4 min. čítanie

Tajná stratégia ako sa s nulovým rozpočtom dostať do všetkých médií

Už ste počuli o buzzmarketingu? Predpokladám, že nie, preto mi dovoľte v tomto článku vysvetliť, čo to ten buzzmarketing je. A nielen vysvetliť. Uvediem konkrétny príklad, ako sme túto formu marketingu využili, a dostali tak malú oravskú pizzériu do niekoľko lokálnych aj celonárodných novín a televízií. A to všetko úplne zdarma!

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
Tajná stratégia ako sa s nulovým rozpočtom dostať do všetkých médií

Hovorí sa, že na úspech netreba vždy milión eur, stačí miliónový nápad. A práve nápad je v buzzmarketingu oveľa dôležitejší ako rozpočet. Čo teda znamená buzzmarketing? Anglické slovo buzz si môžeme preložiť ako šum, rozruch.

A práve o tom to je. Cieľom je vyvolať “buzz”. Cieľom je upútať pozornosť médií a ľudí tak, aby bolo o vašej firme zaujímavé hovoriť, či písať. Cieľom je vyvolať rozruch a stať sa stredobodom pozornosti.

Ako ale upútať pozornosť médií? Čo treba urobiť, aby o vás všetci písali a rozprávali? A najlepšie tak, aby vás to nestálo ani jeden cent? Ak vás odpovede na tieto otázky zaujímajú a chcete sa dozvedieť, čo presne treba urobiť, určite pravidelne sledujte Ecommerce Bridge. Už čoskoro tu totiž nájdete nový článok o všetkých tajomstvách buzzmarketingu. Jednoduchý príklad z praxe si uvedieme teraz.

Skutočný príklad z praxe

Prejdime teda k novootvorenej pizzérii v malej oravskej obci Nižná. Spomínanú pizzériu som použil práve preto, aby som vám tu mohol uviesť konkrétny príklad buzzmarketingu.

Začiatky podnikania sú častokrát náročné, a práve obmedzený rozpočet nám nedovoľuje robiť veľké kampane. Ako sme teda získali reklamný priestor v médiách spolu za vyše 20 000 eur, a pritom sme neminuli viac ako 82 eur?

Čítate správne, dokázali sme ušetriť až 20 000 eur, a pritom sme túto pizzériu dostali do niekoľkých novín, online magazínov aj televízie. To všetko si vyžadovalo len jeden nápad, správnu stratégiu a tak trochu aj miernu dávku fantázie.

Rozhodol som sa, že sa nám to podarí získaním slovenského rekordu. Práve netradičný rekord spĺňa podmienky buzzmarketingu, pretože je to zaujímavá, vtipná, neobvyklá aj pozoruhodná téma pre média a ľudí.

Rozhodol som sa, že spravíme niečo veľké. Problém však nastal, keď som zistil, že najväčšia pizza na svete má priemer až 40 metrov. Nieže by som bol skromný, ale prekonať tento rekord som nevidel úplne reálne.

Preto som to vymyslel inak. Stačilo trochu času na Google. Zistil som, že existuje niečo ako slovenská kniha rekordov, do ktorej zápis stojí približne 80 eur. V tejto cene dokonca získate aj medailu a certifikát. A my sme ich získali. Upiekli sme totiž najmenšiu pizzu na Slovensku.

Keďže takýto rekord predtým nebol zapísaný (pochopiteľne), nebola potrebná ani len prítomnosť komisára. Stačilo poslať fotky, zaplatiť 82-eurovú faktúru a rekord bol na svete.

A média nám to “zožrali”. Aj s navijákom, a tak trochu úplne vymysleným príbehom. Áno, takú hlúposť, ako najmenšia pizza na Slovensku. Stačilo osloviť niekoľko novín, webových portálov, televízii a čakať. Verte, vždy sa niekto chytí. A ako prvý sa chytil najčítanejší slovenský denník Nový Čas. Ten tomuto zaujímavému rekordu venoval dokonca dvojstranu a potom to už išlo.

Článok o slovenskom rekorde sa dostal na mnohé webové portály, tiež aj do lokálnych novín, a dokonca aj televízie. Desiatky ľudí túto tému zdieľali na sociálnych sieťach a v malej obci Nižná sa začala šíriť informácia o novom slovenskom rekorde. A viete ako to v takýchto obciach chodí.

Zaujímavá téma sa medzi obyvateľmi rýchlo rozšíri a my sme tak získali presne to, čo sme chceli. Vyvolali sme rozruch, upútali pozornosť a s rozpočtom 82 eur sa tak celé okolie dozvedelo o novootvorenej pizzérii. A to vo veľkom štýle, aj zo známych slovenských médií, ktorým sme nezaplatili ani cent.

Záver

Aj takýmto spôsobom sa dá zvýšiť povedomie o značke a popularita. Dnes je každý rodák hrdý, že práve v ich obci majú nový slovenský rekord a biznis tak môže rásť.

O dôležitý “boost” sme sa postarali, čím sa naštartovali tržby a ďalej je to na tíme šikovných ľudí z pizzérie. Oni totiž musia udržiavať najvyššiu možnú kvalitu, pretože to je posledný krok úspešného buzzmarketingu. V tom im veľmi držím palce a prajem veľa veľa predaných maxi, mini a aj stredných píz.

Zdieľať článok
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Pôsobí v oblasti marketingu už viac ako 12 rokov a špecializuje sa najmä na online marketing, konkrétne na tvorbu predajných stránok a sociálne siete. Sám na Instagrame získal viac ako 185 tis. sledovateľov a o svojich úspešných stratégiách prednášal stovkám ľudí v SR aj ČR. Dnes sa tiež začína sústrediť na málo poznaný buzzmarketing.

Tento článok ti prináša

Explor Media

Explor Media je marketingová agentúra, ktorá miluje digitálny marketing a predaj. Sú skúsení špecialisti v oblastiach ako SEO, sociálne siete, tvorba predajných webových stránok a PPC kampane. Majú viac ako 15-ročné skúsenosti v online marketingu a neustále sa vzdelávajú, sledujú najnovšie trendy a stratégie. Pomáhajú malým a stredným podnikateľom a živnostníkom úspešne dobýjať moderný svet internetu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+