Ide napríklad o uvádzanie zliav bez poskytnutia informácií o referenčných cenách. VZBV tiež napáda ďalšie nekalé praktiky a manipulatívny dizajn čínskej platformy na ovplyvňovanie používateľov. Temu to odmieta a tvrdí, že ich cieľom je pomôcť spotrebiteľom robiť informované rozhodnutia.
Temu tvrdí, že starostlivo kontroluje informácie o cenách a dodávateľoch a zabezpečuje presnosť a transparentnosť pre zákazníkov. Spoločnosti heise online sa podarilo skontaktovať so zástupcom Temu. V správe sa uvádza, že “mnohí predajcovia na Temu bežne dodávajú do maloobchodných predajní s papierenským tovarom. Uvedené ceny tvoria referenciu pre výrobky, ktoré Temu ponúka priamo z výroby bez akýchkoľvek obchádzok. Starostlivo kontrolujeme všetky informácie o cenách, ktoré poskytujú naši predajcovia, aby sme zabezpečili presnosť a transparentnosť pre našich zákazníkov.”
Po konfrontácii ohľadom falošných recenzií zo strany VZBV sa Temu bráni: “Nikdy nemažeme ani nepotláčame negatívne recenzie. Naopak, poskytujeme pre ne špeciálne filtre, pretože veríme, že môžu pomôcť kontrolovať predajcov a povzbudiť ich, aby zlepšili kvalitu svojich výrobkov a služieb.”
heise online približuje problematiku: “Spoločnosť Temu uviedla, že v záujme lepšej identifikácie dodávateľov výrobkov zviditeľnila ich logá na webovej stránke. “Pridali sme tiež poštové smerovacie čísla všetkých dodávateľov, pričom sme zohľadnili preferencie európskych spotrebiteľov,” píše Temu – aj keď dodávatelia sídlia v Číne.”
Nemecko sa do boja proti lacnému tovaru z Číny pustilo už začiatkom roka. Zároveň to nie je jediná krajina, ktorá má s Temu problém. Svoje pripomienky nedávno zverejnila aj česká Asociácia pre elektronický obchod (APEK). Vo svojom vyhlásení argumentuje znevýhodnením miestnych obchodníkov, ktorí musia dodržiavať prísne nariadenia medzinárodného obchodu.