým dovolím nesúhlasiť a rád vám navrhnem konkrétne kroky, ktoré by ste mali urobiť, aby ste dosiahli úspešné hlasové vyhľadávanie.

Analýza kľúčových slov pre 6 fráz

Ako na každom začiatku v SEO, aj v prípade hlasového vyhľadávania je dôležitá analýza kľúčových slov. Budú nás však zaujímať len opytovacie frázy – tie, ktoré riešia nejakú odpoveď na otázku. Preto používajte najmä nástroje, ktoré scrapujú našepkávače. Okrem Marketing Mineru odporúčam napríklad slovenský KWFinder, platené BuzzSumo (tarify od 79 USD za mesiac) alebo Answer The Public. Answer the public je skvelý nástroj, bohužiaľ bez podpory češtiny/slovenčiny, zameraný práve na informačné otázky.

Pozrime sa na ukážku:

Cieľom tohto článku nie je vysvetlovať, ako robiť analýzu kľúčových slov, na to sú lepšie iné články a školenia. Dôležité je pochopiť, že ju musíte mať a zamerať se na informačné frázy a otázky ako, čo, ako môžem…

To potvrdzuje aj screenshot nižšie, na ktorom môžete vidieť najčastejšie vzory hľadania.

Zdroj: SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL181

Implementácia: Zmapujte si tzv. user intent

Viete, čo je user intent? Jednoducho povedané znamená to, že musíte vedieť, čo používatelia svojimi otázkami myslia a že im musíte poskytnúť správny výsledok hľadania. Pozrite sa, ako to robí Google. Niekedy ponúka obrázky, produkty, mapy, alebo knowledge graph.

Musíte si vedieť odpovedať na otázky typu:

  • Kto sa pýta?
  • Odkiaľ človek je? Je to lokačná otázka?
  • Je to otázka, ktorý má časové obmedzenie?
  • Prečo sa ten človek pýta? Čo je jeho cieľom?
  • Čo ho uspokojí?
  • Akým spôsobom ho môžem uspokojiť?

Dôležité je uvedomiť si, že odpoveď na otázku by nemala presahovať viac ako 30 slov. Google má rád jednoduché, stručné odpovede.

Môžete sa pozrieť napríklad do nástroja Ahrefs na report organických fráz a vyfiltrovať si Featured Snippet. Uvidíte, na aké otázky sa váš Featured Snippet umiestňuje:

Implementácia: Copywriting

Dôležité je, uvedomiť si, že odpoveď na otázku by nemala presahovať viac ako 30 slov. Môžete sa rozpísať, ale odpoveď by mala byť na začiatku – ideálne v prvom nadpise a odseku. Google má rád jednoduché, stručné odpovede.

Long-tail, long-tail, long-tail – v hlasovom vyhľadávaní sa nikdy nebudú objavovať „head“ frázy, napríklad „pánske topánky“. Budú to long-taily – vždy. Tak s tým počítajte a píšte tak, aby ste na ne vedeli odpovedať.

Budujte si na webe sekcie ako poradne, slovníky pojmov alebo často kladené otázky (FAQ).

Píšte prirodzene, konverzačne. Na nič sa nehrajte, píšte, ako by ste normálne odpovedali na otázky, napríklad na pobočke. Každý tvorca obsahu musí chápať, že výsledky vyhľadávania riadi umelá inteligencia a strojové učenie, ktoré sa dynamicky mení na základe správania používateľov. Ak používatelia zmenia správanie, musíme sa mu prispôsobiť aj my. Toto je RankBrain, ktorý je súčasťou algoritmu Google už roky. Pozrime sa na prezentáciu Adama Ježka z Get Found.

Implementácia: Optimalizácia pre Featured snippety a knowledge graph

Ak má niečo overenú priamu väzbu na hlasové vyhľadávanie, tak sú to tzv. Featured snippety. 40,7 % odpovedí z hlasového vyhľadávania prichádza z Featured Snippetov. Featured snippety sú odpovede formou citácií z iných webov na nultej pozícii vo vyhľadávaní. Ich obrovskou výhodou je, že na tieto otázky zatiaľ PPC necielia.

Budujte si na webe sekcie ako poradne, slovníky pojmov alebo často kladené otázky (FAQ) – detailne postup opisujem vo svojej prezentácii pre Support Day. V prípade segmentov receptov použijte štruktúrované dáta pre recepty.


Ako sa tam dostanete? Jednoducho. Zohľadnite user intent, správne odpovedzte a majte dostatočnú autoritu. 🙂

Pripravil som pre vás checklist toho, čo musíte splniť, aby ste sa do Featured snippetu dostali jednoducho:

  1. vyfiltrujte si z analýzy kľúčových slov opytovacie frázy,
  2. zistite, pri ktorých sa zatiaľ nič nezobrazuje, alebo sa zobrazuje len Wikipédia – to je vaša príležitosť,
  3. na základe týchto fráz si pripravte slovník pojmov, alebo poradňu na webe,
  4. nasmerujte na tieto stránky interné odkazy,
  5. v nadpise článku odpovedajte na otázku „Čo je SEO?“ -> „SEO je Pavol Ungr“, 🙂
  6. musíte sa dostať na prvú stránku, inak sa do Featured Snippet nedostanete,
  7. odpoveď musí byť v prvom odseku a nesmie byť dlhšia ako 200 – 300 znakov,
  8. v nadpise aj v texte musí byť presná zhoda s otázkou, resp. s odpoveďou,
  9. odpoveď musí zaznieť v prvej vete,
  10. vložte obrázok, ktorý zaujme, je správne optimalizovaný a rieši user intent,
  11. odpoveď musí byť objektívna a nie subjektívna, ako napríklad „Boh je zo zmrzliny“,
  12. stránka musí bežať na https, byť mobilná, rýchla a doména autoritatívna…

Rovnako ako Featured Snippet kriticky dôležitý bude aj obsah v tzv. Grafu znalostí. Google bude brať odpovede primárne z neho, až potom z webov. To znamená, že musíte vedieť, na ktoré otázky sa objavuje knowledge graph a skúsiť ho ovplivniť.

EAT, YMYL

Počuli ste už niekedy tieto skratky? Zrejme nie, pokiaľ vás nezasiahol tzv. Medic Update. Čo tieto skratky znamenajú je najlepšie vysvetľujú nasledujúce obrázky:

Proste ide o to, že si Google myslí, a má pravdu, že v prípade niektorých tém, by mal byť autor rovnako ako webové stránky dôveryhodnou autoritou v odbore. Weby, ktoré to nespĺňali, zažili v auguste 2018 nepríjemný zásah.

Do stratégie je potrebné zapojiť aj odborníkov na sociálne siete. Váš obsah musí byť populárny a zdieľaný na sociálnych sieťach.

Nemôžeme očakávať, že pri hlasovom vyhľadávaní to bude inak. Aj v tomto prípade preto kladiem veľký dôraz na dôveryhodnosť a autoritu na webe. Opäť prikladám zoznam, podľa ktorého by ste sa mali riadiťje to kombinácia on-page SEO, UX a link buildingových aktivít.

  1. Upravte hlavný názov článku/kategórie tak, aby opisovali riešenie alebo tému článku.
  2. Získajte viac pozitívnych recenzií na Google a Facebooku.
  3. Obsah úzko prepojte s vašou značkou.
  4. Získajte externé odkazy z autoritatívnych EAT webov.
  5. Aktualizujte staré články, aby všetky spĺňali EAT. Doména musí byť konzistentná.
  6. Upravte medailóniky autorov, aby boli čo najpresnejšie a najobsiahlejšie – meno, priezvisko, zamestnanie, pozície, odkazy na profily autorov na iných stránkach.
  7. Pridajte na web certifikáty, ktoré máte.
  8. Vložte do textov článkov odkazy na externé dôveryhodné weby, z ktorých tvrdenia vychádzajú (zdroje, vedecké štúdie).
  9. Nesmie existovať články bez dôveryhodných autorov – ak také máte, musia sa priradiť inej dôveryhodné osobe.
  10. Zaistite, aby autori na svoje články odkazovali zo svojich webov.
  11. Značka a jej autori by mali byť aktívny pod rovnakým brandom tiež na iných weboch
  12. Doplňte štruktúrované dáta.

Štruktúrované dáta

Pokiaľ boli štruktúrované dáta v bežnom hľadaní len príjemnou „viagrou“ pre CTR, v hlasovom vyhľadávaní sú úplne nevyhnutné. Hlasoví asistenti musia pochopiť, o čom každá časť webu je, a preto sú štruktúrované dáta nevyhnutnosťou. Google sa to postupne a pomaly učí sám, ale ak to chceme urýchliť, musíme implementovať štruktúrované dáta z Schema.org formou JSON-LD.

Zdroj: SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL181

Vždy si prejdite možnosti na Schema.org a vyberte tie, ktoré sú pre váš web relevantné. Určite doplňte Speakable, najmä pri spravodajských weboch. Google oznámil, že Speakable „zapne“ na i spravodajských weboch, až keď ich bude na danom trhu dosť.

Pre hlasové vyhľadávanie bude mať význam predovšetkým:

  • cena,
  • dostupnosť,
  • názov,
  • obrázok produktu,
  • logo,
  • sociálne profily,
  • omrvinková navigácia.

Keď sa zamyslíte nad tým, čo vám vlastne hlasové vyhľadávanie prinesie, tak sa skôr alebo neskôr prídete na to, že je to viditeľnosť značky.

Lokálne SEO a mobile-friendly web

Na záver už len krátky dodatok – ak máte v ponuke niečo, čo sa dá lokálne vyhľadávať, musíte mať spracované lokálne SEO. Hoci je to téma na ďalších 30 strán, nižšie som spísal aspoň niekoľko dôležitých bodov.

  • Že sa hlasové vyhľadávanie v drvivej miere odohráva na mobilných zariadeniach, asi nikoho neprekvapí, takže mať rýchly a responzívny/ adaptívny web je základ.
  • Majte aktuálny, vyplnený a čo najlepšie optimalizovaný zápis v Google Moja Firma.
  • Budujte ďalšie zápisy v lokálnych službách.
  • Buďte konzistentní a aktuálni – všade rovnaké a aktuálne telefónne číslo, e-mailová adresa atď.
  • Optimalizujte kontaktnú stránku na lokálne otázky.
  • Získavajte citácie, recenzie a spätné odkazy.

Actions for Google

Prejdite si Actions for Google, nech poznáte všetky možnosti, a skúste si naprogramovať vlastnú implementáciu. Pozrite sa, čo má napríklad Todoist.

Zdieľajte a buďte zdieľaní

Sociálne siete tu budú hrať ešte väčšiu úlohu než v bežnom Organicu. Do stratégie je potrebné zapojiť aj odborníkov na sociálne siete. Váš obsah musí byť populárny a zdieľaný na sociálnych sieťach.

Optimalizácia webu

Buďte:

  1. mobile-friendly (responzívne, adaptívne weby alebo AMP),
  2. rýchli (pravidelne sa testuje na web.dev),
  3. bezpeční (https).

Brand vládne všetkému

Keď sa zamyslíte nad tým, čo vám vlastne hlasové vyhľadávanie prinesie, tak sa skôr alebo neskôr prídete na to, že je to viditeľnosť značky. Organic speje k tomu, že v ňom budú prevažne odpovede Googlu. V prípade hlasového vyhľadávania to bude možno tisíc-krát výraznejšie. Odkazy na weby nebudú, len odpovede. A ak odpovede nebudú zahŕňať vašu značku, neznamená to nič dobré. Preto musíte byť značkou a autoritou.

Zvýši sa počet priamych návštev, zvýši sa počet hľadaní bez kliknutia. To bude reálny dôsledok vášho úspechu v hlasovom vyhľadávaní.

Nezabudnite – všetko overujte v asistentovi. Každý, kto chce optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie, musí mať svojho vlastného Google asistenta. Google zriadil špeciálnu podporu pro používaní asistenta. Buďte v obraze.

Hlasové vyhľadávanie je tu, nebude trvať dlho a budeme vyhľadávať aj v češtine/slovenčine. Času ostáva možno ešte menej, než si myslíte. Pustite sa do optimalizácie vašich webov pre hlasové vyhľadávanie čo najskôr. Implementujte analýzu kľúčových slov, začnite „makať“ na Featured Snippet a lokálnom vyhľadávaní. Nenechajte sa prevalcovať technológiami a buďte na ne pripravení.

Takže priatelia, veľa šťastia. „OK Google: Turn on voice search for Czech republic.“

Zdroje:

  • 1) SOLIS, Aleyda. Optimizing for Voice Search #SMXL18: How to better understand voice search behavior and optimize to make the most out of the voice search opportunity? In this presentation you’ll obtain insights, actions and tools. Slideshare [online]. Miláno, Itálie: Slideshare, 2018, 7.11.2018 [cit. 2018-12-09]. Dostupné z: https://www.aleydasolis.com/
  • 2)  DONNELLY, Gordon. 33 Voice Search Statistics to Prepare You for the Voice Search Revolution [online]. 7. září 2018. Dostupné z: https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/04/10/voice-search-statistics-2018

Odporúčaná literatúra:

Basta Digital: Hlasoví asistenti – ako neodradiť používateľov?

https://www.slideshare.net/aleydasolis/optimizing-for-voice-search-smxl18
https://www.semrush.com/blog/large-scale-study-how-to-rank-for-featured-snippets-in-2018/
https://backlinko.com/voice-search-seo-study
https://searchengineland.com/what-3000-voice-search-queries-tell-us-about-the-voice-search-revolution-291441
https://moz.com/blog/how-voice-search-will-change-digital-marketing-for-the-better
https://moz.com/blog/lessons-from-1000-voice-searches
https://neilpatel.com/blog/voice-search-success/
https://searchengineland.com/how-visual-and-voice-search-are-revitalizing-the-role-of-seo-303958
https://www.searchenginejournal.com/voice-conversational-search-overcoming-challenges/230035/
https://searchengineland.com/already-doing-seo-add-these-two-things-to-optimize-for-voice-search-295827
https://backlinko.com/optimize-for-voice-search
https://searchengineland.com/study-11-voice-search-ranking-factors-analyzed-unpacked-293221
https://techcrunch.com/2018/03/14/spotify-voice-control/?guccounter=1
https://searchengineland.com/seo-2018-optimizing-voice-search-288078

Zdieľať článok
Pavel Ungr
Ťažký kaliber na vaše SEO

Pavel sa venuje SEO už viac ako 10 rokov, od roku 2005. Pracoval v agentúrach ako Et-netera, Ataxo alebo H1.cz. Od roku 2013 je ako nezávislý špecialista na voľnej nohe a okrem konzultácií pre stredných a veľkých klientov (Alkohol.cz, Shoptet, Airbank, Alza další) pravidelne publikuje, školí a prednáša. SEO vníma ako neoddeliteľnú súčasť všetkých špecializácií pri tvorbe a fungovaní obsahovo kvalitného webu. SEO je užitočné pre používateľov ako aj marketérov. Okrem SEO sa aktívne zaujíma o ďalšie presahy do UX, obsahový marketing, sociálne siete a ich využitie z pohľadu online marketingu.

Tento článok ti prináša

SEOloger

SEOloger je projekt Pavla Ungra, ktorý sa zameriava na podporu vzdelávania v oblasti SEO. Ponúka širokú škálu služieb vrátane SEO analýzy, návrhu informačnej architektúry, projektového riadenia online marketingu a analýzy kľúčových slov. Okrem toho organizuje školenia, webináre a pravidelné stretnutia pre SEO komunitu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+