Prinášame niekoľko kľúčových trendov z rôznych oblastí digitálneho marketingu, ktoré by ste v roku 2024 mali určite poznať a zapracovať do vašich digitálnych marketingových stratégií.
Trendy v e-mail marketingu na rok 2024
E-mail marketing bude aj naďalej dôležitou súčasťou digitálnej marketingovej stratégie v roku 2024. Nielen kvôli tomu, že je stále najlacnejším marketingovým nástrojom, ale hlavne vďaka svojej schopnosti osobného a priameho cieleného oslovovania zákazníkov. Tu sú niektoré očakávané trendy v e-mail marketingu:
Personalizované predmety pomocou AI
Generujte a AB testujete vo veľkom. Vďaka správnemu zadaniu (promptom) nám dokáže AI vygenerovať niekoľko špecifických predmetov zacielených na rôzne skupiny ľudí či segmenty. Šetrí to čas a dáva väčšiu slobodu pri testovaní a personalizovaní a aj o tom bude e-mail marketing v roku 2024.
Personalizovaný čas príchodu newslettra pre každého zákazníka
Pri AI ešte ostaneme. V tomto roku bude AI zapracovaná takmer do každého toolu, ktorý slúži na odosielanie newslettrov. Už teraz sa niektoré nástroje môžu pochváliť takzvaným “inteligentným odosielaním”, kedy je čas odosielania navrhnutý AI pre každého prijímateľa samostatne. To znamená, že AI rozhodne o najvhodnejšom čase na odoslanie newslettru každému odberateľovi na vašom zozname.
Nové pravidlá pre odosielanie newslettrov od GMAIL a YAHOO
Gmail a Yahoo oznámili nové pravidlá pre odosielateľov hromadných e-mailov s účinnosťou od februára 2024, ktoré sa zameriavajú na autentifikáciu, kontrolu miery spamu a zjednodušenie procesu odhlásenia s cieľom bojovať proti spamu a zvýšiť bezpečnosť doručenej pošty.
Od februára 2024 budú títo dvaja technologickí giganti GMAIL a YAHOO vyžadovať, aby všetci odosielatelia:
- overili ich odosielaciu doménu,
- povolili odhlásenie jedným kliknutím,
- zostali pod hranicou miery spamu.
Táto iniciatíva pravdepodobne vytvorí nový štandard v oblasti e-mail marketingu, pretože jej cieľom je podporiť bezpečnejší e-mailový ekosystém.
Vyniknite v doručenej pošte
Možno ste si všimli, že niektoré väčšie značky majú vo vašej e-mailovej schránke logo pri mene odosielateľa. Za tým všetkým stojí BIMI – nová emailová špecifikácia, ktorá pomáha zvyšovať mieru otvorenia či zapamätanie značky v tomto konkurenčnom prostredí.
Pre zobrazenie loga značky je však potrebné prejsť viackrokovými overovacími kontrolami. Kompletný návod na nastavenie si môžete prečítať na webovej stránke skupiny BIMI. Po overení sa vaše logo zobrazí vedľa vašich správ.
Čisto textové newslettre
Jeden z trendov, o ktorom sa šušká a podľa nás stojí za vyskúšanie, sú čisto textové newslettre, ktoré by mali nabodobniť personalizovaný rozhovor 1:1 s vaším zákazníkom. Zákazníci čoraz viac túžia po personalizácii a autentickosti, chcú mať pocit výnimočnosti a jedinečnosti, že nie sú jedným z davu a inak to nebude ani v tomto roku. Uvidíme preto posun smerom k jednoduchosti e-mailu, ktorý presahuje estetiku a je zameraný na personalizovaný rozhovor? Bude to strategický krok?
SEO trendy na rok 2024
Vyhľadávače neustále zdokonaľujú svoje algoritmy, pravidelne prichádzajú nové technologické inovácie a s tým spojené aj zmeny v správaní používateľov, čo ovplyvňuje pravidelne aj naše SEO stratégie. Vybrali sme preto pre vás pár SEO trendov na rok 2024.
Využívanie AI na písanie osnov
V roku 2024 sa bude veľa z nás spoliehať na šikovné a ”rýchle rúčky” AI pri písaní textov. Je však dôležité vedieť správne zadať požiadavku pre umelú inteligenciu tak, aby vám neodovzdala nehodnotný a bezduchý článok. Požiadajte miesto napísania celého článku ChatGPT, aby pre vás pripravil osnovu blogového článku na danú tému a pridajte mu zoznam kľúčových slov, ktoré je dôležité obsiahnuť v texte na základe analýzy kľúčových slov. Túto osnovu prenechajte copywriterovi alebo špecialistovi z danej oblasti, aby napísal komplexný, odborný a vysokokvalitný obsah na konkrétnu tému.
