5 min. čítanie

Úskalia WooCommerce a prečo ich riešiť s pomocou špecialistov

Lesk a bieda WooCommerce. Na jednej strane bezpochyby silný nástroj pre vytvorenie e-shopu, na druhej strane softvér, ktorý odhalí svoje slabiny v momente, keď to práve nepotrebujete.

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Úskalia WooCommerce a prečo ich riešiť s pomocou špecialistov

Klienti sa na mňa často obracajú, keď si nevedia s WooCommerce rady, a tak som spísal tie najčastejšie problémy, na ktoré pri práci s týmto pluginom môžete natrafiť. Verím, že vám tento blog bude nápomocný.

Komplexnosť systému

WooCommerce je robustný a ponúka množstvo funkcií, čo môže byť pre niekoho, kto nie je zbehlý v technológiách, veľmi náročné.

Agentúra, ktorá sa špecializuje na WooCommerce, vám už na začiatku poskytne potrebnú podporu a usmernenia, čím minimalizuje množstvo nastavení nielen pri tvorbe e-shopu, ale aj pri následnej správe.

Napríklad už v úvodnom sprievodcovi, po vyplnení informácií o obchode, oblasti podnikania, type produktov, detailov firmy a po odsúhlasení voľby akceptovať platby kartou, vám WooCommerce ponúkne odporúčané funkcie. Súčasne vás postaví aj pred otázky ako: Potrebujem e-mail marketing?

Ak áno, je MailPoet pre mňa najlepším riešením? Nie je lepší MailChimp?” Keď sa konečne rozhodnete, aká e-mailová platforma je pre vás najvhodnejšia, WooCommerce vás zahltí ďalšími komplikovanými otázkami. Následne je hneď v ďalšom kroku potrebné pridať produkt.

Tu už treba veľmi zvažovať, ako si produkty nastaviť tak, aby sa dali filtrovať a kategorizovať a aby bolo vidieť, že sú na sklade a môžu byť u zákazníka do pár dní. Rovnako, aby bolo zrejmé, že ak nie sú na sklade, dajú sa objednať. Nie je nič horšie ako prerábať štruktúru čo i len stovky produktov.

Pocit, že je toho potrebujete nastavovať naozaj veľa, môžete nadobudnúť ešte skôr, ako sa dostanete k spôsobu zdaňovania, platieb a doručenia.

Optimalizácia a výkonnosť

Pri raste vášho obchodu sa môžete stretnúť s problémami výkonnosti, ako je spomalenie načítania stránok, dlhotrvajúca filtrácia produktov a podobne.

Profesionálna agentúra má skúsenosti s optimalizáciou WooCommerce obchodov. Môže vám pomôcť od výberu hostingu a domén až po všetky technické aspekty, ktoré zlepšia rýchlosť a výkonnosť.

Je takmer isté, že skôr či neskôr váš krásny nový e-shop bude pomalý. Možno si spravíte test cez PageSpeed Insights a zistíte, že vaše performance skóre nie je vôbec dobré. Z množstva chýb a parametrov sa vám môže zatočiť hlava. Môžete napríklad zistiť, že na webe je vysoký počiatočný čas odozvy servera alebo zdroje blokujúce vykresľovanie.


Rovnako sa vám môže stať, že obrázky nebudú mať správnu veľkosť a moderný formát. Vysporiadať sa s takouto situáciou, ak napríklad ide o niekoľko tisíc obrázkov, nie je pre každého. S agentúrou sa do takejto situácie nedostanete.

Týždenný podcast UPdate

Bezpečnostné hrozby

WooCommerce ako súčasť WordPressu môže byť náchylný na bezpečnostné hrozby. Špecializovaná agentúra má zavedené štandardy zabezpečenia a prostredníctvom pravidelných aktualizácií, monitoringu a iných bezpečnostných opatrení je schopná rýchlo reagovať na hrozby, minimalizovať riziko útokov a v prípade potreby zabezpečiť nápravu.

Prispôsobenie a rozširovanie

V budúcnosti možno budete chcieť pridať špecifické funkcie a prispôsobiť vzhľad vášho obchodu, čo môže byť zložité. Odborníci na WooCommerce vám pomôžu pri prispôsobení a rozširovaní vášho obchodu podľa vašich potrieb. Vedia, ktoré pluginy sú spoľahlivé a ako ich správne integrovať.

