Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk

Faktory ako cielenie, brand či dosah sú pre marketingové kampane nepochybne podstatné. Nedávne štúdie ukazujú, že kreativita v reklame zohráva zásadnú úlohu pri zvyšovaní predaja a zisku. Ako môže e-commerce využiť silu kreativity?

Ako dokáže kreatívna reklama zvýšiť predaj a zisk
Zdroj: Depositphotos

Vplyv kreativity na predaj

Výskum spoločnosti NCSolutions zdôrazňuje, že kreativita je najvýznamnejším faktorom, ktorý prispieva k rastu predaja.

Údaje pochádzajú z takmer 450 CPG (Consumer Packaged Goods) kampaní na digitálnych a televíznych platformách. Poučiť sa z toho môžu aj e-commerce profesionáli.

Kreatívny prístup priamo ovplyvňuje takmer polovicu potenciálneho predaja, čo z nej robí nevyhnutnú súčasť reklamnej stratégie. Zameranie sa na tvorivý a pútavý obsah môže byť efektívnejšie než ostatné reklamné prvky, ako sú cielenie, dosah či aktuálnosť.

Vplyv kreativity na zisk

Štúdia spoločností Kantar a WARC analyzovala vzťah medzi kvalitou kreatívnych prvkov v reklamných kampaniach a ich schopnosťou generovať zisk. Výsledky ukazujú, že kampane s vysokou kvalitou kreatívy dosahujú oveľa vyššiu návratnosť investícií v porovnaní s kampaňami, ktoré majú nižšiu kvalitu kreatívy.

Konkrétne, kampane s vysokou kvalitou kreatívy prinášajú priemernú ziskovú ROI 6,62. To znamená, že za každý investovaný dolár do tejto kampane prináša 6,62-násobok investície ako zisk. Kampane s nízkou kvalitou kreatívy dosiahli len na 1,42, čo je viac než štvornásobný rozdiel v prospech kampaní s vysokou kvalitou kreatívy.

Tento výrazný rozdiel naznačuje, že keď spoločnosti investujú do tvorby kvalitných, nápaditých a efektívnych reklamných kampaní, môžu očakávať oveľa lepšie finančné výsledky. Kvalita tu neznamená len vizuálnu atraktívnosť alebo originalitu, ale zahŕňa aj schopnosť kampane zaujať publikum, odlíšiť sa od konkurencie a efektívne komunikovať hodnoty značky. Tieto faktory priamo ovplyvňujú spotrebiteľské správanie, čo sa následne premieta do vyšších predajov a ziskov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dôležitosť kreativity v reklame

Kreativita nie je len príjemným bonusom, ale nevyhnutnou investíciou pre úspešnú reklamu. Či už ide o inovatívne vizuály, pútavé rozprávanie príbehov alebo podčiarknutie jedinečného posolstva značky, kreativita môže výrazne zvýšiť efektivitu kampaní.

Nedávne poznatky tiež hovoria o tom, ako veľmi je dôležité lámať tabu v reklame alebo pustiť sa do osvetových kampaní, ktoré šíria dobro.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?
5 min. čítanie

Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?

Výber správnej domény je kľúčom k budovaniu silnej značky a dôveryhodnosti v očiach zákazníkov. Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo je .sk stále prvou voľbou Slovákov? V rozhovore s Petrom Bírom zo spoločnosti SK-NIC sa dozviete napríklad aj to, ako si zabezpečiť krátku a zapamätateľnú adresu a pozrieme sa aj na doménové aukcie.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+