3 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, kde sa dá cieliť reklama. 

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

„Svätá trojica“ nielen v našich končinách

Facebook, Instagram a LinkedIn sú pomaly povinnou výbavou každého marketéra. Ak ste si mysleli, že Facebook už patrí do starého železa, omyl. Už dlho si drží prvenstvo s najväčším dosahom, mesačne ho prekliká viac ako 2,9 miliárd užívateľov a využije 7 miliónov aktívnych inzerentov.

A to je po toľkých rokoch skutočne úctyhodné. Instagram predstavuje najväčší požierač času, mesačný počet užívateľov presahuje 2 miliardy. Biznis účty na Facebooku a Instagrame sú väčšinou prepojené, a tak viete zobraziť jednu reklamu na dvoch sieťach, čím sa zvýši dosah za pomerne fajn cenu.

LinkedIn predstavuje sofistikovanejšiu formu reklamy, celosvetovo ho mesačne využije okolo 250 miliónov užívateľov. Oproti predošlým dvom sieťam ide o značne menšie číslo, no reklama na LinkedIne môže priniesť o to kvalitnejšie leady. Ale dosť o sieťach, ktoré všetci poznáme. Aké ďalšie aplikácie odporúčame využiť na zacielenie reklamy?

 Waze a Google Mapy

Bravó, perfektne využitý priestor na inzerciu! Toľkí z nás využívajú navigáciu na dennej báze, tak prečo nevsunúť relevantnú reklamu práve tam? Navyše sa prispôsobí miestu, kde sa šofér práve nachádza, aktuálnemu počasiu alebo demografickým údajom užívateľa.

Takáto reklama dokonca ani nie je otravná, šoférovi ponúkne užitočné informácie, ktoré sa mu v danom čase môžu hodiť. A nerozprávame sa výhradne o sortimente čerpacích staníc a najlepších cenách paliva, navigácia môže odporučiť napríklad aj reštauráciu v cieľovej destinácii, zábavné aktivity pre rodiny s deťmi, ale aj večerný program v divadle.

 Whatsapp, Messenger, Viber

Platformy, ktoré drvivá väčšina ľudí vníma ako aplikácie na výmenu textových správ so známymi a rodinou… a tam to končí. Ale o čom by to bolo, mať po ruke toľko užívateľov a nevyužiť to, veď Whatsapp mesačne využijú takmer 2 miliardy a Messenger 1,3 miliardy aktívnych užívateľov.

Viber síce dosahuje skôr milióny ako miliardy aktívnych užívateľov, ale na Slovensku i v Česku sa teší veľkej popularite. Reklama sa odošle ako bežná správa, ktorá obsahuje napr. odkaz na preklik alebo zľavový kód na nákup.

 Pinterest

Táto sociálna sieť ponúka extrémny reklamný potenciál. Tí, ktorí ju využívajú, to dobre poznajú. Pinterest je predovšetkým o inšpiráciách a keďže sa užívatelia chcú nechať inšpirovať a mať všetky tie krásne veci, majú tendenciu dobre reagovať na odporúčané produkty a zobrazené reklamy. Dokonca má medzi sociálnymi sieťami jednu z najnižších cien za kliknutie v inzercii.

Týždenný podcast UPdate

 Na reklamu sa dá využiť samozrejme akákoľvek platforma od výmyslu sveta. Treba hlavne myslieť kreatívne a nebáť sa využiť dostupné nástroje, ktoré dokážu priniesť naozaj veľa muziky (častokrát) aj za málo peňazí.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastrešujem marketing pre platobné systémy Besteron. Vyše 8 rokov tiež pôsobím ako prekladateľ a kreatívny copywriter. Riadim sa heslom: „Nikto nečíta reklamy. Ľudia čítajú to, čo ich zaujíma, čo je občas aj reklama…“.

Besteron
Tento článok ti prináša

Besteron

S platobnou bránou Besteron už nemusíte čakať na svoje peniaze. Máte ich k dispozícii v ten istý deň, ako zaplatí zákazník a môžete ich znovu investovať do rozvoja svojho podnikania. Platobná brána Besteron je to pravé platobné riešenie pre každého obchodníka. Individuálny prístup a kvalitné služby si získali dôveru už množstva našich klientov. Neustále sa snažíme inovovať funkcie našich služieb. K vylepšeniam a novým nápadom nám prispievajú aj samotní klienti. Na základe ich podnetov dokážeme pridávať alebo personalizovať funkcie či už platobnej brány alebo POS terminálov. S klientským rozhraním máte prehľad o všetkých transakciách, k dispozícii máte prehľadné výpisy a reporty, ktorých export do účtovníctva je samozrejmosťou tak ako aj vytváranie platobných odkazov. Naša vízia na najbližšie roky je stať sa špičkou v poskytovaní komplexných platobných riešení a vytvoriť prosperujúce podnikateľské prostredie, v ktorom fungujú korektné vzťahy a vzájomná podpora jednotlivých segmentov.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+