4 min. čítanie

Vianočné PPC kampane a ich optimalizácia

Pri vianočných reklamných kampaniach platí, že čo nestihnete alebo zanedbáte na začiatku, to budete neskôr už ťažko doháňať. Začať s ich prípravou by ste mali optimálne s dvoj- až trojmesačným predstihom. Optimalizácii a úpravám by ste sa pri menších kampaniach po spustení mali venovať aspoň dvakrát týždenne. Väčším sa venujte každý deň a výkon sledujte aj cez víkendy.

Petra Čechová Petra Čechová
Performance & Branding Specialist v H1.cz
Vianočné PPC kampane a ich optimalizácia

Pripravili sme pre vás článok s tipmi, čo sa nám v H1.cz pri práci na klientskych sviatočných kampaniach osvedčilo. Rozhodne skúste niektoré z odporúčaní zapracovať, pokiaľ ich vo svojich kampaniach zatiaľ nepoužívate.

Všeobecné tipy pre Search kampane

Pravdepodobne máte spustené špeciálne kampane s vianočnými textáciami a cielite na kľúčové slová súvisiace s Vianocami. Správne.

V kampaniach spustite vhodné rozšírenia, ktoré ponúkajú dodatočné informácie. Nastavte si aktuálne sitelinky. Do nich odporúčame pred vianočnou sezónou doplniť tipy na darčeky alebo sortiment, ktorý sa hodí k zimnému obdobiu. A nezabudnite ich rozšíriť o popisky.

Je pre vás dôležitá návštevnosť z mobilných zariadení? V AdWords si pre ne vytvorte špeciálne texty.

Práca s kľúčovými slovami

Skontrolujte si tiež, či máte dobre konvertujúce kľúčové slová na top pozíciách. Môžete ich vytiahnuť aj do špeciálnych reklamných zostáv. Túto kontrolu robte priebežne aj medzi sviatkami, cez Vianoce vám totiž dosť často začnú fungovať aj slová, ktoré pred nimi taký výkon nemali.

Nezabudnite tiež pravidelne pridávať negatívne kľúčové slová, zvýšite tým kvalitu svojich kampaní a nevyhadzujete peniaze oknom za zobrazovanie u nerelevantných dopytov.

Vianočné textácie a cielenie

V textoch vypichnite informáciu, dokedy sa dá tovar objednať, aby mal človek darček doma včas pred Vianocami, informujte o zľavách a špeciálnych ponukách.

Pred Vianocami sa nebojte skúsiť zachytiť aj inú cieľovú skupinu ako v priebehu roka. Darčeky z vášho sortimentu môžu hľadať aj iní ľudia ako vaša obvyklá cieľovka, napr. rodičia, ktorí zháňajú prekvapenie pre deti. V textoch testujte rôzne oslovenia.

Ako pracovať s cenou a budgetmi

Strážte si nastavené limity, u e-shopov je celkom bežné, že sa počas vianočného obdobia čerpania budgetu pokojne aj ztrojnásobí. Pokiaľ kampane obmedzujete denným budgetom, budete po jeho vyčerpaní prichádzať o traffic a objednávky. A pokiaľ nemáte automatické platby a dobíjate peniaze dopredu, uistite sa, že máte na Vianoce dostatočnú rezervu. Nie je nič horšie, ako keď vám uprostred sezóny dôjde kredit.

Počas Vianoc počítajte pri kampaniach s vyššou CPC (cenou za preklik). Konkurencia na kľúčové slová je jednoducho vyššia. Ak máte obmedzený budget a chcete ho čerpať efektívne, upravujte CPC pre jednotlivé dni v týždni, časy v priebehu dňa aj lokality. Dá sa očakávať, že večery a víkendy budú tradične silné z pohľadu obratu a konverzií. Kampane neutlmujte najmä počas posledného víkendu pred Vianocami, nebýva slabý. Analyzujte výkon aj podľa jednotlivých miest – vo veľkých mestách býva často lepší.

Pokiaľ plánujete januárové výpredaje, nezabudnite ich promovať už medzi sviatkami.

Vyťažte ešte z kampane maximum!

Zdieľať článok
Petra Čechová
Performance & Branding Specialist v H1.cz

Petra sa na PPC oddelení H1.cz od decembra 2010 stará o klientov a ich kampane. Rukami jej prešlo množstvo menších, stredných aj veľkých klientov – napr. Hanibal, Countrylife, Kulina, O2. Baví ju vymýšľať stratégie, ako využiť správne cielenie a ladiť efektivitu.

H1.cz
Tento článok ti prináša

H1.cz

Počas 16 rokov svojho pôsobenia sa Hájednička stala rešpektovanou autoritou, lídrom trhu v oblasti výkonnostného marketingu a značkou s viac ako desiatimi tisíckami fanúšikov na sociálnych sieťach. Najväčším firmám v ČR sa stará o online stratégie zahŕňajúce SEO, PPC kampane, copywriting a strategický rozvoj obsahu, UX, webovú analytiku, Facebook Ads a programatický nákup reklamy. Vyhrala množstvo cien vrátane Internet Effectiveness Awards, WebTop100 alebo Česku cenu za PR. Je partnerskou agentúrou spoločností Google, Seznam a Facebook. Nič z toho by sa nemohlo stať, keby pre Hájedničky nebola práce zároveň zábavou.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok