2 min. čítanie

Ťažkosti obchodníkov pri snahe o digitalizáciu retailu. Ako sa zmenili návyky spotrebiteľov?

Analytická spoločnosť Edge by Ascential predpovedá, že do roku 2026 bude online predaj predstavovať takmer 40 % všetkých maloobchodných tržieb reťazcov. Retailových predajcov teší návrat zákazníkov do kamenných predajní, ale zároveň pociťujú, ako pandémia nezvratne zmenila nákupné správanie spotrebiteľov.

Ťažkosti obchodníkov pri snahe o digitalizáciu retailu. Ako sa zmenili návyky spotrebiteľov?

39 % nakupujúcich si najprv prečíta online recenzie a následne volia nákup v kamennom obchode. A 69 % nakupujúcich si počas nákupu radšej pozrie recenzie produktov na smartfóne namiesto toho, aby sa rozprávali so zamestnancom predajne. 

Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu.

Nákupné návyky, ktoré spotrebitelia získali počas pandémie, vedú predajcov k výraznému investovaniu do nových digitálnych možnosti. Tieto investície zahŕňajú rôzne modely doručenia domov alebo vyzdvihnutia v predajni, spustenie vlastných marketplaces, či tvorbu mediálneho obsahu.

Mnohé značky ťažkopádne prechádzajú digitálnou transformáciou

Diana Haussling, VP/GM DC zdroj: Colgate-Palmolive

“Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu,” hovorí Diana Haussling, viceprezidentka/GM pre digitálny obchod CP. “V skutočnosti ako ľudia využívame len rôzne spôsoby a kanály nákupu.” Keď retailové spoločnosti prevezmú e-commerce do svojej firemnej DNA a neurobia z nej len “oddelenie”, môže to zmeniť efektivitu digitalizácie.

“Napriek všetkým minuloročným ťažkostiam sa niektoré organizácie a lídri stále správajú ako ovce,” hovorí Chris Perry, spoluzakladateľ startupu Firstmovr, ktorá sa zaoberá e-commerce vzdelávaním. Slepé kopírovanie veľkých hráčov neprinesie želané výsledky. Ako hlavné prekážky, ktoré bránia značkám dosiahnuť skutočný pokrok v digitalizácii, uvádza krátkozraké ciele, neochotu riskovať a byrokraciu.

Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií.

Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií v elektronickom biznise. V online svete je pružnosť a schopnosť pohotovej reakcie nevyhnutnosťou. Mnohé väčšie značky v snahe naštartovať digitálnu transformáciou najímajú talenty zo startupov, ale tie rýchlo uviaznu v neprehľadnej firemnej byrokracii. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+