Zaujíma ma
10. decembra 2019

Peter Németh

Projektový manažér v Treo
10. decembra 2019

Tipy pre produktovú stránku, ktorá predáva

5 min čítanie

Áno, práve produktová stránka je tá najdôležitejšia podstránka vášho e-shopu. Či už máte zabehnutý e-shop alebo ten svoj práve budujete, skúsim vám priblížiť pár mnou overených tipov na funkcionality, vďaka ktorým viete výrazne zvýšiť konverzný pomer.

Pokiaľ používate opensource CMS systémy ako PrestaShop, WordPress (WooCommerce) alebo Magento, niektoré z nich nájdete už v základnej inštalácii. Niektoré sú naopak dostupné vo forme modulov / pluginov, ktoré rozširujú základné funkcionality.

Poďme na to.

Wishlist / obľúbené

Fíčurka s veľkým potenciálom, veľmi používaná na väčších zahraničných e-shopoch, ale na slovenských / českých e-shopoch pomerne opomínaná.

Pritom práve táto dokáže vašim zákazníkom značne zjednodušiť nákup a v rôznych obmenách môže dokonca slúžiť ako nástroj na “opustený košík” alebo na personalizáciu.

Ako?

Predstavte si, že vlastníte e-shop s oblečením. Zákazník si na vašom e-shope pridá niekoľko položiek do wishlistu, ale niektoré z veľkostí nie sú skladom. Akonáhle ich naskladníte, wishlist pošle automatický e-mail s informáciou, že tieto produkty sú už skladom. Potom už len v GA sledujete raketový nárast konverzného pomeru. 🙂

Wishlist na asos.com, ktorý triedi uložené produkty podľa kategórií

Ďalšou z možností je samotná personalizácia resp. zobrazovanie odporúčaných produktov. Tá sa väčšinou deje na základe histórie browsovania e-shopom. Tu ale treba spomenúť, že samotné browsovanie je väčšinou len prehliadanie. Napríklad ako keď sa idete do obchodného centra popozerať – váš primárny zámer nie je nakupovať.

Iné je, keď si pridáte nejaký z produktov do wishlistu. Tu by som to prirovnal k situácii, keď ste v kamennom obchode s oblečením a niektorý z kusov si idete vyskúšať do kabínky – šanca, že nakúpite je oveľa väčšia. Na základe pridaných produktov do wishlistu potom viete zákazníkovi zobrazovať produkty, ktoré by ho mohli zaujímať – na samotnej podstránke wishlistu alebo na hlavnej stránke. Takýto modul môže zobrazovať napríklad aj to, čo si ostatní zákazníci vložili do wishlistu pri prípravách outfitov na festival, dovolenku a podobne.

Ďalšou skvelou aplikáciou wishlistu je možnosť notifikácie zákazníka v prípade, ak je produkt v zľave. Jednoduchý notifikačný email, že je produkt zľavnený, môže urobiť čary. 🙂

Video

Veľký trend, ktorý zažil najväčší boom minulý rok a trvá dodnes. Trochu ma mrzí, že svet ecommerce ho zatiaľ ignoruje, resp. nevyužíva jeho obrovský potenciál. Pritom až 64% zákazníkov uviedlo, že je viac naklonených k zakúpeniu produktu, pokiaľ o produkte videli aj video. Navyše, vloženie videa na vaše podstránky môže pomôcť zvýšiť konverzný pomer dokonca o 80%. To je už celkom dobrý argument, nie?

Určite si všetci pamätáte kampaň “Will It Blend?” od výrobcu mixérov blendtec. Sériou vtipných videí, na ktorých mixujú na prach iPady, Samsung telefóny a iné neštandardné zariadenia, chcel výrobca ukázať schopnosti ich výrobkov. Kampaň sa stala virálnou a k dnešnému dňu má blendtec kanál vyše 880 000 odberateľov.

Ukážka práce s produktovým videom na asos.com

Ako využiť video na vašich e-shopoch ?

Popis vlastností produktu
Obzvlášť pri produktoch ako sú elektronika alebo spotrebiče, ktorých technické vlastnosti viete podať jednoduchšou formou.

Inštruktážne videá
Inštruktážne videá sú taktiež jednou z možností ako zákazníkovi “preložiť” niektoré technické termíny do bežnej reči. Takisto výborne poslúžia ako návody pri produktoch, ktoré vyžadujú inštaláciu.

Poradenstvo s výberom produktov
Skvelý formát, ak predávate viacero produktov s podobnými vlastnosťami. Takýmto typom videa viete uľahčiť zákazníkovi výber produktu.

Jednoduché produktové videá
Ideálne na začiatok. Takéto videá nemusia byť nemusia byť nič extra-špeciálne. Úplne postačí produkt umiestnený na otočnej stoličke, vďaka tomu zákazník lepšie pochopí samotný produkt – jeho veľkosť, tvar, textúru a vlastnosti.

