5 min. čítanie

8 možností, ako v dobe krízy vyťažiť zamestnancov v prospech online propagácie firmy

V období pandémie, ale aj mimo nej, má veľa zamestnancov často „prestoje“. Keď sedia v predajni, nemajú čo robiť, keď sa čaká na zákazku a podobne. Tak isto, ak poklesli zákazky v aktuálnom krízovom období, inokedy vyťažení pracovníci majú zrazu voľné kapacity. Ako ich čas investovať tak, aby to pomohlo firme z oblasti online marketingu?

8 možností, ako v dobe krízy vyťažiť zamestnancov v prospech online propagácie firmy

Základom je schopný počítač

Ak človek bežne nepracuje s počítačom, no chcete ho zapojiť, musíte mu nejaký kúpiť. Stačí repasovaný notebook za 200 – 250 €, písal som o tom dokonca aj článok. Ja kupujem veci z Technimax, sú to overené stroje Dell, ktoré veľa vydržia. Je v nich originálny Windows, stačí zapnúť a pracovať.

Microsoft Office nepotrebuje, stačí mu Open Office či Google Dokumenty. Windows 10 má v sebe už dokonca aj antivírus. Čiže investícia 250 € je komplet, bez ďalších nutností. A keď zistíte, že ho už nepotrebujete, kľudne ho za 100 – 150 € „stretlíte“ na inzercii. Alebo mu jednoducho ponúknite odmenu, ak bude používať svoj domáci notebook. Je to fér.

1. Písanie blogu

Ak máte svoj web a na ňom blog, je čas začať písať 🙂 Ak nemáte, založte si ho alebo požiadajte dodávateľa webu o tvorbu. Je to malá investícia, ktorá sa vám v budúcnosti vráti.

Píšte články o téme, ktorej sa vaša firma venuje. Dajte tomu srdiečko a pridanú hodnotu. Nejde o objem, ale expertízu. Je jedno, či máte kaderníctvo, stavebniny alebo predávate plastové okná. Stačí do Google zadať kľúčové slovo a v dolnej časti uvidíte nápady na témy, ktorým sa môžete venovať.

Nemusíte používať sofistikované nástroje, no kľúčové slová sú alfa a omega toho, ako tvoriť obsah na webe. Môžete písať super články, ale ak zabudnete na slová, ktoré ľudia hľadajú, proste ich cez Google nenájdu. Napísal som k tomu aj výživný článok „Úprimne a od srdca o SEO a optimalizácii pre vyhľadávače“.

Nie je to jadrová fyzika. Niekto z firmy si k tomu sadne, naučí sa základy a ukáže to ostatným. Základ je začať.

Benefitovať z návštevnosti budete roky. Ak máte napríklad stavebniny v Trnave, viete sa ľahko dostať na prvé miesto vo vyhľadávaní a získať nových zákazníkov. Google ocení aktivitu a obsah článkov a posunie vás hore. A to platí hlavne v segmentoch, ktoré bežne „SEO optimalizáciu“, teda optimalizáciu pre vyhľadávače, nerobia. Lokálne SEO je silná vec.

2. Guest blogging

Na internete existujú stovky magazínov a webov, ktoré ocenia, ak im napíšete obsah zadarmo. Nie PR článok, ale pekný článok o niečom, v čom ste doma a čo čitatelia ocenia. Jediné, čo za to žiadajte, je spätný odkaz a podpis autora. Získate tak backlinky a v Google sa posuniete ešte vyššie. Nie hneď, nie do týždňa, ale pomôže vám to. Linkbuilding je silným základom pre SEO a guestbloggingom to ľahko dosiahnete.

3. Tvorenie fotiek a videí

Dnes má takmer každý vo vrecku mobil, ktorý fotí a točí videá v dostatočnej kvalite. Tvorte obsah! Píšete o nejakých tehlách? Odfoťte ich, urobte video. Máte kvetinárstvo a píšete článok o tom, ako sa starať o izbové rastliny? Dajte tam pár fotiek, pridajte video na svoj kanál na Youtube. Že tie fotky nie sú profi? Nevadí, to je len dobre. Ľudia oceňujú autentické fotky a Google má rád nový obsah.

Nepoužívajte fotky z free fotobanky alebo nedajbože „stiahnuté z internetu“. Stiahnuté fotky nemôžete umiestniť len tak na svoj web. Neuveríte, ale je to krádež 🙂 Na fotky musíte mať legálne právo ich použiť. A to máte hlavne vtedy, ak ich sami odfotíte, či natočíte video.

Natočiť video alebo urobiť pár fotiek trvá pár minút. Urobte to!

Na fotkách či videu nemusíte byť vy, ani zamestnanec. Videá je ideálne aj komentovať. Nemusíte ich strihať, či upravovať. Základ je ich spraviť. Vylepšovať viete aj neskôr.

4. Sledovanie diskusií a pomoc online otázkam

Na internete sa v rôznych fórach riešia otázky, na ktoré „vaši ľudia“ poznajú odpoveď. Stačí, aby ich hľadali a odpovedali. Registrácia do fór nič nestojí a experti sa v nich vyjadrujú málokedy. Stačí komentovať a podpisovať sa „Jožo, stavebniny TOPBAU Trnava“. Ľudia tieto diskusie opakovane hľadajú a je veľká pravdepodobnosť, že na vás natrafia a neskôr využijú vaše služby.

Predstavte si, že váš zamestnanec vie pár vetami pomôcť tisícom ľudí. V offline svete by ste to brali ako výborné promo. Tak prečo nie aj na internete?

5. Začlenenie do skupín a pomoc komunite

To isté platí o skupinách na Facebooku. Sú ich stovky. Stačí sledovať, vyhľadávať aj rok staré diskusie a reagovať. Podporíte svoju firmu. A je to zadarmo.

6. Odborná pomoc pri tvorbe obsahu

Napíšte do magazínov, že máte ľudí, ktorým sa môže redaktor ozvať, ak by písal nejaký obsah. Obsahu sa tvorí veľa, no copywriterom často chýba know-how. Len 15-minútový telefonát s vašim zamestnancom im pomôže a radi podpíšu zdroj, prípadne pridajú backlink.

Predstavte si, že redaktor píše o dlažbe na terasu. Váš človek s tým robí roky a vie pomôcť redaktorovi napísať super obsah. Stačí pár minút na telefonát a vaša firma má promo zdarma a redaktor super info z prvej ruky.

7. Dopĺňanie obsahu a aktualizácia externého obsahu

Stačí hľadať už publikované články, prečítať a ak tam niečo chýba, napísať do redakcie a ponúknuť pomoc. Sú to dve muchy jednou ranou – vy získate promo zdarma a zamestnanec sa pri štúdiu a hľadaní niečo dozvie.

8. Staňte sa manažérom

Nenechávajte aktivitu iba na zamestnancov. Potrebujú vás a váš čas. Dávajte im konkrétne úlohy a zadania. Hľadajte príležitosti za nich a postupne to na nich delegujte. Kontrolujte čo urobili, aby cítili, že vám na tom záleží. Čítajte, vzdelávajte sa, materiálu je dosť.

Nevyužitý čas zamestnancov sa dá využiť. Ale musí tomu veriť majiteľ alebo ich manažér. Musí sa zorientovať a chápať pridanú hodnotu svojej „extra“ práce. A hlavne to musí vedieť preniesť na svojich ľudí.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+