6 min. čítanie

Ako budovať značku v digitálnom svete

Na to, aby ste sa odlíšili od konkurencie, vám už nepostačí len originálne logo a chytľavý slogan. Budovanie vlastnej značky zahŕňa množstvo krokov, ktoré dokopy vytvárajú spoľahlivý a silný brand. Čítajte ďalej a zistite, ako vybudovať značku, ktorá sa zakorení hlboko v podvedomí vašich zákazníkov.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Ako budovať značku v digitálnom svete

Budovanie značky je prirodzenou súčasťou marketingovej stratégie každého podniku. Platená reklama na Google zabezpečí okamžité predaje, no značka v zákazníkovi nebude dlho rezonovať. Čo teda urobiť preto, aby sa to nestalo? 

Branding marketing na vzostupe

Bez ohľadu na to, aká veľká je vaša firma, mali by ste investovať do budovania vlastnej značky, ak chcete zostať pre zákazníkov relevantní aj v budúcnosti. Časom získate cenné výhody, ktorými sa vzdialite od konkurentov.

Odlíšite sa od konkurencie

Trh je v mnohých smeroch presýtený. Už takmer neexistuje segment, ktorý by nemal priamych konkurentov. Aj to je dôvod, prečo je také náročné vyniknúť.

Avšak všetky hodnoty, príbeh, prísľuby a aktivity značky smerujú k poukázaniu na vašu jedinečnosť. Aj vďaka nim sa v budúcnosti stanete pre potenciálnych zákazníkov ideálnou voľbou.

Budete nezabudnuteľní

Jednou z výhod dôsledného budovania značky je investícia do nezabudnuteľných kampaní. Zákazníci vás rozpoznajú vďaka fyzickým, vizuálnym či sluchovým prvkom.

Podporte ich dôveru a zamerajte sa aj na obsah, ktorý produkujete. Všetky e-maily a reklamy na Google či Instagrame by mali byť konzistentné a udržiavané v jednom tóne.

Všímajte si reakcie svojich zákazníkov a tvorte obsah na základe toho, ako s ním interagujú.

Získate lojálnych zákazníkov

Známe značky majú často silnú zákaznícku základňu. Ich branding vychádza z poskytovania jedinečných zážitkov, s ktorými si publikum vytvára silné puto.

Ak sa s vašimi zákazníkmi spojíte aj emocionálne, získate ľudí, ktorí podporia váš biznis, podelia sa o svoje pozitívne skúsenosti, nebudú sa utiekať ku konkurencii a odporučia vás aj iným.

Udržte si zamestnancov

Reputácia značky závisí aj od miery fluktuácie zamestnancov. Pri častých odchodoch a náboroch neušetríte na nákladoch a navyše sa nevyhnete šíreniu negatívnych informácií.

Snažte sa udržať svoje najlepšie talenty ďaleko od pazúrov konkurencie. Riaďte a budujte vlastnú značku aktívne.

6 krokov pri budovaní značky

Identifikujte svoje publikum

Pochopte, kto sú vaši zákazníci. Analyzujte súčasných a nájdite v nich spoločné prvky. Objavte ich záujmy a potreby, pýtajte sa na ich problémy. Často vám prezradia aj to, kde najradšej nakupujú a čo by sa o vás radi dozvedeli.

Podrobne ich študujte, definujte svoje cieľové publikum a vypracujte persóny.

Preskúmajte trh

Nielen zákazníci, ale aj samotný trh odhalí mnoho. Spoznajte trendy, príležitosti, nákupné návyky či názory o vás a konkurentoch.

Všímajte si zákazníkov konkurencie, ich preferované komunikačné kanály a záujmy. Povedia vám viac, ako by sa mohlo zdať.

Sformulujte svoju hodnotu

Hodnota je prísľub značky. Je to viac ako slogan. Mala by riešiť problémy zákazníkov lepšie ako konkurenti.

Na to, aby ste pochopili, v čom sa skrýva vaša hodnota, pýtajte sa sami seba:

  • Čo skutočne chce váš zákazník?
  • Ako váš produkt alebo služba vyrieši jeho problém(y)?
  • Aké faktory motivujú jeho nákupné rozhodnutia?
  • Prečo si existujúci zákazníci vyberajú vašu značku a nie konkurenciu?

Komunikujte svoje výhody a nezavádzajte zákazníkov.

Definujte osobnosť značky

Osobnosť značky, rovnako ako osobnosť jednotlivca, je kombináciou vlastností, ktoré firma prejavuje. V ideálnom prípade tieto vlastnosti pritiahnu zákazníkov a vplývajú na ich vnímanie.

Osobnosť, ktorá rezonuje medzi vašimi zákazníkmi, vám pomôže vybudovať emocionálne spojenie a odlíšiť sa od konkurencie.

Zvážte vlastnosti, ktoré by ste radi spojili so svojou značkou. Chcete mať charizmu alebo byť vnímaní ako vizionári? Ak predávate outdoorové vybavenie na adrenalínové športy, hlas vašej značky by mal byť sebavedomý a silný.

Nájdite rozpoznateľné symboly

Ďalším krokom je výber prvkov, ktoré vás budú identifikovať. Farby, fonty, obaly, slogan či logo vyvolávajú špecifické emócie a majú svoj význam.

Zabezpečte, aby boli výrazné, ľahko rozpoznateľné a pripravené na distribúciu medzi všetky kanály. Do obsahu vkladajte vybraté vizuálne prvky ako je logo, farba či typ písma.

Buďte dôslední

Majte na pamäti, že budovanie vlastnej značky je nepretržitý proces počas celej existencie biznisu.

Jednotlivec sa musí so značkou stretnúť 5 až 7-krát, kým si ju zapamätá.

Od webovej stránky, cez sociálne siete, až po offline interakcie so zákazníkmi by mal byť branding konzistentný.

Vybudujte konzistentnú značku

Budovanie značky nemusí byť zdĺhavé a ani drahé. Väčšina zo spomínaných tipov nestojí takmer nič. Začnite s nízkym rozpočtom a zvyšujte úsilie podľa toho, ako vaša spoločnosť rastie.

Ak však potrebujete pomôcť s definovaním cieľového publika, vytvorením hodnôt značky či konzistentnou komunikáciou, oslovte špecialistov, ktorí dôsledne preskúmajú všetky možnosti a pomôžu vám vybudovať zapamätateľnú značku aj za hranicami Slovenska.

Zdieľať článok
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity ako Content Specialist. Zameriava sa na písanie blogových článkov, SEO a PR aktivity. Vopred ju ženie chuť neustále sa zlepšovať, vďaka čomu rýchlo zapadla do Dexfinity tímu.

Dexfinity
Tento článok ti prináša

Dexfinity

Sme medzinárodný tím 63+ online marketérov a e-commerce špecialistov. Naším primárnym zameraním je optimalizácia a škálovanie online podnikania partnerských firiem na domácom trhu a ich následný export za hranice. V marketingu si veríme už od roku 2009. Preto si necháme zaplatiť, len ak prinesieme výsledky.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok