![Zavŕšili sme turné po celom Slovensku. Aké bolo grande finale Ecommerce Bridge LIVE v Bratislave?](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/konferencia-ecommerce-bridge-live-bratislava-2024.jpg)
Naše konferencie bývajú uvoľnené, neformálne, plné kreatívneho ruchu, podnetov a nových kontaktov. Aj keď bol večer chladný, príjemná nálada v eklektických priestoroch Novej Cvernovky bola cítiť hneď pri vstupe. V spoločenskom priestore pri bare to žilo spontánnymi rozhovormi a na pódiu sa vystriedali odborníci, ktorí priniesli pohľady na aktuálne trendy.
Umelá inteligencia nás nevytláča, ale dáva nové zbrane
Ján Aštary a Ondrej Lipták z agentúry Dexfinity odpálili večer prvou prednáškou so zameraním na AI. V 20 minútach zhrnuli, na čo ju využívajú a ako im pomáha. Ukázali príklady pútavých videospotov vo viac ako 30 jazykoch alebo prezentáciu produktov, kde ušetrili desiatky hodín len vďaka tomu, že im AI vygenerovala zaujímavé prostredie namiesto sterilnej štúdiovej fotografie.
„E-commerce je teraz ako bojisko, kde sa odohráva bitka. Menia sa zaužívané veci. Čo platilo, už neplatí. Z každej strany prichádzajú nové výzvy a to, čo treba urobiť, je zareagovať.“
![EB LIVE Dexfinity](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/080-1024x683.jpg)
Ondrej Lipták a Ján Aštary, Dexfinity
Investori nedávajú peniaze do firmy na to, aby sa splatili pôžičky
Každý rok si pre účastníkov konferencie chystáme niečo nové. Tentokrát to bola debata medzi Adrianou Hurbych a skúsenou bizniswoman Tatianou Ondrejkovou. Okrem toho, že Tatiana stojí za úspešnými e-commerce značkami, je známa aj ako angel investorka.
Práve na to sa zamerali v diskusii – finančná injekcia od investorov totiž znie lákavo. No Táňa radí položiť si základnú otázku, či je to skutočne to, čo chcete. S týmto krokom prichádza do istej miery strata kontroly nad biznisom a nevyhnete sa povinnosti diskutovať. V debate padli rady, na čo sa zamerať a čomu sa vyhnúť. Zároveň zodpovedali aj pútavé otázky z publika.
„Dôležité je povedať si, čo v tom momente najviac chcem a potrebujem – každý startup sa môže nachádzať v inej fáze. A potom ísť za investorom. Musí fungovať prvotná chémia a nevyhnutná je aj schopnosť baviť sa o náročných otázkach.“
![Tatiana Ondrejková, Adriana Hurbych, EB LIVE](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/125-1024x683.jpg)
Debata Adriany Hurbych s Tatianou Ondrejkovou
Žije ešte dobierka? Čudovali by ste sa!
Po osviežujúcej pauze sme na pódiu privítali Juraja Stráskeho, zástupcu firmy Swiss Point, ktorá operuje fullfillment centrá v 7 európskych krajinách. Prednáška sa zamerala na fenomén dobierok. Vedeli ste, že na Slovensku je takmer polovica B2C balíkov platená práve takto? Aj z pohodlnejších možností ako je platba kartou priamo pri objednávke alebo kuriérovi, prevažuje platba v hotovosti. Pritom v krajinách ako Rumunsko je zastúpenie ešte vyššie. Juraj predložil dáta o platbách na dobierku a tipy ako si s tým poradiť, obzvlášť pri expanzii.
„Dobierka môže slúžiť ako konkurenčná výhoda pre lokálne e-shopy. Temu ju neponúka aj napriek tomu, že v našich končinách ide o veľmi populárny spôsob platby.“
![Juraj Strásky, EB LIVE](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/161-1024x683.jpg)
Juraj Strásky, Swiss Point
8 z 10 nemeckých zákazníkov nakupuje na online marketplace
Simona Sumegová z Kaufland Marketplace otvorila prednášku tým, že spoločnosť bežne nezdieľa svoje interné dáta. Účastníci prednášky alebo live streamu teda získali jedinečnú možnosť nazrieť za oponu a vytvoriť si obraz o tom, ako sa darí predajcom na platforme. Simona sa dotkla aj témy expanzie, ktorá je pre krajinu o veľkosti Slovenska nevyhnutná pre rast.
„V momente, keď sa chcete rozšíriť do ďalšej krajiny, urobte si prieskum, čo tam funguje, aké cenové porovnávače sa využívajú a ako nakupujú lokálni ľudia.“
![Simona Sumegová, EB LIVE](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/221-1024x683.jpg)
Simona Sumegová, Kaufland Marketplace
Začnite si za produkty pýtať viac
Autor bestselleru Žltá kniha budovania značky a úspešný marketingový expert sa u nás predstavil už aj minulý rok. Tentokrát poslucháčom dal návod na to, ako zarábať viac. Michal Pastier v jednotlivých bodoch priblížil potrebu UX auditu alebo odporúčal zmeniť funkčnosť na štýlovosť. Okrem iného vystríhal pred parazitickým kopírovaním. Ako povedal, nestačí len chrániť svoj názov, ale aj brand kódy.
„Reťazce a veľké firmy, ktoré majú distribúciu, zistia, čo funguje a urobia vlastnú verziu produktu.“
![Michal Pastier, EB LIVE](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/288-1024x683.jpg)
Michal Pastier, GoBigName
Buzzworld by Gabo & Peťo: Štipľavé grilovanie „doménového špekulanta“ Štefana
Ďalším netradičným prekvapením konferencie bolo živé nakrúcanie marketingového podcastu Buzzworld. Gabriel Tóth a Peter Šebo vo svojom podcaste s hosťami rozoberajú rôzne sféry marketingu. Tentokrát si k sebe prizvali Štefana Polgáriho, CEO Ecommerce Bridge a posvietili si na jeho iniciatívy. Lepšie povedané, pekne ho pogrilovali. 🙃 Týmto sa postarali o odľahčený záver oficiálnej časti večera plného podnetných informácií, ale aj úsmevu a smiechu.
![Podcast Buzzworld by Gabo & Peťo, EB LIVE](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/12/331-1024x683.jpg)
Živé nahrávanie podcastu Buzzworld by Gabo & Peťo.
Na záver máme tradičnú Kahoot súťaž, ktorá preverí, kto pozorne sleduje prednášky. Týmto sa končí oficiálna časť a návštevníci sa po zvyšok večera môžu venovať neriadenému networkingu.
Ecommerce Bridge LIVE nikdy nie je len o slovách a prednáškach. Stojí na vytváraní príležitostí, budovaní spojení a zdieľaní know how. Nielen každý rečník, ale aj každý jeden účastník priniesol svoju jedinečnosť, či už zastupoval rozbiehajúcu sa firmu, alebo zvučnú značku.
Ďakujeme všetkým, ktorí tam boli s nami. Vďaka za váš záujem posúvať sa vpred, riešiť aktuálne témy a podeliť sa o svoje poznanie. Už teraz sa teším na ďalšie stretnutia – budúci rok si pridávame o zastávku viac, tak nás nezabudnite sledovať aj naďalej. 💟