4 min. čítanie

WordPress a WooCommerce ako skvelá kombinácia na začiatok aj pre pokročilé E-shopy

Množstvo z vás, ktorí čítate tento článok ste už určite mali skvelý nápad na online obchod. Napadol vás produkt alebo služba, ktorú by ste chceli poskytovať na internete. No bohužiaľ veľmi často tieto nápady skončia na len papieri.

Michal Greguš Michal Greguš
Managing Director v Invelity
WordPress a WooCommerce ako skvelá kombinácia na začiatok aj pre pokročilé E-shopy

Mám nápad!

V relatívne nedávnej minulosti bolo známe, že zriadiť si e-shop bolo časovo aj finančne náročné. IT sektor je však oproti ostatným sektorom neobyčajne rýchly a každým dňom inovatívnejší. Stále vznikajú nové možnosti a riešenia. Už nie je pravda, že zriadiť si svoj vlastný e-shop je náročné. Pokiaľ máte super nápad, nie je dôvod váhať a určite treba myšlienku skúsiť rozvíjať ďalej.
Tu prichádza do hry WordPress a WooCommerce. WordPress je platforma, na ktorej je možné v priebehu niekoľkých minút vytvoriť svoj vlastný blog. Pokiaľ k nemu pridáte plugin WooCommerce a ďalších pár minút navyše, môžete vytvoriť plnohodnotný e-shop.

Na platforme WordPress vytvoríte vlastný blog za pár minút, ak k nemu pridáte plugin WooCommerce,  vytvoríte aj plnohodnotný e-shop.

Obe služby sú zadarmo a voľne dostupné na stiahnutie spolu aj s podrobnými návodmi, ako ich nainštalovať. Jediné čo je potrebné je hosting a doména. Hosting je miesto kde vaša webová stránka alebo e-shop bude sídliť a doména je “názov” pod ktorou sa bude prezentovať. Obe tieto služby je v súčasnej dobe možné zriadiť v priebehu desiatok minút s rozpočtom len v desiatkach Eur.

Ako začať?

Wocoomerce je super platforma pre začínajúce e-shopy, pri ktorých potrebujete zistiť, či vaša myšlienka, resp. business plán má kapacitu pretlačiť sa na trh. Pomocou obrovského množstva pluginov a tém, ktoré sú dostupné si môžete vyskladať e-shop podľa vašich predstáv. Na výber máte bezplatné témy ako aj platené, ktorých cena sa hýbe okolo 40 Eur.
Takéto riešenie má ale aj svoje nevýhody. Nie každá téma alebo plugin slúži presne na to, čo potrebujeme. Často sa stáva, že nepotrebujeme celú funkcionalitu daného pluginu alebo témy, čo sa môže odzrkadliť na výslednej kvalite a rýchlosti vašej stránky.

Pomocou tém a pluginov si môžete vyskladať e-shop podľa seba.

Samozrejme, ako prototyp je toto úplne postačujúce. Ak ste teda dospeli k záveru že váš business plán má potenciál a chceli by ste svoju stránku zdokonaliť, zrýchliť alebo upraviť podľa vašich predstáv, môžete si dať postaviť vlastné riešenie na WooCommerce.

Kam ďalej?

Vlastné riešenie je časovo aj finančne náročnejšie ako “prototyp” a je potrebné aby vám ho pripravil programátor alebo agentúra poskytujúca takéto služby. Keďže už teda z prototypu viete, že o produkt alebo služby, ktoré predávate je záujem, oslovte programátora s vašou žiadosťou WooCommerce riešenie na mieru.

Zvoliť WordPress a WooCommerce aj pre pokročilé riešenie?

Určite áno! WordPress a Woocommerce má obrovskú výhodu. Výhodou je, že vlastné pokročilé riešenia, ktoré vám poskytne agentúra dokážu plnohodnotne fungovať na rovnakej štruktúre ako váš “prototyp”. To znamená, že už budete vedieť s vašim budúcim e-shopom pracovať, pretože vaše administrátorské rozhranie, správa objednávok alebo skladových zásob bude rovnaké, ako pri vašom prototype.

Vlastné pokročilé riešenia dokážu fungovať na rovnakej štruktúre ako prototyp.

Ďalšou výhodou je migrácia dát, keďže obe riešenia boli postavené na rovnakých systémoch, nie je problém vaše dáta z “prototypu” dostať rovno do nového riešenia. Každý programátor alebo agentúra má svoj vlastný postup, ako vám dodá riešenie podľa vašich predstáv.

Obvykle návrh prechádza niekoľkými fázami, ako príprava návrhu a dizajnu, návrh funkcionalít, implementácia funkcionality, testovanie e-shopu a následne jeho spustenie. Pri tomto riešení si môžete byť istý, že v e-shope nemáte zbytočné funkcionality, ktoré sú nepotrebné a zbytočne spomaľujú váš web.
Zároveň e-shop bude pripravovať tím ľudí, ktorí vedia, čo je potrebné dodržať v súčasnej dobe pri webových stránkach, aký dizajn použiť a čím upútať potenciálnych zákazníkov.

Na čo teda čakať?

Ak teda máte dobrý nápad, neváhajte a vyskúšajte WordPress. Jediné, čo je potrebné vložiť je váš čas. Je dobré na začiatku takýmto spôsobom otestovať kvalitu vášho nápadu, kým do neho vložíte nemalé množstvo peňazí napr. pri vyvíjaní vlastných riešení na mieru.

Zdieľať článok
Michal Greguš
Managing Director v Invelity

Riaditeľ a spoluzakladateľ digitálnej agentúry Invelity. Má za sebou projekty pre Zoznam, Unilever, Universal, VÚB, Muscle & Fitness, X-Bionic, O2 alebo aj GLS.

Tento článok ti prináša

Invelity

Invelity je digitálna reklamná agentúra so sídlom vo Zvolene a pobočkami v Bratislave a San Franciscu. Sú to "digitálni lovci", ktorí sa špecializujú na poskytovanie komplexných online marketingových riešení, od stratégie až po implementáciu. Ponúkajú služby v oblasti digitálnej reklamy, správy sociálnych sietí a tvorby webových stránok.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+