Majú overené témy, ktoré vedia prispôsobiť na mieru, vďaka čomu sa nemusíte báť, či téma, ktorá sa vám páči a zaplatili ste za ňu 49 EUR, naozaj bude responzívna, kompatibilná so všetkými populárnymi prehliadačmi a optimalizovaná pre preklad a SEO.

Integrácia platobnej brány podľa návodu priamo od banky vám môže zabrať spolu s komunikáciou s bankou aj niekoľko dní. Prepojenie s fakturačným systémom alebo so skladom ešte dlhšie.

Stretávam sa napríklad aj s tým, že klient identifikuje vysokú mieru odchodov z košíka pred dokončením nákupu. Existuje niekoľko krokov, ktoré môžete urobiť, aby ste si zabezpečili zvýšenie počtu dokončených nákupov.

To zahŕňa zjednodušenie procesu platby, zabránenie opätovnému načítaniu webovej stránky vždy, keď zákazník pridá produkt do košíka, efektívne a pohodlné zmeny počtu kusov tovaru v košíku, odstránenie všetkých polí, ktoré nie sú nevyhnutné, automatické odoslanie e-mailu zákazníkom, ktorí opustili webovú stránku bez toho, aby si zakúpili položky, ktoré vložili do nákupného košíka, a tak ďalej. Samozrejme, nikdy nie je neskoro osloviť agentúru. Spravidla ekonomickejšie je to ale urobiť na začiatku.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podpora a údržba

Správa e-shopu je neustály proces, ktorý si vyžaduje pravidelnú údržbu a riešenie problémov. S agentúrou máte k dispozícii tím odborníkov, ktorí vám poskytnú podporu a údržbu vášho obchodu. Toto vám umožní sústrediť sa na rast vášho podnikania namiesto riešenia technických problémov.

Bežne sa stáva, že použitý plugin po čase prestane fungovať, pretože už k nemu nie sú aktualizácie a po update sa stránka sčasti rozbije” alebo znefunkční. Prestane generovať PDF faktúru do e-mailu pri zaplatení objednávky a podobne. Toto všetko sú prípady, ktoré špecializovaná agentúra nielen rieši, ale im dokonca dokáže predchádzať.

Hoci je WooCommerce výkonným nástrojom pre vytvorenie e-shopu, môže priniesť rôzne výzvy. V tomto článku som spomenul iba niektoré úskalia, je ich však omnoho viac. Preto zvážte spoluprácu s odbornou agentúrou, ktorá je kľúčová pri ich efektívnom riešení a umožní maximalizovať úspech vášho obchodu.

zdroje:
wpbeginner.com

woocommerce.com

mybrandingagency.com

websitesseller.com
raidboxes.io
larryludwig.com
bluent.net
ecommerce-nation.com
shopping-cart-migration.com
webappick.com
wpswings.com
barn2.com 

Zdieľať článok
Filip Mackov
Senior Web Developer

Celý môj pracovný život sa orientujem na klienta a jeho zážitok. Moje dlhoročné skúsenosti z oblasti predaja, digitálnej reklamy, a telekomunikácií mi pomáhajú pozrieť sa na web s dostatočným odstupom a očami klienta. Neskromne si dovolím tvrdiť, že môj zmysel pre detail a time management mi umožňuje dodávať kvalitné weby s pridanou hodnotou a súčasne sledovať všetky aktuálne trendy tvorby webu. Čerpám najmä zo svojho entuziazmu pre user interface & experience a rád hľadám riešenia na rôzne problémy. Voľný čas trávim s manželkou a malou dcérou zvyčajne ako hrdina, horský nosič, kuchár, detektív, lovec duchov a hľadač pokladov.

Tento článok ti prináša

SHARKANI

Sme SHARKANI - digitálna marketingová agentúra so sídlom v Bratislave, ktorá profesionálne a kreatívne realizuje projekty prinášajúce merateľné výsledky. Zakladáme si na výnimočných vzťahoch s klientmi a na individuálnom prístupe ku každému projektu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+