Užívateľské recenzie

Zobrazovanie “rich” recenzií vrátane filtra na webe stevemadden.com

Podľa štatistík si 61% zákazníkov e-shopov prečíta recenziu na produkt pred samotným nákupom. Recenzie na webe a hodnotenia produktov sú dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňujú nákupné správanie zákazníkov na vašej produktovej stránke.

Medzi hlavné benefity recenzií patria práve tieto :

Budovanie dôvery
Začínajúce e-shopy / značky majú značnú nevýhodu oproti “zabehnutým” hráčom na trhu. Je veľmi pravdepodobné, že ten istý produkt si zákazník kúpi radšej u overeného e-shopu ako u začínajúceho, špeciálne aj “vďaka” veľkému počtu podvodných e-shopov. E-shop s recenziami jednoducho pôsobí dôveryhodnejšie.

Nezaujatý názor na produkt
Okrem zlepšenia dôvery voči predajcovi majú zákazníci radi recenzie aj preto, lebo im dokážu ponúknuť nezaujatý názor na kvalitu a skúsenosť s produktom od zákazníkov, ktorí ho už vlastnia. Ak predávate oblečenie, môže to byť napríklad informácia o tom, či danej zákazníčke kúpená veľkosť “sadla”. Ak si u vás zákazník kúpil notebook, ktorý má uvedenú od výrobcu životnosť batérie 10 hodín, zákazníci vás na prípadnú menšiu životnosť v hodnotení produktu určite upozornia 🙂

SEO benefity
Okrem toho, že Google má rád pravidelný obsah, majú recenzie na produktovej stránke aj iné benefity. Medzi ne patrí hlavne zvýšené CTR z výsledkov vyhľadávania a lepšie pozície na long-tailové vyhľadávania “názov produktu + recenzia”.

Statické navigačné menu

Statické alebo “sticky” navigačné menu je jeden z najväčších trendov vo webdizajne. Takéto menu umožňuje návštevníkom jednoduchší prístup k najdôležitejším prvkom bez ohľadu na to, kde sa na webe nachádzajú.

Medzi hlavné výhody patrí samotná použiteľnosť. Mať hlavné menu “sticky” znamená, že užívatelia webu prehľadávajú web jednoduchšie a rýchlejšie sa dostanú k hľadaným informáciám.

Nevýhoda takéhoto riešenia je hlavne to, že zaberá dosť miesta. Pri menších obrazovkách s menším rozlíšením to kľudne môže byť aj ⅕ celej plochy. Jedno z riešení je skryť sticky menu pri scrollovaní užívateľa smerom nadol, a následne sticky menu zobraziť pri scrolle nahor.

Príklad použitia sticky navigačného menu na e-shope mile.sk

Zákaznícke Q&A

Podľa PEW research centra je možnosť pýtania sa otázok kľúčový faktor v rozhodovaní o nákupe. Čo v praxi znamená, že nezodpovedané otázky môžu potenciálneho zákazníka odradiť od kúpy, v najhoršom prípade vyvolať nedôveru voči celému vášmu e-shopu. Funkcionalita, ktorá dá zákazníkom presné odpovede na ich otázky (či už vo forme odpovedi od zamestnanca e-shopu alebo od iného zákazníka) je veľkým benefitom hlavne vďaka tomu, že nahrádza osobný rozhovor.

Ak sa zákazníci pýtajú, pravdepodobne sú naklonení k samotnému nákupu, len si chcú niektoré informácie overiť, prípadne doplniť.

Najčastejšie typy otázok týkajúcich sa produktov sú práve také, ktoré sa sústreďujú na funkcie alebo vlastnosti produktu: “Má tento fotoaparát port na slúchadlá?” alebo “Obsahuje tento produkt lepok”?

Príklad práce s Q&A na e-shope bhphotovideo.com

Medzi ďalšie výhody patrí (podobne ako pri recenziách) zvýšenie dôvery voči vášmu e-shopu a SEO “boost” v podobe lepších priečok napríklad na long-tail vyhľadávacie dopyty typu “otázka + názov produktu”.

Checklist pre dobrú produktovú stránku

• Názov produktu
• Cena produktu
• Dostupnosť produktu
• Varianty produktu (ak sú)
• Znížená cena (ak je)
• Krátky popis
• Dlhý popis
• Galéria produktu (produktové fotky, ale aj fotky produktov v “prostredí”)
• Krátke produktové video
• Výrazné CTA “do košíka” s možnosťou zmeny počtu kusov
• Informácie o doprave (cena za dopravu, termín doručenia)
• Technická špecifikácia s vlastnosťami produktu (ak sa jedná napr. čiernu / bielu techniku)
• Možnosť pridania produktu do wishlistu
• Užívateľské recenzie
• Užívateľské Q&A
• Príslušenstvo k produktu prípadne zvýhodnené balíčky v ktorých sa produkt nachádza (bundles)

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Peter Németh

Projektový manažér v Treo

Webovým technológiám sa venuje viac ako 10 rokov. V TREO sa stará o projektové riadenie a klientsky servis.

Tento článok prináša

Sme malé štúdio s veľkými skúsenosťami. Milujeme použiteľné weby, zarábajúce e-shopy a funkčné webové a mobilné aplikácie.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.