2 min. čítanie

Nemecko opäť konfrontuje praktiky Temu. Čínska firma vyhlasuje, že je férová

Nemecká organizácia Verbraucherzentrale Bundesverband (VZBV) požaduje, aby sa Temu zdržalo určitých postupov.

Nemecko opäť konfrontuje praktiky Temu. Čínska firma vyhlasuje, že je férová
Zdroj: Depositphotos

Ide napríklad o uvádzanie zliav bez poskytnutia informácií o referenčných cenách. VZBV tiež napáda ďalšie nekalé praktiky a manipulatívny dizajn čínskej platformy na ovplyvňovanie používateľov. Temu to odmieta a tvrdí, že ich cieľom je pomôcť spotrebiteľom robiť informované rozhodnutia.

Temu tvrdí, že starostlivo kontroluje informácie o cenách a dodávateľoch a zabezpečuje presnosť a transparentnosť pre zákazníkov. Spoločnosti heise online sa podarilo skontaktovať so zástupcom Temu. V správe sa uvádza, že “mnohí predajcovia na Temu bežne dodávajú do maloobchodných predajní s papierenským tovarom. Uvedené ceny tvoria referenciu pre výrobky, ktoré Temu ponúka priamo z výroby bez akýchkoľvek obchádzok. Starostlivo kontrolujeme všetky informácie o cenách, ktoré poskytujú naši predajcovia, aby sme zabezpečili presnosť a transparentnosť pre našich zákazníkov.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Po konfrontácii ohľadom falošných recenzií zo strany VZBV sa Temu bráni: “Nikdy nemažeme ani nepotláčame negatívne recenzie. Naopak, poskytujeme pre ne špeciálne filtre, pretože veríme, že môžu pomôcť kontrolovať predajcov a povzbudiť ich, aby zlepšili kvalitu svojich výrobkov a služieb.”

heise online približuje problematiku: “Spoločnosť Temu uviedla, že v záujme lepšej identifikácie dodávateľov výrobkov zviditeľnila ich logá na webovej stránke. “Pridali sme tiež poštové smerovacie čísla všetkých dodávateľov, pričom sme zohľadnili preferencie európskych spotrebiteľov,” píše Temu – aj keď dodávatelia sídlia v Číne.”

Nemecko sa do boja proti lacnému tovaru z Číny pustilo už začiatkom roka. Zároveň to nie je jediná krajina, ktorá má s Temu problém. Svoje pripomienky nedávno zverejnila aj česká Asociácia pre elektronický obchod (APEK). Vo svojom vyhlásení argumentuje znevýhodnením miestnych obchodníkov, ktorí musia dodržiavať prísne nariadenia medzinárodného obchodu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+