2 min. čítanie

Ťažkosti obchodníkov pri snahe o digitalizáciu retailu. Ako sa zmenili návyky spotrebiteľov?

Analytická spoločnosť Edge by Ascential predpovedá, že do roku 2026 bude online predaj predstavovať takmer 40 % všetkých maloobchodných tržieb reťazcov. Retailových predajcov teší návrat zákazníkov do kamenných predajní, ale zároveň pociťujú, ako pandémia nezvratne zmenila nákupné správanie spotrebiteľov.

Ťažkosti obchodníkov pri snahe o digitalizáciu retailu. Ako sa zmenili návyky spotrebiteľov?

39 % nakupujúcich si najprv prečíta online recenzie a následne volia nákup v kamennom obchode. A 69 % nakupujúcich si počas nákupu radšej pozrie recenzie produktov na smartfóne namiesto toho, aby sa rozprávali so zamestnancom predajne. 

Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu.

Nákupné návyky, ktoré spotrebitelia získali počas pandémie, vedú predajcov k výraznému investovaniu do nových digitálnych možnosti. Tieto investície zahŕňajú rôzne modely doručenia domov alebo vyzdvihnutia v predajni, spustenie vlastných marketplaces, či tvorbu mediálneho obsahu.

Mnohé značky ťažkopádne prechádzajú digitálnou transformáciou

Diana Haussling, VP/GM DC zdroj: Colgate-Palmolive

„Spoločnosti stále podvedome selektujú kamenný retail a e-commerce ako dva druhy biznisu,“ hovorí Diana Haussling, viceprezidentka/GM pre digitálny obchod CP. „V skutočnosti ako ľudia využívame len rôzne spôsoby a kanály nákupu.“ Keď retailové spoločnosti prevezmú e-commerce do svojej firemnej DNA a neurobia z nej len “oddelenie”, môže to zmeniť efektivitu digitalizácie.

„Napriek všetkým minuloročným ťažkostiam sa niektoré organizácie a lídri stále správajú ako ovce,“ hovorí Chris Perry, spoluzakladateľ startupu Firstmovr, ktorá sa zaoberá e-commerce vzdelávaním. Slepé kopírovanie veľkých hráčov neprinesie želané výsledky. Ako hlavné prekážky, ktoré bránia značkám dosiahnuť skutočný pokrok v digitalizácii, uvádza krátkozraké ciele, neochotu riskovať a byrokraciu.

Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií.

Byrokracia je jednou z najzákernejších výziev, ktorým môže značka čeliť pri dosahovaní svojich ambícií v elektronickom biznise. V online svete je pružnosť a schopnosť pohotovej reakcie nevyhnutnosťou. Mnohé väčšie značky v snahe naštartovať digitálnu transformáciou najímajú talenty zo startupov, ale tie rýchlo uviaznu v neprehľadnej firemnej byrokracii. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge