Ak má byť Facebook reklama efektívna, chce to jasný cieľ
Áno, hovoríme o KPI (Key Performance Indicators – kľúčovom parametri výkonnosti). Mimochodom, aký máte v rámci reklám na Facebooku zadefinovaný cieľ vy? Ak ich sledujete viacero – napríklad konverzný pomer a zároveň lepší PNO (podiel nákladov na obrate) či dokonca celkovú návratnosť investície z reklamy (ROAs), zastavte sa na moment.
Vyhodnocovať kampane podľa týchto všetkých ukazovateľov môže byť mätúce, pretože si tieto všetky ciele navzájom môžu konkurovať. Lepšou voľbou je vybrať si jeden a kampane vyhodnocovať podľa neho. Ľahko potom optimalizujete rozpočet medzi jednotlivé reklamy – pridáte tým efektívnejším a uberiete tým menej úspešým.
Ako na nových zákazníkov cez Facebook ads?
Akvizícia nových zákazníkov je častým dôvodom, prečo vôbec Facebook reklamu riešiť. Darí sa vám osloviť ich? Ak nie, nechajte to na algoritmus. Dokáže pomerne jednoducho a rýchlo zadefinovať cieľovú skupinu, ktorá je podobná vašim aktuálnym zákazníkom. Ako?
Vyskúšajte vytvoriť lookalike publikum pre časť nákupného procesu s označením dokončenie nákupu (event purchase). Výsledkami budete prekvapení.
Masírujte reklamou aj tých, ktorí už u vás nakúpili
Nesú totiž na svojich pleciach hneď niekoľko benefitov – registrujú vašu značku a už vo vašom e-shope nakupovali, preto poznajú jeho výhody aj prostredie. Nemusíte ich preto lámať na vašu konkurenčnú výhodu. Stačí, ak im jemne podsuniete vaše aktuálne zľavy alebo výhodné ponuky. V rámci nastavení Facebook publika si vytvorte napríklad kombináciu používateľov, ktorí už u vás nakúpili a zároveň svoj nákup zrealizovali v horizonte 60 – 180 dní dozadu.
Účinný remarketing má pre Facebook Ads svoje úskalia
Či už v prípade remarketingových kampaní zameraných na pozretie produktu alebo vloženie do košíka, kedy zákazník nákup nedokončí, nie je jedno, ako ho budete reklamou prenasledovať. Bežnou praxou totiž je nastaviť kampaň na 30 dní a nechať ju bežať.
Ak však chcete získať lepšie výsledky, rozdeľte cielenie na zákazníkov, ktorí pridali produkt do košíka alebo zobrazili produkt pred jedným dňom a následne tromi, siedmimi či štrnástimi. Vytvoríte tak niekoľko ad setov, ktoré môžete lepšie optimalizovať pomocou textu, vizuálu a napokon opakovane rozdeliť budget podľa výkonnosti.
Nebojte sa automatizácie vo Facebook reklame
Automatizácia a umelá inteligencia sú faktory, ktoré pre dosiahnutie efektívnejších výsledkov musí zohľadniť dnes už vari každý marketér. Šetria čas a prinášajú výsledky na základe presných dát. Zároveň platí jedno – čím viac ich využívate, tým sa ich algoritmus a procesy na pozadí zdokonaľujú, takže… Hor sa do toho!
Vo Facebook reklame je to napríklad Advantage+ kampaň. Ak ste ju ešte neotestovali, budete prekvapení, ako zvláda nielen remarketing, ale aj akvizíciu nových zákazníkov. Bonusom je, že uľahčuje aj tvorbu kreatívy a pre rôzne zobrazenia vyberá tie najlepšie možnosti.
Nuž, Facebook Ads dokáže potrápiť. No ak máte to správne know-how a nebojujete s pokrokom, môže to byť účinný nástroj, ako vystreliť čísla v e-shope opäť o úroveň vyššie.