3 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, kde sa dá cieliť reklama. 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

„Svätá trojica“ nielen v našich končinách

Facebook, Instagram a LinkedIn sú pomaly povinnou výbavou každého marketéra. Ak ste si mysleli, že Facebook už patrí do starého železa, omyl. Už dlho si drží prvenstvo s najväčším dosahom, mesačne ho prekliká viac ako 2,9 miliárd užívateľov a využije 7 miliónov aktívnych inzerentov.

A to je po toľkých rokoch skutočne úctyhodné. Instagram predstavuje najväčší požierač času, mesačný počet užívateľov presahuje 2 miliardy. Biznis účty na Facebooku a Instagrame sú väčšinou prepojené, a tak viete zobraziť jednu reklamu na dvoch sieťach, čím sa zvýši dosah za pomerne fajn cenu.

LinkedIn predstavuje sofistikovanejšiu formu reklamy, celosvetovo ho mesačne využije okolo 250 miliónov užívateľov. Oproti predošlým dvom sieťam ide o značne menšie číslo, no reklama na LinkedIne môže priniesť o to kvalitnejšie leady. Ale dosť o sieťach, ktoré všetci poznáme. Aké ďalšie aplikácie odporúčame využiť na zacielenie reklamy?

 Waze a Google Mapy

Bravó, perfektne využitý priestor na inzerciu! Toľkí z nás využívajú navigáciu na dennej báze, tak prečo nevsunúť relevantnú reklamu práve tam? Navyše sa prispôsobí miestu, kde sa šofér práve nachádza, aktuálnemu počasiu alebo demografickým údajom užívateľa.

Takáto reklama dokonca ani nie je otravná, šoférovi ponúkne užitočné informácie, ktoré sa mu v danom čase môžu hodiť. A nerozprávame sa výhradne o sortimente čerpacích staníc a najlepších cenách paliva, navigácia môže odporučiť napríklad aj reštauráciu v cieľovej destinácii, zábavné aktivity pre rodiny s deťmi, ale aj večerný program v divadle.

 Whatsapp, Messenger, Viber

Platformy, ktoré drvivá väčšina ľudí vníma ako aplikácie na výmenu textových správ so známymi a rodinou… a tam to končí. Ale o čom by to bolo, mať po ruke toľko užívateľov a nevyužiť to, veď Whatsapp mesačne využijú takmer 2 miliardy a Messenger 1,3 miliardy aktívnych užívateľov.

Viber síce dosahuje skôr milióny ako miliardy aktívnych užívateľov, ale na Slovensku i v Česku sa teší veľkej popularite. Reklama sa odošle ako bežná správa, ktorá obsahuje napr. odkaz na preklik alebo zľavový kód na nákup.

 Pinterest

Táto sociálna sieť ponúka extrémny reklamný potenciál. Tí, ktorí ju využívajú, to dobre poznajú. Pinterest je predovšetkým o inšpiráciách a keďže sa užívatelia chcú nechať inšpirovať a mať všetky tie krásne veci, majú tendenciu dobre reagovať na odporúčané produkty a zobrazené reklamy. Dokonca má medzi sociálnymi sieťami jednu z najnižších cien za kliknutie v inzercii.

Týždenný podcast UPdate

 Na reklamu sa dá využiť samozrejme akákoľvek platforma od výmyslu sveta. Treba hlavne myslieť kreatívne a nebáť sa využiť dostupné nástroje, ktoré dokážu priniesť naozaj veľa muziky (častokrát) aj za málo peňazí.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+