Recenzie produktov sú vo všeobecnosti dôležitou súčasťou európskeho ecommerce. Z minuloročného prieskumu napríklad vyplynulo, že najmenej 55 % Nemcov sa pri online nákupe rozhoduje na základe recenzií.
Falošné recenzie sú však bežným problémom. Európska komisia už v minulosti vyzvala online platformy, aby prijali opatrenia proti falošným recenziám.
Diskusia na sieti Linkedin
Spoločnosť Zalando sa prekvapivo rozhodla odstrániť zo svojej platformy všetky recenzie produktov. Odstránenie si všimlo niekoľko ecommerce odborníkov a začali diskutovať na sieti Linkedin. Samotná spoločnosť Zalando zatiaľ nevydala žiadne vyhlásenie, takže nie je jasné, či ide o dočasné alebo trvalé rozhodnutie.
V júli zaviedlo trhovisko funkciu merania postavy, ktorá má zákazníkom pomôcť nájsť správnu veľkosť. Rady vychádzajú z ich vlastných mier, ktoré sa uložia po vyhotovení dvoch fotografií. To má zákazníkom pomôcť nájsť správnu veľkosť na prvý pokus. Mohlo by to znamenať, že platforma chce otestovať, ktoré faktory ovplyvňujú jej mieru konverzie.
Prieskum namiesto recenzií
Na stránkach produktov už návštevníci nemôžu vidieť žiadne recenzie produktov. Platforma však stále ponúka informácie o produktoch. Pod týmito informáciami sa návštevníkom zobrazuje dotazník, v ktorom sú dotazovaní, či im poskytnuté informácie pomáhajú pri rozhodovaní o kúpe.