Spôsob vrátenia tovaru je súčasťou zákazníckeho zážitku s nákupom na internete a má priamy vplyv na počet objednávok v e-shope. Podľa pravidelného prieskumu e-shopper barometer spoločnosti DPD, až 69 % Slovákov si pred nákupom overí pravidlá vrátenia zásielky a takmer pätina zákazníkov internetových obchodov považuje jasné podmienky vrátenia tovaru za hlavný stimul nákupu online. Až 23 % Slovákov si pritom tovar dokonca nekúpi, ak považuje postup prípadného vrátenia za zložitý.
Vrátiť zásielku musí byť pre nakupujúceho rovnako jednoduché, ako si tovar objednať. Jednoduché a transparentné možnosti vrátenia balíku majú priamy vplyv na množstvo zákazníkov a počet ich nákupov v internetových obchodoch. Kuriérska spoločnosť DPD poskytuje internetovým obchodom jedinečný online nástroj s názvom Return My Parcel, ktorý celý proces zautomatizuje a zjednoduší tak pre internetové obchody, ako aj pre ich zákazníkov.
Vďaka Return My Parcel stačí zákazníkovi internetového obchodu, ktorý potrebuje z nejakého dôvodu vrátiť zásielku, iba vyplniť krátky online formulár a počkať na kuriéra, ktorý balík vyzdvihne, alebo ju odniesť do najbližšieho odberného miest či samoobslužného boxu. Stav svojej zásielky môže sledovať online, a tak presne vie, kedy sa tovar dostal späť do internetového obchodu. Vrátenie tovaru sa vďaka tomu stáva bezproblémovým zážitkom, ktorý posilní lojalitu zákazníkov.
Internetový obchod si môže rozhranie platformy Return My Parcel personalizovať, prispôsobiť grafiku svojej značke a upraviť notifikačný mail pre zákazníka. Má možnosť jednoducho sledovať stav svojich vracajúcich sa zásielok aj zo zahraničia a má k dispozícii prehľadné reporty a štatistiky. Internetový obchod tak pre seba a svojich zákazníkov získa jednoduchý nástroj, ktorý skvalitní poskytované služby.