Dnes sa zameriame na A/B testovanie vo facebookovej reklame.
Čo na to budeme potrebovať?
- Aspoň päť obrázkov do reklamy,
- aspoň štyri rôzne textácie, ktoré použijeme,
- ďalej budeme potrebovať päť titulkov,
- jeden reklamný účet,
- jedného zapáleného markeťáka
Všetko máme? Paráda! Ideme testovať.
Ako príklad budeme písať reklamu na zber dopytov po marketingovej službe.
Najprv vezmeme päť vizuálov, ktoré máme pripravené a začneme testovať na úrovni reklamy. Máme teda jednu reklamnú kampaň, jednu reklamnú sadu a päť rôznych reklám. V každej reklame je rovnaký reklamný text, rovnaký titulok, rovnaké zacielenie a jediné, čo je päťkrát iné, je grafika reklamy.
Necháme 24 hodín reklamu pracovať a potom sa pozrieme na výsledky.
Po 24 hodinách nás zaujíma koľko nám spadlo dopytov z ktorej konkrétnej reklamy a ktorý obrázok nám vyhral A/B testovanie. Sekundárne nás zaujíma CPM, aby sme zistili, ako veľmi sa naša reklama nášmu publiku páči. V tejto fáze nás nezaujímajú ani kliknutia na našu stránku, ani lajky alebo komentáre.
Po 24 hodinách nám jasne vyhral obrázok číslo 1. Spadol nám z neho jeden dopyt, mal tiež najlepšie CPM a najviac kliknutí na webové stránky, to ale teraz nie je dôležité.
Do ďalšieho A/B testovania teda nasadzujeme obrázok číslo 1. Vytvoríme preň úplne novú kampaň a na úrovni reklamy testujeme.
K nášmu výhernému obrázku pridáme štyri rôzne textácie. Textácie sú rôzne a útočia na rôzne problémy, ktoré náš klient môže riešiť. Máme teda rovnakú grafiku vo všetkých štyroch reklamách, rovnaký popis a rovnaké zacielenie.
Ďalšie dni už môžeme pozorovať prvé skutočné výsledky našej práce. Za necelý týždeň nám kampaň doručila šesť výsledkov. Máme skvelé výsledky z reklamy číslo 1, 2 a 4.
Máme šesť výsledkov za podobnú cenu. Moje ďalšie kroky povedú na naše obchodné oddelenie, ktoré mi prezradia, ako veľmi boli tieto kontakty relevantné a na základe toho budeme ďalej upravovať našu reklamu. Naším cieľom nie je prehltiť obchod zbytočným množstvom kontaktov, ale doručovať kvalitné dopyty, z ktorých sa stanú naši zákazníci.
Keď sa teda dozvieme výhernú textáciu, v ďalšom A/B testovaní si to medzi sebou rozdajú titulky reklám.
Takýto titulok môže vyzerať nasledovne:
- Online marketing
- Výkonnostný online marketing
- Stratosférický online marketing
- Marketing, ktorý Vás postaví na nohy
Potom sa často stáva, že naši marketéri napíšu pokojne aj stovku kampaní za mesiac len preto, aby našli matematicky ten najlepší variant reklám, ktorý nášmu klientovi prinesie najviac peňazí.
Rovnako ako v obchode vyhráva tá najrýchlejšia alebo najlepšia ponuka, tak vo svete marketingu vyhráva najkreatívnejší marketér alebo marketér, ktorý nie je lenivý napísať desiatky a desiatky reklamných textácií, aby našiel tú správnu, ktorá zarába peniaze.
Dúfame, že vám návod prišiel vhod. Prajeme skvelé návratnosti a bezkonkurenčné PNO.