Zaujíma ma
1. decembra 2021

Petra Čechová

Performance & Branding Specialist v H1.cz
1. decembra 2021

Vianočné PPC kampane a ich optimalizácia

2 min čítanie

Pri vianočných reklamných kampaniach platí, že čo nestihnete alebo zanedbáte na začiatku, to budete neskôr už ťažko doháňať. Začať s ich prípravou by ste mali optimálne s dvoj- až trojmesačným predstihom. Optimalizácii a úpravám by ste sa pri menších kampaniach po spustení mali venovať aspoň dvakrát týždenne. Väčším sa venujte každý deň a výkon sledujte aj cez víkendy.

Pripravili sme pre vás článok s tipmi, čo sa nám v H1.cz pri práci na klientskych sviatočných kampaniach osvedčilo. Rozhodne skúste niektoré z odporúčaní zapracovať, pokiaľ ich vo svojich kampaniach zatiaľ nepoužívate.

Všeobecné tipy pre Search kampane

Pravdepodobne máte spustené špeciálne kampane s vianočnými textáciami a cielite na kľúčové slová súvisiace s Vianocami. Správne.

V kampaniach spustite vhodné rozšírenia, ktoré ponúkajú dodatočné informácie. Nastavte si aktuálne sitelinky. Do nich odporúčame pred vianočnou sezónou doplniť tipy na darčeky alebo sortiment, ktorý sa hodí k zimnému obdobiu. A nezabudnite ich rozšíriť o popisky.

Je pre vás dôležitá návštevnosť z mobilných zariadení? V AdWords si pre ne vytvorte špeciálne texty.

Práca s kľúčovými slovami

Skontrolujte si tiež, či máte dobre konvertujúce kľúčové slová na top pozíciách. Môžete ich vytiahnuť aj do špeciálnych reklamných zostáv. Túto kontrolu robte priebežne aj medzi sviatkami, cez Vianoce vám totiž dosť často začnú fungovať aj slová, ktoré pred nimi taký výkon nemali.

Nezabudnite tiež pravidelne pridávať negatívne kľúčové slová, zvýšite tým kvalitu svojich kampaní a nevyhadzujete peniaze oknom za zobrazovanie u nerelevantných dopytov.

Vianočné textácie a cielenie

V textoch vypichnite informáciu, dokedy sa dá tovar objednať, aby mal človek darček doma včas pred Vianocami, informujte o zľavách a špeciálnych ponukách.

Pred Vianocami sa nebojte skúsiť zachytiť aj inú cieľovú skupinu ako v priebehu roka. Darčeky z vášho sortimentu môžu hľadať aj iní ľudia ako vaša obvyklá cieľovka, napr. rodičia, ktorí zháňajú prekvapenie pre deti. V textoch testujte rôzne oslovenia.

Ako pracovať s cenou a budgetmi

Strážte si nastavené limity, u e-shopov je celkom bežné, že sa počas vianočného obdobia čerpania budgetu pokojne aj ztrojnásobí. Pokiaľ kampane obmedzujete denným budgetom, budete po jeho vyčerpaní prichádzať o traffic a objednávky. A pokiaľ nemáte automatické platby a dobíjate peniaze dopredu, uistite sa, že máte na Vianoce dostatočnú rezervu. Nie je nič horšie, ako keď vám uprostred sezóny dôjde kredit.

Počas Vianoc počítajte pri kampaniach s vyššou CPC (cenou za preklik). Konkurencia na kľúčové slová je jednoducho vyššia. Ak máte obmedzený budget a chcete ho čerpať efektívne, upravujte CPC pre jednotlivé dni v týždni, časy v priebehu dňa aj lokality. Dá sa očakávať, že večery a víkendy budú tradične silné z pohľadu obratu a konverzií. Kampane neutlmujte najmä počas posledného víkendu pred Vianocami, nebýva slabý. Analyzujte výkon aj podľa jednotlivých miest – vo veľkých mestách býva často lepší.

Pokiaľ plánujete januárové výpredaje, nezabudnite ich promovať už medzi sviatkami.

Vyťažte ešte z kampane maximum!

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Petra Čechová

Performance & Branding Specialist v H1.cz

Petra sa na PPC oddelení H1.cz od decembra 2010 stará o klientov a ich kampane. Rukami jej prešlo množstvo menších, stredných aj veľkých klientov – napr. Hanibal, Countrylife, Kulina, O2. Baví ju vymýšľať stratégie, ako využiť správne cielenie a ladiť efektivitu.

Tento článok prináša

Počas 16 rokov svojho pôsobenia sa Hájednička stala rešpektovanou autoritou, lídrom trhu v oblasti výkonnostného marketingu a značkou s viac ako desiatimi tisíckami fanúšikov na sociálnych sieťach. Najväčším firmám v ČR sa stará o online stratégie zahŕňajúce SEO, PPC kampane, copywriting a strategický rozvoj obsahu, UX, webovú analytiku, Facebook Ads a programatický nákup reklamy. Vyhrala množstvo cien vrátane Internet Effectiveness Awards, WebTop100 alebo Česku cenu za PR. Je partnerskou agentúrou spoločností Google, Seznam a Facebook. Nič z toho by sa nemohlo stať, keby pre Hájedničky nebola práce zároveň zábavou.


Posledné
Obľúbené