3 min. čítanie

A/B testovanie v praxi

A/B testovanie je najčastejšie používaná metóda na testovanie obsahu vo výkonnostnom marketingu. Cieľ takéhoto A/B testovania je zvýšiť konverzný pomer, obrat alebo získať lepší CPC. A/B testovaním dokážeme za krátku dobu zistiť, ktorý variant je pre nás lepší a zarobí nám, prípadne nášmu klientovi viac peňazí. Testovať môžeme newslettre, reklamy alebo napríklad weby.

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
A/B testovanie v praxi

Dnes sa zameriame na A/B testovanie vo facebookovej reklame.

Čo na to budeme potrebovať?

  • Aspoň päť obrázkov do reklamy,
  • aspoň štyri rôzne textácie, ktoré použijeme,
  • ďalej budeme potrebovať päť titulkov,
  • jeden reklamný účet,
  • jedného zapáleného markeťáka

Všetko máme? Paráda! Ideme testovať.

Ako príklad budeme písať reklamu na zber dopytov po marketingovej službe.

Najprv vezmeme päť vizuálov, ktoré máme pripravené a začneme testovať na úrovni reklamy. Máme teda jednu reklamnú kampaň, jednu reklamnú sadu a päť rôznych reklám. V každej reklame je rovnaký reklamný text, rovnaký titulok, rovnaké zacielenie a jediné, čo je päťkrát iné, je grafika reklamy.

>>Kľúčové slová<<

Necháme 24 hodín reklamu pracovať a potom sa pozrieme na výsledky.

Po 24 hodinách nás zaujíma koľko nám spadlo dopytov z ktorej konkrétnej reklamy a ktorý obrázok nám vyhral A/B testovanie. Sekundárne nás zaujíma CPM, aby sme zistili, ako veľmi sa naša reklama nášmu publiku páči. V tejto fáze nás nezaujímajú ani kliknutia na našu stránku, ani lajky alebo komentáre.

Po 24 hodinách nám jasne vyhral obrázok číslo 1. Spadol nám z neho jeden dopyt, mal tiež najlepšie CPM a najviac kliknutí na webové stránky, to ale teraz nie je dôležité.

Týždenný podcast UPdate

Do ďalšieho A/B testovania teda nasadzujeme obrázok číslo 1. Vytvoríme preň úplne novú kampaň a na úrovni reklamy testujeme.

K nášmu výhernému obrázku pridáme štyri rôzne textácie. Textácie sú rôzne a útočia na rôzne problémy, ktoré náš klient môže riešiť. Máme teda rovnakú grafiku vo všetkých štyroch reklamách, rovnaký popis a rovnaké zacielenie.

Ďalšie dni už môžeme pozorovať prvé skutočné výsledky našej práce. Za necelý týždeň nám kampaň doručila šesť výsledkov. Máme skvelé výsledky z reklamy číslo 1, 2 a 4.

Máme šesť výsledkov za podobnú cenu. Moje ďalšie kroky povedú na naše obchodné oddelenie, ktoré mi prezradia, ako veľmi boli tieto kontakty relevantné a na základe toho budeme ďalej upravovať našu reklamu. Naším cieľom nie je prehltiť obchod zbytočným množstvom kontaktov, ale doručovať kvalitné dopyty, z ktorých sa stanú naši zákazníci.

Keď sa teda dozvieme výhernú textáciu, v ďalšom A/B testovaní si to medzi sebou rozdajú titulky reklám.

Takýto titulok môže vyzerať nasledovne:

  • Online marketing
  • Výkonnostný online marketing
  • Stratosférický online marketing
  • Marketing, ktorý Vás postaví na nohy

Potom sa často stáva, že naši marketéri napíšu pokojne aj stovku kampaní za mesiac len preto, aby našli matematicky ten najlepší variant reklám, ktorý nášmu klientovi prinesie najviac peňazí.

Rovnako ako v obchode vyhráva tá najrýchlejšia alebo najlepšia ponuka, tak vo svete marketingu vyhráva najkreatívnejší marketér alebo marketér, ktorý nie je lenivý napísať desiatky a desiatky reklamných textácií, aby našiel tú správnu, ktorá zarába peniaze.

Dúfame, že vám návod prišiel vhod. Prajeme skvelé návratnosti a bezkonkurenčné PNO.

Zdieľať článok
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roku 2020 za temnej doby pandémie som založili s kolegom Viktorom online marketingovú agentúru ViVa marketing. Názov je odvodený z našich krstných mien. V online prostredí sa pohybujem od roku 2017, kedy som viedol svoj prvý e-shop a spoznal som ako veľmi bolí investovať vlastné peniaze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientov rádovo v jednotkách miliónov českých korún. A vedieme agentúru o pätnástich ľuďoch.

Tento článok ti prináša

ViVa marketing

ViVa Marketing je mladá online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na výsledky a dlhodobé priateľské vzťahy so svojimi partnermi. Ponúkajú služby v oblasti online marketingu, vrátane marketingových stratégií, nastavenia presného merania reklamných kampaní, zvyšovania konverzií, analýz a pravidelného vyhodnocovania kampaní.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spúšťa Boost kampane. Sľubuje rozšírenie dosahu a získavanie leadov
3 min. čítanie

LinkedIn spúšťa Boost kampane. Sľubuje rozšírenie dosahu a získavanie leadov

Prichádzajú LinkedIn Boost kampane – nová funkcia, ktorá firmám umožňuje propagovať príspevky na generovanie leadov. Z organických príspevkov sa stanú reklamy a rozšíria si dosah. Ako pristúpiť k novému nástroju a ako ho efektívne ho využiť? Pozrieme sa na to, čo novinka prináša a ako ju spustiť. Výhodou je, že je prístupná globálne a môžeme […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Prichádza Daze: Messenger novej generácie, ktorý pobláznil davy ešte pred uvedením na trh
3 min. čítanie

Prichádza Daze: Messenger novej generácie, ktorý pobláznil davy ešte pred uvedením na trh

Do sveta sociálnych sietí sa valí nový hráč. Reklama, ktorú si poctivo buduje na TikToku a Instagrame, stihla vyvolať ošiaľ. Predpokladá sa, že Daze, pripravovaná chatová aplikácia s využitím umelej inteligencie, zmení spôsob komunikácie v digitálnom prostredí. Prečo? Používa prvky, ktoré sú zaujímavé najmä pre mladé publikum a generáciu Z. Inovatívnym spôsobom spája kreativitu so […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+