2 min. čítanie

Zalando skracuje lehotu na vrátenie tovaru a sprístupňuje vernostný program zadarmo

Internetový predajca módy Zalando oznámil významné zmeny vo svojich službách. Na troch dôležitých trhoch – v Nemecku, Holandsku a Taliansku spoločnosť od 7. januára 2025 skráti lehotu na vrátenie tovaru zo 100 na 30 dní.

Zalando skracuje lehotu na vrátenie tovaru a sprístupňuje vernostný program zadarmo
Zdroj: Depositphotos

Podľa zástupcu Zalanda už teraz viac ako 90 % zákazníkov vracia tovar do 30 dní od nákupu. „Ako firma orientovaná na zákazníka pravidelne analyzujeme, čo je pre našich zákazníkov dôležité. Kratšia lehota na vrátenie zabezpečí, že produkty budú rýchlejšie dostupné pre ďalších zákazníkov,“ uviedol hovorca spoločnosti.

Kratšia lehota na vrátenie nie je pre Zalando novinkou – už platí v Španielsku, Francúzsku a Rakúsku. Vrátenie tovaru zostáva naďalej bezplatné na všetkých trhoch.

Zmeny vo vernostnom programe

Koncom januára 2025 prichádza ďalšia zmena: Zalando Plus, doteraz platený vernostný program v Nemecku, Holandsku a Taliansku, bude odteraz zadarmo. Súčasným členom programu budú vrátené poplatky za ročné členstvo. Nový program bude odstupňovaný a ponúkne zákazníkom rôzne výhody, ako zľavy a exkluzívne ponuky, prednostná zákaznícka podpora či vybrané možnosti expresného doručenia.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Významnou zmenou je, že program už nebude poskytovať neobmedzené bezplatné doručenie pre menšie objednávky. Tieto zmeny už úspešne fungujú v Rakúsku, Francúzsku a Španielsku.

Dopad na európsky e-commerce

Rozhodnutie Zalanda síce znamená zmenu v prístupe k zákazníckemu servisu, no 30-dňová lehota na vrátenie zodpovedá bežným štandardom v odvetví. Predchádzajúca 100-dňová lehota bola na trhu mimoriadne štedrou ponukou.

Táto úprava umožní Zalandu priblížiť sa bežnej maloobchodnej praxi, pričom si stále ponechá bezplatné vrátenie tovaru. Zmena štruktúry vernostného programu je súčasťou širšej obchodnej stratégie Zalanda, ktorá sa už osvedčila na iných európskych trhoch. Spoločnosť tak pokračuje v prispôsobovaní svojich služieb meniacim sa podmienkam na trhu.

Zalando navyše minulý mesiac kúpilo svojho konkurenta About You za 1,1 miliardy eur, čo výrazne zvýši jeho podiel na trhu. Zalando chce zvýšiť svoju maržu z 4 % na 10 – 13 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+