2 min. čítanie

Zalando urobilo radikálny krok. Odstránilo všetky recenzie produktov

Internetové trhovisko Zalando odstránilo zo svojej platformy recenzie produktov. Namiesto uverejnenia recenzie môžu teraz zákazníci odpovedať na dotazník o informáciách o výrobku uvedených na stránke.

Zalando urobilo radikálny krok. Odstránilo všetky recenzie produktov

Recenzie produktov sú vo všeobecnosti dôležitou súčasťou európskeho ecommerce. Z minuloročného prieskumu napríklad vyplynulo, že najmenej 55 % Nemcov sa pri online nákupe rozhoduje na základe recenzií.

Falošné recenzie sú však bežným problémom. Európska komisia už v minulosti vyzvala online platformy, aby prijali opatrenia proti falošným recenziám.

Diskusia na sieti Linkedin

Spoločnosť Zalando sa prekvapivo rozhodla odstrániť zo svojej platformy všetky recenzie produktov. Odstránenie si všimlo niekoľko ecommerce odborníkov a začali diskutovať na sieti Linkedin. Samotná spoločnosť Zalando zatiaľ nevydala žiadne vyhlásenie, takže nie je jasné, či ide o dočasné alebo trvalé rozhodnutie.

V júli zaviedlo trhovisko funkciu merania postavy, ktorá má zákazníkom pomôcť nájsť správnu veľkosť. Rady vychádzajú z ich vlastných mier, ktoré sa uložia po vyhotovení dvoch fotografií. To má zákazníkom pomôcť nájsť správnu veľkosť na prvý pokus. Mohlo by to znamenať, že platforma chce otestovať, ktoré faktory ovplyvňujú jej mieru konverzie.

Prieskum namiesto recenzií

Na stránkach produktov už návštevníci nemôžu vidieť žiadne recenzie produktov. Platforma však stále ponúka informácie o produktoch. Pod týmito informáciami sa návštevníkom zobrazuje dotazník, v ktorom sú dotazovaní, či im poskytnuté informácie pomáhajú pri rozhodovaní o kúpe.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+