2 min. čítanie

Vrátiť zásielku musí byť rovnako jednoduché, ako si tovar objednať

Pohodlná možnosť vrátenia objednaného tovaru má veľký vplyv na rozhodovanie zákazníka o tom, kde a či vôbec si tovar objedná. Ak má internetový obchod transparentné a jednoduché možnosti, ako zásielku vrátiť, zákazníci k nemu majú vyššiu dôveru. Kuriérska spoločnosť DPD poskytuje e-shopom  jednoduchý online nástroj, vďaka ktorému je celý proces vrátenia zásielky jednoduchší pre internetový obchod aj jeho zákazníkov.

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Vrátiť zásielku musí byť rovnako jednoduché, ako si tovar objednať
Zdroj: Depositphotos

Spôsob vrátenia tovaru je súčasťou zákazníckeho zážitku s nákupom na internete a má priamy vplyv na počet objednávok v e-shope. Podľa pravidelného prieskumu e-shopper barometer spoločnosti DPD, až 69 % Slovákov si pred nákupom overí pravidlá vrátenia zásielky a takmer pätina zákazníkov internetových obchodov považuje jasné podmienky vrátenia tovaru za hlavný stimul nákupu online. Až 23 % Slovákov si pritom tovar dokonca nekúpi, ak považuje postup prípadného vrátenia za zložitý.

Vrátiť zásielku musí byť pre nakupujúceho rovnako jednoduché, ako si tovar objednať.  Jednoduché a transparentné možnosti vrátenia balíku majú priamy vplyv na množstvo zákazníkov a počet ich nákupov v internetových obchodoch. Kuriérska spoločnosť DPD poskytuje internetovým obchodom jedinečný online nástroj s názvom Return My Parcel, ktorý celý proces zautomatizuje a zjednoduší tak pre internetové obchody, ako aj pre ich zákazníkov.

Vďaka Return My Parcel stačí zákazníkovi internetového obchodu, ktorý potrebuje z nejakého dôvodu vrátiť zásielku, iba vyplniť krátky online formulár a počkať na kuriéra, ktorý balík vyzdvihne, alebo ju odniesť do najbližšieho odberného miest či samoobslužného boxu. Stav svojej zásielky môže sledovať online, a tak presne vie, kedy sa tovar dostal späť do internetového obchodu. Vrátenie tovaru sa vďaka tomu stáva bezproblémovým zážitkom, ktorý posilní lojalitu zákazníkov.

Internetový obchod si môže rozhranie platformy Return My Parcel personalizovať, prispôsobiť grafiku svojej značke a upraviť notifikačný mail pre zákazníka. Má možnosť jednoducho sledovať stav svojich vracajúcich sa zásielok aj zo zahraničia a má k dispozícii prehľadné reporty a štatistiky. Internetový obchod tak pre seba a svojich zákazníkov získa jednoduchý nástroj, ktorý skvalitní poskytované služby.

Zdieľať článok
Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Tento článok ti prináša

DPD Slovensko

DPD, člen medzinárodnej prepravnej skupiny Geopost, je popredným hráčom v sieti medzinárodnej prepravy balíkov v Európe. DPD ponúka svoje služby doma aj v 230 krajinách sveta.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?
5 min. čítanie

Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?

Nábytok nie je iba veľký, ale aj veľmi ťažký a náchylný na poškodenie. Jeho logistika je teda väčším orieškom, než sa vám môže na prvé zamyslenie zdať. Prečítajte si, aké výzvy číhajú na predajcov pri skladovaní a doručovaní nábytku a ako ich zvláda Möbelix, jeden z najväčších predajcov nábytku v EÚ.

Michal Toma Michal Toma
Freelance copywriter – odborník na techniku. Unikátna kombinácia, ktorú inde nenájdete
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager