Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Nemecko opäť konfrontuje praktiky Temu. Čínska firma vyhlasuje, že je férová

Nemecká organizácia Verbraucherzentrale Bundesverband (VZBV) požaduje, aby sa Temu zdržalo určitých postupov.

Nemecko opäť konfrontuje praktiky Temu. Čínska firma vyhlasuje, že je férová
Zdroj: Depositphotos

Ide napríklad o uvádzanie zliav bez poskytnutia informácií o referenčných cenách. VZBV tiež napáda ďalšie nekalé praktiky a manipulatívny dizajn čínskej platformy na ovplyvňovanie používateľov. Temu to odmieta a tvrdí, že ich cieľom je pomôcť spotrebiteľom robiť informované rozhodnutia.

Temu tvrdí, že starostlivo kontroluje informácie o cenách a dodávateľoch a zabezpečuje presnosť a transparentnosť pre zákazníkov. Spoločnosti heise online sa podarilo skontaktovať so zástupcom Temu. V správe sa uvádza, že “mnohí predajcovia na Temu bežne dodávajú do maloobchodných predajní s papierenským tovarom. Uvedené ceny tvoria referenciu pre výrobky, ktoré Temu ponúka priamo z výroby bez akýchkoľvek obchádzok. Starostlivo kontrolujeme všetky informácie o cenách, ktoré poskytujú naši predajcovia, aby sme zabezpečili presnosť a transparentnosť pre našich zákazníkov.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Po konfrontácii ohľadom falošných recenzií zo strany VZBV sa Temu bráni: “Nikdy nemažeme ani nepotláčame negatívne recenzie. Naopak, poskytujeme pre ne špeciálne filtre, pretože veríme, že môžu pomôcť kontrolovať predajcov a povzbudiť ich, aby zlepšili kvalitu svojich výrobkov a služieb.”

heise online približuje problematiku: “Spoločnosť Temu uviedla, že v záujme lepšej identifikácie dodávateľov výrobkov zviditeľnila ich logá na webovej stránke. “Pridali sme tiež poštové smerovacie čísla všetkých dodávateľov, pričom sme zohľadnili preferencie európskych spotrebiteľov,” píše Temu – aj keď dodávatelia sídlia v Číne.”

Nemecko sa do boja proti lacnému tovaru z Číny pustilo už začiatkom roka. Zároveň to nie je jediná krajina, ktorá má s Temu problém. Svoje pripomienky nedávno zverejnila aj česká Asociácia pre elektronický obchod (APEK). Vo svojom vyhlásení argumentuje znevýhodnením miestnych obchodníkov, ktorí musia dodržiavať prísne nariadenia medzinárodného obchodu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+