Zaujíma ma
27. septembra 2022

Roman Vraňák

Facebook Ads Specialist
27. septembra 2022

Ako na reklamné kampane na Facebooku

4 min čítanie

Už pár rokov je Facebook plnohodnotnou sociálnou sieťou, ale i predajným kanálom. Facebook nám umožňuje viac než len jednoduchú interakciu medzi značkou a zákazníkom. Som presvedčený, že ešte stále je to jeden z najlepších kanálov na oslovenie cieľového publika a podporu predaja.

Na druhej strane je potrebné povedať, že Facebook môže mať klesajúcu návratnosť, rastúce náklady a problémy s cielením v dôsledku neustále sa meniacich zásad ochrany osobných údajov.

Najväčšie zmeny nastali keď im klepla spoločnosť Apple po prstoch a vyzerá to tak, že ani Európska únia im nezostane nič dlžná. 

Prečo ešte stále inzerovať na Facebooku? 

  • Pokročilé možnosti zacielenia reklamy na konkrétne publikum
  • Bezproblémová implementácia produktov do e-shopu
  • Prehľadné dáta a analýza údajov
  • Jedna z najväčších sociálnych sietí  (Facebook, Instagram a WhatsApp)
  • Prístup k celej knižnici reklám Facebooku
  • Možnosti spustenia reklám aj s nízkymi rozpočtami 

Než sa spoločne pozrieme, ako na Facebook, chcem upozorniť, že je potrebné správne nastaviť Meta Pixel.

Možno to znie ako banalita, ale mnoho klientov podcení toto dôležité nastavenie. Buď ho nastavia nesprávne alebo zbiera nekompletné údaje, čím sa zle doručujú reklamy. 

Prečo je dôležite mať správne nastavený Meta Pixel? 

Po správnom nainštalovaní kódu dokáže Pixel sledovať správanie používateľa keď klikne na jednu z vašich reklam a navštívi stránku. Môžete vidieť, koľko času strávi na vašej stránke, na ktoré odkazy klikne, ktoré stránky navštívi, ktoré produkty si zakúpi a podobne.

Avšak skutočná hodnota Meta Pixelu spočíva v možnosti vytvoriť vlastné alebo lookalike publikum, na ktoré sa môžete zamerať. Zacielenie reklám na konkrétne publiká vám umožní prispôsobiť kreatívu a ponuky pre efektívnejšie reklamy.

5 stratégií reklamy na Facebooku, ktoré treba vyskúšať

1.Prispôsobte svoje reklamy cielením na konkrétne publikum

Facebook má jedny z najrozsiahlejších možností cielenia reklám, ktoré vám umožnia veľmi konkrétne nastaviť cieľové publikum, propagované akcie a kreatívu reklám. Toto nastavenie je užitočné, ak nemáte veľa existujúcich údajov o zákazníkoch, ktoré by ste mohli použiť. 

Funkcia Facebook Core Audience (Základné publikum) vám umožňuje spresniť cieľový trh na základe týchto kritérií:

  • Oblasť 
  • Demografické údaje 
  • Záujmy 
  • Správanie
  • Prepojenia

Nápady na budovanie hlavného publika môžete získať pomocou nástroja “Audience Insights”. Tento nástroj vám poskytne informácie o polohe, demografii, záujmoch, správaní a prepojeniach vašich súčasných sledovateľov.

Ako môžete využiť možnosti zacielenia Core Audience vo svojej reklamnej stratégii na Facebooku?

Cielenie podľa životných udalostí

Existuje mnoho možností zamerania na životné udalosti – okrem iného zásnuby, sobáše, deti, nové zamestnanie, promócie, nedávne presťahovanie, odchod do dôchodku, výročie, strata blízkej osoby a mnohé ďalšie. 

Zvážte udalosti, v ktorých sa vaše produkty používajú a premýšľajte o životných udalostiach, ktoré môžu zodpovedať takémuto cieleniu. 

Cielenie podľa počasia

Hoci to nie je natívna možnosť cielenia na Facebooku, existujú nástroje tretích strán, ktoré môžete použiť na automatické prispôsobenie reklamnej kreatívy a aktiváciu/deaktiváciu reklám na základe lokálneho počasia. 

Cielenie podľa vašich záujmov

Pozrite sa na spoločné záľuby vášho publika a vyberte tie, ktoré priamo súvisia s vašimi službami alebo produktami. 

2. Získavanie opakovaných nákupov prostredníctvom vlastného publika na Facebooku

Vlastné publiká Facebooku sú skupiny používateľov, ktorí do určitej miery poznajú vašu značku. To znamená, že už navštívili vašu webovú stránku, konkrétne produkty alebo kategórie, prihlásili sa na odber vašich e-mailov, uskutočnili nákup alebo interagovali s vašimi príspevkami/Facebook stránkou. 

Jednoducho napísané, Facebook v podstate vezme údaje o zákazníkoch, ktoré mu poskytne Pixel a porovná ich s používateľmi Facebooku, pričom nakoniec priradí zákazníkov k jednotlivým používateľom. Facebook potom vytvorí skupiny používateľov, čo vám umožní zacieliť na nich rôzne reklamné kampane.

Môžete vytvoriť štyri typy vlastných skupín:

  • Vlastné publiká webových stránok
  • Vlastné publiká aplikácie 
  • Zoznamy zákazníkov
  • Zapojenie publika

3. Rozšírte svoj trh prostredníctvom cielenia na lookalike publiká

Lookalike publiká sú veľmi cenné, pretože majú veľa spoločného na základe dát s vašimi existujúcimi publikami.Táto stratégia reklamy na Facebooku je ideálny spôsob ako získať nových zákazníkov.

Lookalike publikum môžete škálovať vďaka eventom, ktoré máte na webe. Pri malých trhoch, akým je Slovensko, odporúčame tvoriť publiká väčšie ako 5 %. 

Ak máte internetový obchod, Facebook vám pri získaní dostatočného počtu konverzií umožní vytvoriť aj value-based lookalike publiká, čo sú skupiny užívateľov na základe hodnoty nákupu. V skratke, Facebook okrem dát zoberie aj hodnoty nákupov a bude sa snažiť hľadať podobných používateľov.

4. Retargetovanie návštevníkov vašich podstránok

Retargetingové reklamy na Facebooku sa zobrazujú používateľom, ktorí v minulosti navštívili vašu webovú stránku elektronického obchodu alebo komunikovali s vašou stránkou na Facebooku či Instagrame.

Táto stratégia reklamy je skvelý spôsob, ako rozvíjať už začaté vzťahy. Môžete cieliť na používateľov až po konkrétne akcie, ktoré vykonali – lajky na Facebooku, produkty pridané do košíka alebo dokonca konkrétne navštívené stránky.

Aké typy retargetingu môžete využívať? 

Užívatelia, ktorí

  • interagovali s vašou značkou na Facebooku alebo Instagrame,
  • navštívili určité podstránky na vašom webe,
  • použili vašu mobilnú aplikáciu,
  • strávili určitý čas na vašej stránke,
  • navštívili konkrétne stránky webu, pozreli si produkt (tzv. “ViewContent”),
  • pridali produkt do košíka atď…

Veľmi veľa firiem podcení retargeting a nevyužijú jeho potenciál. My odporúčame pristupovať k retargetingu personalizovane a prispôsobovať reklamu rôznym typom publík na základe akcie, v ktorej skončili. 

 

5. Pozrite si vašu konkurenciu v knižnici reklám 

Získavanie pozornosti je najcennejšia komodita Facebook reklamy. Aby ste zistili, čo priťahuje vaše publikum je dobré si pozrieť, čo robí vaša konkurencia. Vďaka nástroju Ad Library si môžete pozrieť, aké reklamy spúšťa vaša konkurencia. 

Pri strategickom plánovaní reklamy na Facebooku je užitočné zistiť, ktoré reklamy spúšťajú vaši priami a nepriami konkurenti. Zvýšenú pozornosť venujte kreatívam, vrátane obrázkov a textov, ako aj variantom reklám.

Na záver len toľko…

Dôležité je testovať svoje reklamy, aby ste zistili, čo funguje a čo nie a potom podľa týchto poznatkov robiť úpravy. Ak vytvoríte dostatočne zaujímavú kreatívu, Facebook sa postará o to, aby reklamu doručil tým správnym používateľom.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Roman Vraňák

Facebook Ads Specialist

Som Facebook špecialista v online marketingovej agentúre High 5 studio. V online marketingu sa pohybujem už 9 rokov. Začínal som s tvorbou webov, SEO optimalizáciou a skončil som pri Facebook reklamách, vďaka čomu sa viem na projekty pozerať komplexne.

Tento článok prináša

High 5 studio je online marketingová agentúra, poskytujúca svojim klientom komplexné služby, so špecializáciou hlavne na Google ads, SEO, online stratégie. Sme marketingoví nadšenci a spolu tvoríme skvelú online marketingovú agentúru. Sídlime v Bratislave, pôsobíme v digitálnom svete.


Posledné
Obľúbené