Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

5 overených tipov, ako na Facebook reklamu

Nefungujú vaše Facebook reklamy tak, ako by ste si možno predstavovali? Možno je problém v nastavení alebo štruktúre samotných kampaní. Druhým faktorom, ktorému sa ešte množstvo marketérov, social media manažérov alebo majiteľov Facebook účtov bráni, je automatizácia. Problém bude zrejme niekde medzi tým. Preto sme pre vás zhrnuli zopár najzákladnejších chýb, ktoré môžu spôsobiť, že sú vaše Facebook Ads málo efektívne. A, samozrejme, aj tipov, ako ich vylepšiť.

Roman Helt Roman Helt
Performance Marketing Director ui42
5 overených tipov, ako na Facebook reklamu

Ak má byť Facebook reklama efektívna, chce to jasný cieľ 

Áno, hovoríme o KPI (Key Performance Indicators – kľúčovom parametri výkonnosti). Mimochodom, aký máte v rámci reklám na Facebooku zadefinovaný cieľ vy? Ak ich sledujete viacero – napríklad konverzný pomer a zároveň lepší PNO (podiel nákladov na obrate) či dokonca celkovú návratnosť investície z reklamy (ROAs), zastavte sa na moment.

Vyhodnocovať kampane podľa týchto všetkých ukazovateľov môže byť mätúce, pretože si tieto všetky ciele navzájom môžu konkurovať. Lepšou voľbou je vybrať si jeden a kampane vyhodnocovať podľa neho. Ľahko potom optimalizujete rozpočet medzi jednotlivé reklamy – pridáte tým efektívnejším a uberiete tým menej úspešým.

Ako na nových zákazníkov cez Facebook ads? 

Akvizícia nových zákazníkov je častým dôvodom, prečo vôbec Facebook reklamu riešiť. Darí sa vám osloviť ich? Ak nie, nechajte to na algoritmus. Dokáže pomerne jednoducho a rýchlo zadefinovať cieľovú skupinu, ktorá je podobná vašim aktuálnym zákazníkom. Ako?

Vyskúšajte vytvoriť lookalike publikum pre časť nákupného procesu s označením dokončenie nákupu (event purchase). Výsledkami budete prekvapení.

Masírujte reklamou aj tých, ktorí už u vás nakúpili

Nesú totiž na svojich pleciach hneď niekoľko benefitov – registrujú vašu značku a už vo vašom e-shope nakupovali, preto poznajú jeho výhody aj prostredie. Nemusíte ich preto lámať na vašu konkurenčnú výhodu. Stačí, ak im jemne podsuniete vaše aktuálne zľavy alebo výhodné ponuky. V rámci nastavení Facebook publika si vytvorte napríklad kombináciu používateľov, ktorí už u vás nakúpili a zároveň svoj nákup zrealizovali v horizonte 60 – 180 dní dozadu.

Účinný remarketing má pre Facebook Ads svoje úskalia 

Či už v prípade remarketingových kampaní zameraných na pozretie produktu alebo vloženie do košíka, kedy zákazník nákup nedokončí, nie je jedno, ako ho budete reklamou prenasledovať. Bežnou praxou totiž je nastaviť kampaň na 30 dní a nechať ju bežať.

Ak však chcete získať lepšie výsledky, rozdeľte cielenie na zákazníkov, ktorí pridali produkt do košíka alebo zobrazili produkt pred jedným dňom a následne tromi, siedmimi či štrnástimi. Vytvoríte tak niekoľko ad setov, ktoré môžete lepšie optimalizovať pomocou textu, vizuálu a napokon opakovane rozdeliť budget podľa výkonnosti. 

Týždenný podcast UPdate

Nebojte sa automatizácie vo Facebook reklame 

Automatizácia a umelá inteligencia sú faktory, ktoré pre dosiahnutie efektívnejších výsledkov musí zohľadniť dnes už vari každý marketér. Šetria čas a prinášajú výsledky na základe presných dát. Zároveň platí jedno – čím viac ich využívate, tým sa ich algoritmus a procesy na pozadí zdokonaľujú, takže… Hor sa do toho!

Vo Facebook reklame je to napríklad Advantage+ kampaň. Ak ste ju ešte neotestovali, budete prekvapení, ako zvláda nielen remarketing, ale aj akvizíciu nových zákazníkov. Bonusom je, že uľahčuje aj tvorbu kreatívy a pre rôzne zobrazenia vyberá tie najlepšie možnosti.

Nuž, Facebook Ads dokáže potrápiť. No ak máte to správne know-how a nebojujete s pokrokom, môže to byť účinný nástroj, ako vystreliť čísla v e-shope opäť o úroveň vyššie.

>>Reklamy na sociálnych sieťach<<

Zdieľať článok
Roman Helt
Performance Marketing Director ui42

Roman Helt vedie v ui42 performance oddelenie a spolu so svojimi kolegami vytvára jedinečné marketingové stratégie nielen pre e-commerce klientov. Kladie dôraz na automatizáciu a efektívnosť procesov.

Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je slovenská digitálna agentúra, ktorá pokrýva všetky základné oblasti online biznisu. Ponúka komplexné služby od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Sú one-stop shop pre váš online biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn poukázal na medzeru vo výkonnosti B2B reklám. Zavádza nové riešenia
2 min. čítanie

LinkedIn poukázal na medzeru vo výkonnosti B2B reklám. Zavádza nové riešenia

LinkedIn zistil, že 81 % B2B reklám nie je schopných zachytiť dostatočnú pozornosť alebo vyvolať zapamätateľnosť. Platforma predstavuje nový výskum preferencií zákazníkov spolu s rozšírenými možnosťami pre live eventy a vylepšenými funkciami LinkedIn Accelerate. Tieto inovácie zahŕňajú AI video reklamy a nové ciele kampaní.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+