„Svätá trojica“ nielen v našich končinách
Facebook, Instagram a LinkedIn sú pomaly povinnou výbavou každého marketéra. Ak ste si mysleli, že Facebook už patrí do starého železa, omyl. Už dlho si drží prvenstvo s najväčším dosahom, mesačne ho prekliká viac ako 2,9 miliárd užívateľov a využije 7 miliónov aktívnych inzerentov.
A to je po toľkých rokoch skutočne úctyhodné. Instagram predstavuje najväčší požierač času, mesačný počet užívateľov presahuje 2 miliardy. Biznis účty na Facebooku a Instagrame sú väčšinou prepojené, a tak viete zobraziť jednu reklamu na dvoch sieťach, čím sa zvýši dosah za pomerne fajn cenu.
LinkedIn predstavuje sofistikovanejšiu formu reklamy, celosvetovo ho mesačne využije okolo 250 miliónov užívateľov. Oproti predošlým dvom sieťam ide o značne menšie číslo, no reklama na LinkedIne môže priniesť o to kvalitnejšie leady. Ale dosť o sieťach, ktoré všetci poznáme. Aké ďalšie aplikácie odporúčame využiť na zacielenie reklamy?
Waze a Google Mapy
Bravó, perfektne využitý priestor na inzerciu! Toľkí z nás využívajú navigáciu na dennej báze, tak prečo nevsunúť relevantnú reklamu práve tam? Navyše sa prispôsobí miestu, kde sa šofér práve nachádza, aktuálnemu počasiu alebo demografickým údajom užívateľa.
Takáto reklama dokonca ani nie je otravná, šoférovi ponúkne užitočné informácie, ktoré sa mu v danom čase môžu hodiť. A nerozprávame sa výhradne o sortimente čerpacích staníc a najlepších cenách paliva, navigácia môže odporučiť napríklad aj reštauráciu v cieľovej destinácii, zábavné aktivity pre rodiny s deťmi, ale aj večerný program v divadle.
Whatsapp, Messenger, Viber
Platformy, ktoré drvivá väčšina ľudí vníma ako aplikácie na výmenu textových správ so známymi a rodinou… a tam to končí. Ale o čom by to bolo, mať po ruke toľko užívateľov a nevyužiť to, veď Whatsapp mesačne využijú takmer 2 miliardy a Messenger 1,3 miliardy aktívnych užívateľov.
Viber síce dosahuje skôr milióny ako miliardy aktívnych užívateľov, ale na Slovensku i v Česku sa teší veľkej popularite. Reklama sa odošle ako bežná správa, ktorá obsahuje napr. odkaz na preklik alebo zľavový kód na nákup.
Táto sociálna sieť ponúka extrémny reklamný potenciál. Tí, ktorí ju využívajú, to dobre poznajú. Pinterest je predovšetkým o inšpiráciách a keďže sa užívatelia chcú nechať inšpirovať a mať všetky tie krásne veci, majú tendenciu dobre reagovať na odporúčané produkty a zobrazené reklamy. Dokonca má medzi sociálnymi sieťami jednu z najnižších cien za kliknutie v inzercii.
Na reklamu sa dá využiť samozrejme akákoľvek platforma od výmyslu sveta. Treba hlavne myslieť kreatívne a nebáť sa využiť dostupné nástroje, ktoré dokážu priniesť naozaj veľa muziky (častokrát) aj za málo peňazí.