
Až 39 % nakupujúcich si najprv prečíta online recenzie a následne volia nákup v kamennom obchode. A 69 % nakupujúcich si počas nákupu radšej pozrie recenzie produktov na smartfóne namiesto toho, aby sa rozprávali so zamestnancom predajne.
Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu.
Nákupné návyky, ktoré spotrebitelia získali počas pandémie, vedú predajcov k výraznému investovaniu do nových digitálnych možnosti. Tieto investície zahŕňajú rôzne modely doručenia domov alebo vyzdvihnutia v predajni, spustenie vlastných marketplaces, či tvorbu mediálneho obsahu.
Mnohé značky ťažkopádne prechádzajú digitálnou transformáciou

Diana Haussling, VP/GM DC zdroj: Colgate-Palmolive
“Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu,” hovorí Diana Haussling, viceprezidentka/GM pre digitálny obchod CP. “V skutočnosti ako ľudia využívame len rôzne spôsoby a kanály nákupu.” Keď retailové spoločnosti prevezmú e-commerce do svojej firemnej DNA a neurobia z nej len “oddelenie”, môže to zmeniť efektivitu digitalizácie.
“Napriek všetkým minuloročným ťažkostiam sa niektoré organizácie a lídri stále správajú ako ovce,” hovorí Chris Perry, spoluzakladateľ startupu Firstmovr, ktorá sa zaoberá e-commerce vzdelávaním. Slepé kopírovanie veľkých hráčov neprinesie želané výsledky. Ako hlavné prekážky, ktoré bránia značkám dosiahnuť skutočný pokrok v digitalizácii, uvádza krátkozraké ciele, neochotu riskovať a byrokraciu.
Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií.
Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií v elektronickom biznise. V online svete je pružnosť a schopnosť pohotovej reakcie nevyhnutnosťou. Mnohé väčšie značky v snahe naštartovať digitálnu transformáciou najímajú talenty zo startupov, ale tie rýchlo uviaznu v neprehľadnej firemnej byrokracii.