Nultá pozícia stále na vzostupe
Odporúčané úryvky alebo nultá pozícia vo výsledkoch vyhľadávania je zobrazovaný text nad zoznamom výsledkov vyhľadávania. Ide o organický výsledok, ktorý Google umiestňuje na nultú pozíciu a je dôležité naň myslieť aj v roku 2024. Nultá pozícia neprinesie veľakrát preklik na stránku, ale pridáva na relevantnosti a rozpoznateľnosti značky, ide o poskytovanie okamžitých hodnotných odpovedí používateľom a etablovanie autority v konkurenčnom digitálnom prostredí.
FAQ v každom blogovom článku?
Tvoriť obsah, ktorý je stručný, jasný a priamy bude jednou z dôležitých súčastí optimalizácie pre vyhľadávače. Ide o štrukturovanie obsahu – blogových článkov tak, že budú rýchlo a priamo odpovedať na hlavnú otázku, ktorú ľudia vyhľadávajú v rámci danej témy a k tomu dostanú odpoveď aj na súvisiace podotázky k danej téme. Ide o tvorbu článkov na spôsob: people also ask… Identifikujete a začleníte tak aj súvisiace kľúčové slová k vašej hlavnej téme.
Základné on-page a off-page SEO aktivity ako nehynúci trend
Sledovanie nových SEO trendov je určite tá správna vec. Nezabudnite však do vašich SEO plánov primárne zahrnúť kontinuálne sledované SEO aktivity, ktoré musia byť vyladené do detailu ako napríklad:
- responzívny dizajn,
- obsah optimalizovaný na hľadané kľúčové slová,
- logická a prehľadná štruktúra webu,
- budovanie spätných odkazov,
- či rýchlosť načítania stránky.
PPC trendy na rok 2024
Svet digitálneho marketingu bol vždy veľmi dynamickým prostredím, avšak v posledných rokoch napreduje rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. S príchodom AI sa mení spôsob, akým musia aj PPC-čkari pristupovať k tvorbe digitálnej stratégie a reklám.
AI ako dobrý sluha, ale zlý pán
Názory na AI a automatizáciu v PPC sa diametrálne líšia. Je to krok do neznáma, pretože nás vedie k menšej kontrole nad výsledkom našej práce. Na druhej strane však šetrí čas.
Jedným z príkladov je Performance Max, ktorá začala dominovať Google Ads. Vďaka strojovému učeniu dokáže zachytiť užívateľov v rôznych fázach nákupného procesu tým správnym formátom reklamy. PMax ukázala, že skutočne dokáže priniesť pozitívne výsledky. Avšak na druhej strane ponúka nedostatočné dáta a štatistiky. Google Ads na to reaguje prinášaním transparentnejšieho reportingu. Sú však štatistiky dostatočné na ďalšie rozhodovanie? To ukáže asi len čas a ďalšie inovácie, na ktoré sa budeme musieť skôr či neskôr adaptovať.
Natívna tvorba podkladov vďaka AI
Výhodou AI, ktorá ušetrí množstvo času, je natívna tvorba podkladov. V tomto roku očakávame sprístupnenie vytvárania grafických podkladov priamo v Google Ads na základe textového príkazu. Táto funkcia umožní zefektívniť A/B testovanie reklám. Pravdepodobne chvíľu potrvá, kým bude generatívna AI v Google Ads “dokonalá”, ako to môžeme teraz vidieť pri návrhoch reklamných textov. Jednoznačne sa ale máme na čo tešiť!
Kreativite sa medze nekladú, ale dátam áno
Ako všetci vieme, retargeting je veľmi dôležitou súčasťou každej dobrej kampane zameranej na výkon. Neustále zvyšovanie ochrany osobných údajov používateľov a plánované zrušenie cookies tretích strán nám však postupne obmedzujú potrebné dáta na retargeting.
Už aj Google Chrome oznámil úplné ukončenie podpory cookies tretích strán. Naplánované je na koniec roku 2024. Úprava webovej stránky a zbieranie súhlasu od používateľov sú nevyhnutné, aby sme aj naďalej mohli tvoriť efektívne reklamy.
Už v roku 2023 marketéri museli začať hľadať iné cesty, ako budovať databázy zákazníkov, ktoré neskôr môžu využívať na cielenie reklám. Videli sme rôznorodé kampane sľubujúce zákazníkom skorý prístup k akciám, zľavy a iné benefity. Čas nás už rozhodne tlačí, ale ako sa hovorí, “lepšie neskoro, ako nikdy”. Ak ste teda ešte nezačali budovať svoje databázy neopierajúce sa o dáta tretích strán, nie je na čo čakať.
Máte e-shop a hľadáte partnera na digitálny marketing, ktorý vám pomôže rozvíjať váš biznis v online priestore? Náš tím špecialistov vám s online marketingom pomôže efektívne a kreatívne. V CREATIVE digital vám ponúkame komplexné riešenie pre vaše podnikanie v online svete.