2 min. čítanie

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk

Faktory ako cielenie, brand či dosah sú pre marketingové kampane nepochybne podstatné. Nedávne štúdie ukazujú, že kreativita v reklame zohráva zásadnú úlohu pri zvyšovaní predaja a zisku. Ako môže e-commerce využiť silu kreativity?

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk
Zdroj: Depositphotos

Vplyv kreativity na predaj

Výskum spoločnosti NCSolutions zdôrazňuje, že kreativita je najvýznamnejším faktorom, ktorý prispieva k rastu predaja.

Údaje pochádzajú z takmer 450 CPG (Consumer Packaged Goods) kampaní na digitálnych a televíznych platformách. Poučiť sa z toho môžu aj e-commerce profesionáli.

Kreatívny prístup priamo ovplyvňuje takmer polovicu potenciálneho predaja, čo z nej robí nevyhnutnú súčasť reklamnej stratégie. Zameranie sa na tvorivý a pútavý obsah môže byť efektívnejšie než ostatné reklamné prvky, ako sú cielenie, dosah či aktuálnosť.

Vplyv kreativity na zisk

Štúdia spoločností Kantar a WARC analyzovala vzťah medzi kvalitou kreatívnych prvkov v reklamných kampaniach a ich schopnosťou generovať zisk. Výsledky ukazujú, že kampane s vysokou kvalitou kreatívy dosahujú oveľa vyššiu návratnosť investícií v porovnaní s kampaňami, ktoré majú nižšiu kvalitu kreatívy.

Konkrétne, kampane s vysokou kvalitou kreatívy prinášajú priemernú ziskovú ROI 6,62. To znamená, že za každý investovaný dolár do tejto kampane prináša 6,62-násobok investície ako zisk. Kampane s nízkou kvalitou kreatívy dosiahli len na 1,42, čo je viac než štvornásobný rozdiel v prospech kampaní s vysokou kvalitou kreatívy.

Tento výrazný rozdiel naznačuje, že keď spoločnosti investujú do tvorby kvalitných, nápaditých a efektívnych reklamných kampaní, môžu očakávať oveľa lepšie finančné výsledky. Kvalita tu neznamená len vizuálnu atraktívnosť alebo originalitu, ale zahŕňa aj schopnosť kampane zaujať publikum, odlíšiť sa od konkurencie a efektívne komunikovať hodnoty značky. Tieto faktory priamo ovplyvňujú spotrebiteľské správanie, čo sa následne premieta do vyšších predajov a ziskov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôležitosť kreativity v reklame

Kreativita nie je len príjemným bonusom, ale nevyhnutnou investíciou pre úspešnú reklamu. Či už ide o inovatívne vizuály, pútavé rozprávanie príbehov alebo podčiarknutie jedinečného posolstva značky, kreativita môže výrazne zvýšiť efektivitu kampaní.

Nedávne poznatky tiež hovoria o tom, ako veľmi je dôležité lámať tabu v reklame alebo pustiť sa do osvetových kampaní, ktoré šíria dobro.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?
6 min. čítanie

Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?

Ako veľmi dáme na zľavy v e-shopoch? A ako veľmi dávajú zľavy samotné e-shopy? Na to sa pozrela nová štúdia pod vedením Jaroslava Janíčka v rámci projektu Ďekovačka. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 200 slovenských e-shopov. Výsledky odhalili zaujímavé informácie o tom, ako zľavy v online obchodoch fungujú.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+