2 min. čítanie

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk

Faktory ako cielenie, brand či dosah sú pre marketingové kampane nepochybne podstatné. Nedávne štúdie ukazujú, že kreativita v reklame zohráva zásadnú úlohu pri zvyšovaní predaja a zisku. Ako môže e-commerce využiť silu kreativity?

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk
Zdroj: Depositphotos

Vplyv kreativity na predaj

Výskum spoločnosti NCSolutions zdôrazňuje, že kreativita je najvýznamnejším faktorom, ktorý prispieva k rastu predaja.

Údaje pochádzajú z takmer 450 CPG (Consumer Packaged Goods) kampaní na digitálnych a televíznych platformách. Poučiť sa z toho môžu aj e-commerce profesionáli.

Kreatívny prístup priamo ovplyvňuje takmer polovicu potenciálneho predaja, čo z nej robí nevyhnutnú súčasť reklamnej stratégie. Zameranie sa na tvorivý a pútavý obsah môže byť efektívnejšie než ostatné reklamné prvky, ako sú cielenie, dosah či aktuálnosť.

Vplyv kreativity na zisk

Štúdia spoločností Kantar a WARC analyzovala vzťah medzi kvalitou kreatívnych prvkov v reklamných kampaniach a ich schopnosťou generovať zisk. Výsledky ukazujú, že kampane s vysokou kvalitou kreatívy dosahujú oveľa vyššiu návratnosť investícií v porovnaní s kampaňami, ktoré majú nižšiu kvalitu kreatívy.

Konkrétne, kampane s vysokou kvalitou kreatívy prinášajú priemernú ziskovú ROI 6,62. To znamená, že za každý investovaný dolár do tejto kampane prináša 6,62-násobok investície ako zisk. Kampane s nízkou kvalitou kreatívy dosiahli len na 1,42, čo je viac než štvornásobný rozdiel v prospech kampaní s vysokou kvalitou kreatívy.

Tento výrazný rozdiel naznačuje, že keď spoločnosti investujú do tvorby kvalitných, nápaditých a efektívnych reklamných kampaní, môžu očakávať oveľa lepšie finančné výsledky. Kvalita tu neznamená len vizuálnu atraktívnosť alebo originalitu, ale zahŕňa aj schopnosť kampane zaujať publikum, odlíšiť sa od konkurencie a efektívne komunikovať hodnoty značky. Tieto faktory priamo ovplyvňujú spotrebiteľské správanie, čo sa následne premieta do vyšších predajov a ziskov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôležitosť kreativity v reklame

Kreativita nie je len príjemným bonusom, ale nevyhnutnou investíciou pre úspešnú reklamu. Či už ide o inovatívne vizuály, pútavé rozprávanie príbehov alebo podčiarknutie jedinečného posolstva značky, kreativita môže výrazne zvýšiť efektivitu kampaní.

Nedávne poznatky tiež hovoria o tom, ako veľmi je dôležité lámať tabu v reklame alebo pustiť sa do osvetových kampaní, ktoré šíria dobro.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+