5 min. čítanie

10 tipov pre eshopy: ako sa z balenia môže stať marketing

Váš výrobok sa k zákazníkom musí dostať v bezpečí svojej krabice a s pridanou hodnotou. Pri balení sa preto nezabudnite spýtať, čo uvidí váš zákazník po doručení balíka a prečo by sa mal k vám vrátiť.

10 tipov pre eshopy: ako sa z balenia môže stať marketing

Možných ciest je niekoľko. Tá klasická je bezpečne zabaliť a poslať. Tá, ktorá predáva, odlišuje a ukazuje zákazníkovi záujem a snahu, je o detailoch. Nepodceňujte ani jednu z nich. Máme pre vás 10 dôležitých tipov, vďaka ktorým sa váš balík dostane v bezpečí k zákazníkom a s veľkou pravdepodobnosťou sa k vám v podobe ďalších objednávok aj vrátia.

Obsah balíka musí byť v bezpečí

Na farbe až tak nezáleží

Odporcovia klasických hnedých krabíc budú možno oponovať, ale aj táto klasika sa vie predať. Musíte len vedieť, ako ju správne doplniť. Dajte si vyrobiť vlastné nálepky, papierové lepiace pásky s logom alebo s mottom a obyčajná krabica nadobudne šmrnc, ktorý zaujme na prvý pohľad, hovorí Rastislav Dvorčák z eshopu s obalmi PackPack.

Vyberte vhodný baliaci materiál

Dôvody sú hneď dva. Nielenže správnym obalom ochránite svoje výrobky, navyše viete aj ušetriť. Nie vždy je potrebná pevná 5-vrstvová krabica. Obal vždy prispôsobte tomu, čo posielate. Na krehký produkt si vezmite pevnú krabicu, na oblečenie vám postačí papierová obálka. Na trhu nájdete už dnes obaly od výmyslu sveta. Od klasických klopových, zásielkových až po drobné darčekové.

Nepodceňujte veľkosť balenia

Nepremršťujte to s veľkosťou. Tak ako pri pevnosti aj veľkosť vyberajte podľa toho, čo bude obsahom balíka. Čím väčšia krabica v porovnaní s výrobkom, tým väčšie riziko znehodnotenia alebo tým viac fixačného materiálu budete potrebovať. Na výbere veľkosti si preto dajte naozaj záležať. Závisí od toho nielen bezpečnosť, ale aj vaše náklady.

Vnútorný priestor fixujte a zabezpečte deformačné zóny

Voľný priestor vo vnútri balíka fixujte. Na výber máte niekoľko možností. Elegantným riešením sú fólie alebo vzduchové vankúše, prípadne drevitá vlna, ktorá je viac dekoračná. A nezabudnite ani na deformačnú zónu. Ak posielate naozaj krehký výrobok, zabezpečte, aby medzi krabicou a vašim výrobkom bol priestor aspoň 3 cm z každej strany na možné deformácie pri preprave. 

Používajte kvalitné lepiace produkty

A teda pásky, ktoré držia a plnia svoj účel. Najlepší spôsob lepenia pásky je do kríža. Ak je to potrebné, prelepte balík aj na rizikových miestach, ako sú spoje na hranách krabice.

Vytvorenie vzťahu cez balenie

Odlíšenie na prvý pohľad

Na prvom dojme záleží. Krabica polepená nesúrodými zásielkovými lístkami a páskou, ako na to prišlo, nikoho neočarí. Využite možnosti, ktoré ponúka trh a nechajte si pripraviť nálepky, papierové lepiace pásky s vlastným logom alebo nápisom. V prípade, že chcete investovať, narástli ste, nechajte si svoje obaly potlačiť.

Drobné detaily alebo darčeky navyše

Skrátka niečo, čo prekvapí a poteší vášho zákazníka, keď balík od vás otvorí. Detail by mal súvisieť s tým, čo predávate a ponúkate vo svojom eshope. Ak je to detské oblečenie, môže to byť balón, ak je to kozmetika, môže to byť vzorka ďalšieho produktu, prípadne sušené kvety, alebo ak ste pralinkári, niečo navyše na ochutnanie. Nepribaľujte preto nič len tak ledabolo. Pri čokoláde by sa nemala objaviť voňavka tak ako pri detskom oblečení sviečka.

Dá sa to aj s vôňou

Vôňa po otvorení balíka len pocit umocní. Dajte si teda záležať aj na tom. Oblečenie by malo voňať novotou namiesto od toho, čo ste práve doma varili.

Prepojenie drobnými lístočkami

Píšte svojim zákazníkom odkazy. Vysvetlite svoje hodnoty, prihovorte sa im. Aj takouto malou drobnosťou si budujete v nimi vzťah namiesto osobného kontaktu, ktorý pri eshopoch nie je až tak bežný.

Ukazujte svoje hodnoty

Nevidieť ich na prvý pohľad, hodnoty ale hrajú čoraz väčší prím. Uvedomiť si dopady svojho podnikania a začať sa správať šetrne k prírode pritiahne zákazníkov, ktorí s vami tieto hodnoty zdieľajú. Upozorňujte na ne potlačou na vašich produktoch, na baleniach, píšte o nich na eshope alebo ich komunikujte prostredníctvom už spomínaných odkazov v balíkoch. Je dobré o nich hovoriť a nastaviť sa tak so svojimi zákazníkmi na spoločnú vlnu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok